Smary wszelakie do Astra H

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Smary wszelakie do Astra H

#1

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Kto nie smaruje,ten nie jedzie....niech to będzie motto tego tematu :D .
Rozpoczynam nowy temat od zapytania do kolegów,którzy są bliżej mechaniki:
jaki smar - z oferowanych na poniższej fotce - wybrać do przesmarowania zawiasów drzwi ?

Dodano po 26 minutach 15 sekundach:
...a..mam chwilkę,więc wyciągam informacje z sieci:

Smar TEFLONOWY TECH_ON
Smaruje i zabezpiecza elementy narażone na kontakt z pyłem, kurzem, brudem, olejami i tłuszczem. Nie zawiera silikonu, tworzy niewidoczną warstwę ochronną bez osadu. Zabezpiecza przed korozją, wilgocią, działaniem benzyny, oleju, ługu, środowiska kwaśnego. Nadaje się do stosowania na elementach metalowych, plastikowych, ceramicznych, drewnianych i innych.

Smar GRAFITOWY TECH-ON
Silnie rafinowana mieszanka olei podstawowych z grafitem drobnocząsteczkowym stworzona została z myślą o podniesieniu odporności smaru na działanie słonej wody. Smar pozostaje stabilny w temperaturze do 60*C.

Smar MIEDZIANY TECH-ON
Odporny na działanie wysokich temperatur do +1000*C, ścieranie i wypłukiwanie. Przeznaczony do ochrony powierzchni metalowych pracujących w wysokich temperaturach, zapobiega zapiekaniu, ułatwia demontaż, zabezpiecza przed korozją.

Smar ŁT43 TECH-ON
Uniwersalny smar odznaczający się wysoką stabilnością mechaniczną i odpornością na wymywanie wodą. Zapewnia skuteczną ochronę przed korozją. Cechuje go zmniejszona penetracja podczas ugniatania przy temp ok 25*C. znajduje zastosowanie przy smarowaniu łożysk toczonych, ślizgowych oraz innych powierzchni trących pracujących w normalnych warunkach.
Wykorzystywany do smarowania elementów mechanicznych, piast rowerów, piast samochodód, zawiasów, zamków, gwintów, szyn itp.
Zastosowanie: Do smarowania łożysk toczonych i ślizgowych powszechnego stosowania pracujących w normalnych warunkach. Są odporne na wymywanie wodą. Temperatura pracy: -30*C / 130*C. Zagęszczacz: Lit.

Wazelina techniczna TECH-ON
Jest najwyżej przetworzonym smarem. Doskonale sprawdza się do zabezpieczenia powierzchni metali przed korozją. Wyjątkowo dobrze przewodzi prąd znajdując zastosowanie przy klemach samochodowych. Stosowana do uszczelek gumowych. Odporna na wymywanie wodą.

Smar STP TECH-ON
- Produkt przeznaczony do smarowania podwozi pojazdów samochodowych, piór resorów, gwintów śrub, otwartych kół zębatych oraz innych węzłów tarcia o silnie obciążonych powierzchniach trących.
- Zapewnia odporność na działanie zimnej wody
- Produkt otrzymany przez zagęszczenie głęboko rafinowanego oleju mineralnego mydłami litowymi, wysoko cząsteczkowymi kwasami tłuszczowymi oraz wodą jako stabilizatorem
- Produkt nie jest przeznaczony do smarowania łożysk tocznych, precyzyjnych mechanizmów oraz pomp wodnych.
smary f.jpg
Nowy smar/olej do kolekcji:
olej silikonowy_1.jpg
olej silikonowy_2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2019, 19:36 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 857091

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857091 »

Można dorzucić jakieś środki czyszczące ,zabezpieczające etc?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Pewnie...nim nasmaruję,to najpierw trzeba jakoś oczyścić(obmyć).Najlepiej byłoby, aba taka mikstura nie kapała w upały ani zbytnio nie brudziła.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Znowu mam "smarne" pytanie:
Jaką miksturę wlewać/wtłaczać do pancerza linki hamulca ręcznego,aby końcówka linki nie blokowała się w pancerzu z powodu rdzy i innych czynników ?(od strony zacisków hamulcowych)

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Automat »

W LIDLU napotkałem poniższe "mikstury" próbował ktoś je zastosować ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Linki ręcznego zmienić na nowe i używać ręcznego przy każdym postoju.

Ale ale

Sam co roku demontuję linkę od sprzęgła w AF i leję najtańszy hipol ATF w pancerz.

W AF jest wada konstrukcyjna bo linka się ostro przełamuje ze ściany grodziowej do łapy sprzęgła.

Oryginalna linka jest dość droga.

Tam i ośka na pedale sprzęgła wysycha po czasie.

Też cudów nie będzie jak linka przetrze otulinę i zacznie drzeć zewnętrzny pancerz.

Bo chyba linki są zazwyczaj tak zrobione.
Linka stal plecionka, otulina i zewnętrzny pancerz.

W sensie fizycznym, linka nie drze się po pancerzu.
Jest między jakaś warstwa.
Najtańsze zamienniki to mielone kalosze i klapki.
Oryginał ponoć ma teflon.

Czy coś w podobnie.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2101
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

A no ma, u mnie miał ale się w końcu zdarł w prawym kole. Póki co zabezpieczone smarowidłami, ale do jak najszybszej wymiany. Prędzej czy później woda zrobi swoje. W CC to był pryszcz. Wymieniało się te krótkie linki przy kole nawet na parkingu. W AH trzeba wydech demontować... Cena oryginału to jak zwykle kosmos. Zamienniki trzeba by obejrzeć organoleptycznie czy jest teflon czy sama linka. Zbyt agresywna chemia przeżre teflon czy w co tam zatapiają linkę i zacznie reagować z samą linką. Ja bym nowej nie ruszał. Jest uszczelka gumowa. Co najwyżej może tego białego smaru do cylinderków ciut w gumę wrzucić. Zawsze coś tam wodę odepchnie. Z gumą też nie reaguje.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Automat »

topiq77 pisze:
29 lip 2019, 9:28
A no ma, u mnie miał ale się w końcu zdarł w prawym kole.
Grześ a masz już numer owych linek do hamulca ręcznego ? Czy Linex ma wewnątrz teflon ?

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2101
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Pogrzebię w EPC ale do kombi są dłuższe niż do mnie. Jeszcze nie kupowałem, więc nie mam pojęcia ale to widać. Odciągając gumkę, bo ona tylko się na takim kołnierzyku trzyma między pancerzem a kulką, będzie widać czy sam metal czy w teflonie. Różnica jest widoczna gołym okiem. Ewentualnie w sklepie obejrzeć, można zadzwonić zapytać ale sprzedawca jak się trafi uczciwy to powie, a jak nie zbyt to tylko w błąd wprowadzi. Chyba że producent ma stronę.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Przeniosłem pod właściwy temat: Re: Linka hamulca ręcznego
post nr 12.

ODPOWIEDZ