Astra H - badania techniczne
- Automat
- Posty: 4552
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Astra H - badania techniczne
Zaliczyłem obowiązkowe badania techniczne mojej 14-letniej AH.Niektóre wyniki poniżej.
Jaki jest stan pokazanych parametrów ? Coś poprawiać ,czy jeździć .
Jaki jest stan pokazanych parametrów ? Coś poprawiać ,czy jeździć .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Janek a co Ty chcesz poprawiać ? Toż to igła Panie . Smarowanie zmieniaj często, i do przodu, tylko wolno !!!!
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Automat
- Posty: 4552
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Ta "igła"-jak wiesz trochę kosztowała.Teraz muszę tylko jeździć,bo nie odzyskam "wsadu".To trzecie z kolei auto, którym zapewne będę tak jeździł(...aż po złom ).Odsprzedałem tylko malucha,ale to pojazd samochodowy a nie samochód .Przegląd zaliczyłem z "marszu" - oby tak było chociaż z 5 lat .
- Automat
- Posty: 4552
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Jestem po kolejnym badaniu technicznym. Może warto się zastanowić, co nam (tzn. naszym autom) badają za owe 162 zł(PB+LPG) i jak te dane wykorzystać...czy są powtarzalne - tzn. czy na innej stacji wyjdzie podobnie czy mocno inaczej. Samo określenie "jest dobrze" jest niewystarczające. Znowu zamieszczę moje dane. Można porównać do poprzedniego badania sprzed dwóch lat. W międzyczasie zrobiłem ok. 31 tys. km. Aktualnie:
Przód: klocki/tarcze(61k/61k); Tył: klocki/tarcze(51k/71k) km. Nowy lewy tylny zacisk(ok.1000 kim)
Linki hamulca ręcznego ew. do wymiany.
Może koledzy pokażą parametry swoich AH pomierzone na badaniach technicznych ?
Minęły 2 lata i NIKT się nie pochwalił ?
Wielu właścicieli aut nawet po przeglądzie nie wie, w jakim stanie są ich pojazdy. Trudno się temu dziwić, bo w najlepszym przypadku dostają do ręki zupełnie nieczytelne dla laików wydruki z urządzeń pomiarowych.
Pytania:
1) Jaka powinna być sumaryczna siła hamowania na przodzie naszej AH ?
2) Jaka powinna być sumaryczna siła hamowania na tyle naszej AH ?
3) Jaka powinna być sumaryczna siła hamowania hamulca ręcznego naszej AH ?
4) Co to za parametr tzw. owalność (parametry hamulców) ?
5) Jaka powinna być zbieżność dla przodu i tyłu naszej AH ?
Dodano po 10 minutach 41 sekundach:
Zbieram dane do w/w problematyki:
- Przepisy określają dopuszczalną różnicę między siłą hamowania kół jednej osi. Może ona wynosić maksymalnie do 30 proc. Dla własnego dobra warto jednak zadbać o to, żeby wartość ta nie przekraczała kilku procent. W przeciwnym wypadku auto będzie przy hamowaniu "znosić" na jedną stronę.
- Zawieszenie. Na wydrukach z urządzeń diagnostycznych, w rubryce "amortyzatory" znajdują się wyniki podane w procentach. Nie jest to stopień zużycia, a tzw. wskaźnik EUSAMA. Im wyższy wynik, tym lepiej. Warto wiedzieć, że parametr ten nigdy nie osiąga wartości 100 proc. W przypadku nowych amortyzatorów oczekiwać można wartości ok. 80 proc., wyniki powyżej 60 proc. należy uznać za bardzo dobre. W przypadku niektórych aut, ze względu na konstrukcję zawieszenia, nie da się przekroczyć 30 proc. Za wynik niedostateczny przyjmuje się wartości od 0 do 20 proc., różnica dla kół jednej osi nie może przekraczać 20 proc.
- Hamulec postojowy. Hamulec postojowy, czyli tzw. ręczny, stanowi wyjątek. Przepisy nie określają dopuszczalnej różnicy w skuteczności hamowania między kołami jednej osi. Do zaliczenia obowiązkowego badania na stacji diagnostycznej wystarczy, żeby łączna skuteczność hamowania mierzona dla kół osi, na którą działa hamulec postojowy, wynosiła co najmniej 16 proc. Wartość ta jest automatycznie obliczana przez stanowisko pomiarowe na podstawie stosunku zmierzonej siły hamowania do masy pojazdu. Mimo braku formalnego wymogu ze względów bezpieczeństwa warto zadbać o to, żeby wartości dla obydwu kół były zbliżone. Duża różnica świadczy o nieprawidłowym działaniu układu hamulcowego.
[External Link Removed for Guests]
Dodano po 11 minutach 59 sekundach:
U mnie auto przeszło badania. Umówiłem się jednak z mechanikiem na ogląd systemów hamulcowych i ewentualną poprawę istniejącego stanu.
Przód: klocki/tarcze(61k/61k); Tył: klocki/tarcze(51k/71k) km. Nowy lewy tylny zacisk(ok.1000 kim)
Linki hamulca ręcznego ew. do wymiany.
Może koledzy pokażą parametry swoich AH pomierzone na badaniach technicznych ?
Minęły 2 lata i NIKT się nie pochwalił ?
Wielu właścicieli aut nawet po przeglądzie nie wie, w jakim stanie są ich pojazdy. Trudno się temu dziwić, bo w najlepszym przypadku dostają do ręki zupełnie nieczytelne dla laików wydruki z urządzeń pomiarowych.
Pytania:
1) Jaka powinna być sumaryczna siła hamowania na przodzie naszej AH ?
2) Jaka powinna być sumaryczna siła hamowania na tyle naszej AH ?
3) Jaka powinna być sumaryczna siła hamowania hamulca ręcznego naszej AH ?
4) Co to za parametr tzw. owalność (parametry hamulców) ?
5) Jaka powinna być zbieżność dla przodu i tyłu naszej AH ?
Dodano po 10 minutach 41 sekundach:
Zbieram dane do w/w problematyki:
- Przepisy określają dopuszczalną różnicę między siłą hamowania kół jednej osi. Może ona wynosić maksymalnie do 30 proc. Dla własnego dobra warto jednak zadbać o to, żeby wartość ta nie przekraczała kilku procent. W przeciwnym wypadku auto będzie przy hamowaniu "znosić" na jedną stronę.
- Zawieszenie. Na wydrukach z urządzeń diagnostycznych, w rubryce "amortyzatory" znajdują się wyniki podane w procentach. Nie jest to stopień zużycia, a tzw. wskaźnik EUSAMA. Im wyższy wynik, tym lepiej. Warto wiedzieć, że parametr ten nigdy nie osiąga wartości 100 proc. W przypadku nowych amortyzatorów oczekiwać można wartości ok. 80 proc., wyniki powyżej 60 proc. należy uznać za bardzo dobre. W przypadku niektórych aut, ze względu na konstrukcję zawieszenia, nie da się przekroczyć 30 proc. Za wynik niedostateczny przyjmuje się wartości od 0 do 20 proc., różnica dla kół jednej osi nie może przekraczać 20 proc.
- Hamulec postojowy. Hamulec postojowy, czyli tzw. ręczny, stanowi wyjątek. Przepisy nie określają dopuszczalnej różnicy w skuteczności hamowania między kołami jednej osi. Do zaliczenia obowiązkowego badania na stacji diagnostycznej wystarczy, żeby łączna skuteczność hamowania mierzona dla kół osi, na którą działa hamulec postojowy, wynosiła co najmniej 16 proc. Wartość ta jest automatycznie obliczana przez stanowisko pomiarowe na podstawie stosunku zmierzonej siły hamowania do masy pojazdu. Mimo braku formalnego wymogu ze względów bezpieczeństwa warto zadbać o to, żeby wartości dla obydwu kół były zbliżone. Duża różnica świadczy o nieprawidłowym działaniu układu hamulcowego.
[External Link Removed for Guests]
Dodano po 11 minutach 59 sekundach:
U mnie auto przeszło badania. Umówiłem się jednak z mechanikiem na ogląd systemów hamulcowych i ewentualną poprawę istniejącego stanu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Osobiście nie mam zaufania do sprzętu wykorzystywanego do wykonywania badania technicznego. Pokazuje co niby ma pokazać ale mnie zastanawia fakt, jak słyszę że u kogoś 15 letnie amortyzatory nadal mają sprawność powyżej 60% i tak jest co roku? Podobnie z całą resztą w pojeździe, a chociażby hamulce gdzie klocki i tarcze siedzą od lat...tak z roku na rok nic gorzej, a wypada nadal tak samo dobrze.
- Automat
- Posty: 4552
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Otóż Adamie, to jest powód, aby taki dział zaistniał. Jak na razie to tylko ja przyglądam się(bo nikt inny nie pochwalił się przez te 2 lat).Oba badania zostały wykonane na tej samej stacji diagnostycznej i na tych samych urządzeniach. Można się wynikom przypatrzeć i podumać. Auto "biegało" tylko po dobrych drogach i nie przewoziło ładunku większego jak 500 kg(4 osoby+bagaż).Zaliczone 31 tys. km, według wyników, nie zrobiły na amortyzatorach większego wrażenia. Wypada pojechać na inna stację i porównać otrzymane wyniki.
- heinrich12
- Posty: 5116
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Całe oprzyrządowanie pomiarowe na SKP musi być regularnie poddawane ocenie zgodności - okresowej kontroli metrologicznej. Pozdrawiam.
Dodano po 33 minutach 20 sekundach:
Znalazłem badanie hamulców 2019 r. Może coś odczytacie. Pozdrawiam.
Dodano po 33 minutach 20 sekundach:
Znalazłem badanie hamulców 2019 r. Może coś odczytacie. Pozdrawiam.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Heniu, nie dałeś załącznika.
U mnie jest taka sytuacja, że jak już wcześniej na forum pisałem, że moja Astra H jest w moim posiadaniu 4 rok. Wcześniej użytkowana była przez osobę z rodziny i kupiona jako nowe auto w salonie w 2007r.
Hamulce, amortyzatory są jeszcze oryginalne mimo 140kkm przebiegu.
W styczniu 2021r. robiłem przegląd techniczny.
Cała ścieżka zaliczona, diagnosta do niczego się nie przyczepił.czy to możliwe, że naprawdę wszystko jest w porządku? Ze swojej strony dodam, że auto prowadzi się pewnie, hamuje bdb, mimo że klocki w tym roku będą musiały być wymienione, a jeśli tak to wymienię włącznie z tarczami bo mają rant. Ale prawie 15 letnie amortyzatory to mnie dziwi że miały bodajże ponad 60% sprawności...
U mnie jest taka sytuacja, że jak już wcześniej na forum pisałem, że moja Astra H jest w moim posiadaniu 4 rok. Wcześniej użytkowana była przez osobę z rodziny i kupiona jako nowe auto w salonie w 2007r.
Hamulce, amortyzatory są jeszcze oryginalne mimo 140kkm przebiegu.
W styczniu 2021r. robiłem przegląd techniczny.
Cała ścieżka zaliczona, diagnosta do niczego się nie przyczepił.czy to możliwe, że naprawdę wszystko jest w porządku? Ze swojej strony dodam, że auto prowadzi się pewnie, hamuje bdb, mimo że klocki w tym roku będą musiały być wymienione, a jeśli tak to wymienię włącznie z tarczami bo mają rant. Ale prawie 15 letnie amortyzatory to mnie dziwi że miały bodajże ponad 60% sprawności...
- heinrich12
- Posty: 5116
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Dosyłam moje wyniki badania na SKP z roku 2019 - amortyzatory + hamulce i z roku 2020 tylko amortyzatory. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Automat
- Posty: 4552
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Nareszcie coś można porównać-Heniek dzięki. Twoje dane znakuję indeksem H a moje indeksem J.
Przystępując do porównań.
Tył: Hamulce "H" są niemal idealnie symetryczne, u mnie niestety nie(trzeba sprawdzić dlaczego)
a) hamulec zasadniczy
siła hamowania: H=3.92 kN_______J=4,42 kN.........mam większą siłę hamowania
b) hamulec postojowy: H=3,79 kN_______J=3.9 kN.....nieznacznie, ale też mam większa siłę hamowania
Przechodzę do przodu:
H=5,21 kN_________J=5,99 kN
W moim aucie mam "mocniejsze" hamulce( suma: H=12,92 kN________J=14,31 kN )
Sprawdzić muszę symetryczność hamowania na tylnej osi(hamulec postojowy: linka hamulca ręcznego)
Haniek jaki masz stan klocków i tarcz(przebieg) ? Kto jeszcze pokaże swoje dane ?
Przystępując do porównań.
Tył: Hamulce "H" są niemal idealnie symetryczne, u mnie niestety nie(trzeba sprawdzić dlaczego)
a) hamulec zasadniczy
siła hamowania: H=3.92 kN_______J=4,42 kN.........mam większą siłę hamowania
b) hamulec postojowy: H=3,79 kN_______J=3.9 kN.....nieznacznie, ale też mam większa siłę hamowania
Przechodzę do przodu:
H=5,21 kN_________J=5,99 kN
W moim aucie mam "mocniejsze" hamulce( suma: H=12,92 kN________J=14,31 kN )
Sprawdzić muszę symetryczność hamowania na tylnej osi(hamulec postojowy: linka hamulca ręcznego)
Haniek jaki masz stan klocków i tarcz(przebieg) ? Kto jeszcze pokaże swoje dane ?