awaryjne wejście do auta
- filemoon
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lis 2023, 11:18
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XER
- Rocznik: 2006
- Województwo: śląskie
awaryjne wejście do auta
Witam.
Padł mi akumulator w Astrze H Hatchback 1.8 ,wyciągnąłem go do ładowania, zamknąłem najpierw samochód bo mam centralny, na końcu maskę silnika.
Przychodzę na drugi dzień, chce otworzyć drzwi kluczem od strony kierowcy (od strony pasażera nie ma zamka), a się nie da, nie można przekręcić, klucz wchodzi ale no wkład nie chcę się kręcić. Auto zawsze otwierałem/zamykałem centralnym...
Ma ktoś jakiś pomysł?
Padł mi akumulator w Astrze H Hatchback 1.8 ,wyciągnąłem go do ładowania, zamknąłem najpierw samochód bo mam centralny, na końcu maskę silnika.
Przychodzę na drugi dzień, chce otworzyć drzwi kluczem od strony kierowcy (od strony pasażera nie ma zamka), a się nie da, nie można przekręcić, klucz wchodzi ale no wkład nie chcę się kręcić. Auto zawsze otwierałem/zamykałem centralnym...
Ma ktoś jakiś pomysł?
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Podnieś auto, zabezpiecz.
Wczołgaj się, do klem doczep do klem np po jednej żyle przewodu silowego abo zwykłego elektrycznego 1.5mm wystarczy, końce podłącz do akumulatora i otwórz z piota.
O ile będzie na tyle miejsca by w ogóle sięgnąć klem.
Wczołgaj się, do klem doczep do klem np po jednej żyle przewodu silowego abo zwykłego elektrycznego 1.5mm wystarczy, końce podłącz do akumulatora i otwórz z piota.
O ile będzie na tyle miejsca by w ogóle sięgnąć klem.
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
Zanim zastosujesz się do rady kol. analizer65, spróbuj "napsikać" do zamka oleju silikonowego, czy WD40 nie żałując oleju.
Napsikaj obficie do wewnątrz zamka jak i na zewnątrz - poprzez uchylenie klamki. Zostaw to "do przeżarcia" na kilka godzin i ponownie spróbuj otworzyć kluczem. Za pierwszym razem może to być problematyczne, ale "rozmoczony" w oleju zamek a w zasadzie brud w nim zgromadzony, powinien dać się dość łatwo rozruszać.
Jeśli to nie zadziała - w co wątpię, bo już takie "awarie" centralnego zamka przerabiałem - pozostaje sposób kol. analizer...
Ps.
A zamek przypadkiem nie przymarzł?
Napsikaj obficie do wewnątrz zamka jak i na zewnątrz - poprzez uchylenie klamki. Zostaw to "do przeżarcia" na kilka godzin i ponownie spróbuj otworzyć kluczem. Za pierwszym razem może to być problematyczne, ale "rozmoczony" w oleju zamek a w zasadzie brud w nim zgromadzony, powinien dać się dość łatwo rozruszać.
Jeśli to nie zadziała - w co wątpię, bo już takie "awarie" centralnego zamka przerabiałem - pozostaje sposób kol. analizer...
Ps.
A zamek przypadkiem nie przymarzł?
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
- bolobol
- Posty: 887
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
Nie wykluczam, ale "tak, czy siak" - trzeba to sprawdzić.
I z tego właśnie powodu wiem, że bardzo często przez wiele lat nieużywany zamek, jest zasyfiony i to jest powodem blokady...Mało kto używa zamka...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Ja tam zamki mam we wszystkich autach zawsze nasmarowane. Nawet w pracy stacyjki w sztaplarkach, dźwigu czy koparce mam nasmarowane. A otworzyć zamek w aucie nie jest wielkim problemem bo te zamki są można powiedzieć symboliczne.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- filemoon
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lis 2023, 11:18
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XER
- Rocznik: 2006
- Województwo: śląskie
Dzięki za wszystkie rady, dzwoniłem do poprzedniego właściciela i powiedział mi że klucz powinien pasować. Jutro kupię wd40 i zaatakuje zamek, boję się jednak że klucz do drzwi a do stacyjki są różne, ale ten mój wchodzi do drzwi bez żadnych problemów, chyba nie powinno tak być jeżeli klucz nie pasuje?
Dodano po 41 minutach 56 sekundach:
Dodano po 41 minutach 56 sekundach:
To poradź jak otworzyć taki symboliczny zamek
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
No do klem to chyba nie sięgnie przecież to nie możliwe, ale sięgniesz do alternatora, tam masz gruby przewód. Wystarczy jak podasz prąd rzędu kilku A i już otworzysz centralny. Spod samochodu będziesz miał w miarę dobry dostęp. Wystarczy jeden przewód z plusem, minus przypnij gdzieś do wahacza. Tylko zabezpiecz ten obwód jeżeli podjeżdżasz z akumulatorem bo zwarciem to jeszcze spalisz auto. Wydaje mi się, że jeżeli masz mały REC to podanie plusa na gniazdo haka też zasili instalację. Tylko ani nie wiem czy masz hak ani nie wiem czy masz mały REC.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- heinrich12
- Posty: 5116
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 310 razy
Można też próbować otworzyć maskę: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.