OPcom w służbie dla Astra H

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4534
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 68 razy

Re: OPcom w służbie dla Astra H

#41

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Silnik jest pacjentem nie urządzeniem pomiarowym.

Dodano po 5 minutach 49 sekundach:
Wstępny ogląd wyników pokazuje,że OPcom podaje wynik pomiaru masy przepływającego powietrza:
- w Kg/godzinę ....co trzeba sobie przeliczyć na g/sek.Niestety dokładność pomiaru to cały 1 kg,
co przy niższym zapotrzebowaniu na powietrze czyni pomiar mniej dokładnym(np. wolne obroty)
- masa powietrza ma swoje odzwierciedlenie w napięciu jaki przepływka wystawia jako przetwornik masa powietrza/napięcie.

Dodano po 10 minutach 31 sekundach:
Podam przykładowy wynik "ustabilizowanych" wolnych obrotów na LPG z 17-06-2019 r:
- wskazywana masa powietrza 4,17 g/sek(=15 kg/h)
- przepływ w/w masy powietrza "generuje" na przepływce napięcie: 0,84V-1,02 V
- obroty wahały się od 822-861 obr/min
W/w wyniki uzyskano po rozruchu silnika przy temperaturze cieczy chłodzącej 43 stopnie.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4534
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 68 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Po przejechaniu ok. 9 km(LPG),gdy temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła w miarę stabilne 90 stopni auto zostało zatrzymane,a wówczas wolne obroty na postoju stopniowo opadały:
- 1) 800 obr/mi, napięcie przepływki=0,92 V, przepływ=3,61 g/sek
- 2) 801 obr/min, napięcie przepływki=0,90 V, przepływ=3,89 g/sek
- 3) 786 obr/min, napięcie przepływki=0,78 V, przepływ=3,61 g/sek
- 4) 783 obr/min,napięcie przepływki=0,72 V, przepływ=3,61 g/sek

Odrzucają skrajny wynik 2 i uśredniając resztę otrzymamy wynik dla przepływki po rozgrzaniu silnika krótką jazdą(na LPG) do temperatury 90 stopni:
- obroty wolne: 790 obr/mi
- przepływka: przepływ=3,61 g/sek ; napięcie =0,81 V.


Błąd oszacowania ok. 7-8 %

Podobny zestaw wyników chcę uzyskać po zarejestrowaniu rozruchu i krótkiej jazdy na benzynie.
Następny zestaw dotyczyć będzie jazdy na przełożeniu skrzyni 1:1(u mnie bieg D3) oraz "ustabilizowanych" obrotach tempomatem : 1000(jak się da),1500,2000,2500,3000,3500,4000,4500,5000 obr/min.

Grześki pomożecie ?-pytam jak Gierek :lol: .Ciekaw jestem jakie będą Wasze wyniki.

Sosnaporaz2

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
Imię: Robert
Auto: BMW
Silnik: 2.0
Rocznik: 2015
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 5 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: Sosnaporaz2 »

Janek, daj czasu...
W wolnej chwili wrzuce swoje ale juz widze że u mnie jest poniżej 3g/sek i błedów nie wywala

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4534
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 68 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: Automat »

To jest zrzut z zeszłego roku i na LPG.Taki miałem pod ręką,aby pokazać i zobrazować idę. Będę to wszystko powtarzał jeszcze raz(mam nową sondę lambda)Możliwe, że oprócz OPcoma użyję TORQUE i sprawdzę,czy wyniki są podobne/takie same.W OPcomie, jak pisałem, wynik przepływu powietrza jest podawany jedynie w całych kilogramach na godzinę co rzutuje na końcową dokładność. TORQUE pozwoli jeszcze dołożyć % obciążenia silnika. Starać się jednak będę zbierać tak dane,aby warunki zbiórki były podobne do innych, aby można było wyniki porównać bez dużych błędów.Trzeba będzie się przybliżyć z obciążeniem silnika,tak więc do testów dobrze będzie wybrać kawałek drogi w miarę płaski bez wzniesień i nie wozić ze sobą 300 kg :D .
W OPcomie jakikolwiek wybierzesz blok pomiarowy to program i tak zapisze w LOGu wszystkie parametry( chyba 58).
Przepływka często fiksuje na rozruchu silnika falującymi obrotami.Przypuszczam,że po zapisie rozruchu z pomocą OPcoma, "charakter" przepływki da się obejrzeć i wyciągnąć wnioski co do jej kondycji.Oczywiście trzeba trafić na poprawnie pracującą przepływkę-najlepiej nową :) ,aby mieć jakieś odniesienie.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4534
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 68 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Grześki ...zapraszam do "tańca" :
przepływka,MAF.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2105
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Janku a jak długo stabilizowałeś każdą pozycję obrotów? ;P

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Więcej niz 55,8 g/s nie pokaże sprawna przepływka?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4534
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 68 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Kilkanaście sekund.Rozrzutów nie uniknie się,bo silnik na drodze "żywo"reaguje na różne czynniki(nierówności jezdni), a najbardziej na zmienne obciążenia. Chcąc zmniejszyć wpływ zmiennego obciążenia, należałoby unieść przednia oś napędową do góry i gonić same koła auta podpartego kobyłkami. Wówczas nawet można byłoby bez problemu sięgnąć nawet po 6000 obr/min.

Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
Mateusz24krk pisze:
25 sie 2020, 19:14
Więcej niz 55,8 g/s nie pokaże sprawna przepływka?
Przecież w wynikach jest jeden z wynik z MAF>70 g/s a mnie zdarzyło się już,że miałem MAF>80 g/s
był taki moment_1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#49

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Sorki nie zauważyłem. A możesz zrobić screen przepustnicy na wolnnych obrotach i w czasie jazdy ?

Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Czy na twoim przepływomierzu od spodu jest napis Siemens ? Bo ja pisałem na allegro to niby oryginalny a brak napisu siemens .. A na aukcji pisze samo VOD i oryginalne opakowanie. Cewkę już wyeliminowałem bo podmieniłem nówke przepływomierz też podmienię i co będzie jak dalej po wymianie przepłwki będzie to samo ? co może bym winowajcą szapniec i falowania

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4534
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 68 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Moja przepływka tak wyglądała:
DSCN0004.JPG
Jeżeli podstawisz pewną nową przepływkę i nadal będzie to samo, to wówczas jest robota dla specjalistów, którym nie dasz sobie wmówić, że winę ponosiła cewka WN czy przepływka. Pozostała Ci do sprawdzenia przepływka i szczelność dolotu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ