Astra J N14NEL błąd P1101-00

ylberg

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 mar 2018, 21:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

Astra J N14NEL błąd P1101-00

#31

Nieprzeczytany post autor: ylberg »

Nie brzmi to zbyt dobrze...

Co zrobić w takiej sytuacji? Jak się upewnić czy to jego wina i jak wygląda/kosztuje ewentualna naprawa? Są jeszcze jakieś inne opcje?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#32

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Kolektor kosztuje duzoooo.
Proponuje poczytac forum, sprawdzic pokrywe zaworow odme etc.

marcin27061979

Astro-maniak
Posty: 258
Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
Imię: marcin
Auto: Astra J Sport HB
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 4 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: marcin27061979 »

ylberg pisze:QR_BBPOST na biegu jałowym po rozgrzaniu samochodu wartość pokazuje ok 6,8psi (~46,9kPa). Podczas jazdy, przy sporym gazowaniu, wartość sięga ok. 20psi (~138kPa), chwilami podnosząc się do ok 25psi (~172kPa).
Narazie nie panikuj.
Na wolnych mieścisz się w normie. Wg serwisówki odczyt powinien wynosić od 26-52 kPa (3,8-7,5 PSI). Co do wyższych obrotów to może sprawdz nie w czasie jazdy tylko na postoju zwiększając obroty do 3 tys.

ylberg

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 mar 2018, 21:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#34

Nieprzeczytany post autor: ylberg »

Dzięki za wszystkie (p)odpowiedzi, pokrywa zaworów była niedawno wymieniana na nową.

Z rana auto powędruje do mechanika, zobaczymy co powie. Jeżeli nic nie pomoże (a przypuszczam że tak będzie, gdyż błąd P1101 gaśnie na jakiś czas po długim postoju i usłyszę tylko że "przecież wszystko jest OK...") - wrócę do poszukiwań na własną rękę i Waszych zaleceń. Oczywiście wszelkie sugestie bardzo mile widziane!

marcin27061979

Astro-maniak
Posty: 258
Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
Imię: marcin
Auto: Astra J Sport HB
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 4 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: marcin27061979 »

Sprawdź czy jest czerwony grzybek w kolektorze, jeżeli go nie ma to każdą pokrywę szybko wykończysz.
Grzybek kolektora dolotowego.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, 8:19 przez marcin27061979, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
yokowal

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 2018, 9:53
Auto: Opel Astra J 1.4 140KM LPG ST
Województwo: dolnośląskie

#36

Nieprzeczytany post autor: yokowal »

deltabox pisze:QR_BBPOST Przepustnicy nie trzeba zaadoptować, a te oprogramowanie to przypuszczam poprawka, żeby nie wyskakiwał błąd przy zabrudzonej przepustnicy. Wyczyść ją sam z tym, że bardzo dokładnie.
Przepustnica wyczyszczona i (odpukać) błędu na razie nie ma. Adaptacja faktycznie samoczynna. Wygląda na to, że faktycznie raz na kiedy trzeba ją czyścić. Dzięki za pomoc.

ylberg

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 mar 2018, 21:57
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#37

Nieprzeczytany post autor: ylberg »

Witam ponownie,

Po prawie tygodniu w warsztacie - problem P1101 nie został rozwiązany :x

Mam pytanie - czy ktoś z Was może polecić DOBRY serwis Opla gdzie mogę oddać samochód i ogarną ten cholerny błąd ?? Wiem, ASO... ale coś tańszego? :cry:

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#38

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

[quote="ylberg"]QR_BBPOST Oczywiście wszelkie sugestie bardzo mile widziane!/[quote]
Myślisz że ASO Ci to od ręki naprawi? To nie takie proste. Jeśli chodzi o czujniki to najlepszym sposobem jest podmianka na inny jeżeli wszystkie parametry w blokach pomiarowych są ok.
Pierwsza rada - spróbuj gdzie indziej zatankować , np V Power Racing 100 , pojeździj i poobserwuj.
Druga rada dokładne sprawdzenie szczelności dolotu. Podłącz pod kompa, załącz korekty paliwowe na wykresie i krok po kroku cały dolot od kolektora ssacego spryskuj np. środkiem do czyszczenia gaźników, hamulców itp.
Cały czas obserwuj korekty. Zmiana wartości pomoże zlokalizować ewentualną nieszczelność.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, 14:20 przez krystiano, łącznie zmieniany 1 raz.
161nt167

Awatar użytkownika
tomekjmopl

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 12:21
Imię: Tomasz
Auto: Mokka 4x4
Silnik: A 1.4 NET
Województwo: małopolskie

#39

Nieprzeczytany post autor: tomekjmopl »

cichy72 pisze:Mi tez cos takiego sie pojawia co jakis czas.Zauwazylem ze jezeli kilkakrotnie przejade sie na 6 biegu nie przekraczajac setki(100/h)to wlasnie wtedy wyskakuje ten blad,tak jak by bylo za male cisnienie wyrzutu spalin i moze wlasnie dlatego zapycha sie jakis czujnik
cichy72, ja mam identycznie objawy jak opisujesz powyżej, tzn.: kontrolka (błąd P1101) zapala się zawsze w tym samym miejscu, tzn. jadę trasą obwodnica Kraków Wsch.- Kraków Łagiewniki na tempomacie 90km/h i kontrolka zapala się zaraz po zjeździe z A4, gdy muszę stanąć na światłach do lewoskrętu w ul. Podmokłą ... Silnik pracuje oczywiście normalnie, spalanie też jest ok ...
Jak sobie poradziłeś z tym problemem?

marcin27061979

Astro-maniak
Posty: 258
Rejestracja: 22 lip 2015, 9:41
Imię: marcin
Auto: Astra J Sport HB
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 4 razy

#40

Nieprzeczytany post autor: marcin27061979 »

Przepustnice masz do czyszczenia, ten element jest wybitnie czuły na zabrudzenia, Wyczyść i po sprawie, jeśli tylko ten błąd jest jedynym wyświetlanym błędem. Jeszcze dodam jak będzie w okolicach rury dolotowej to wykręć i przedmuchaj sprężonym powietrzem MAP sensor.

ODPOWIEDZ