Brak mocy na wysokich obrotach Astra J 1.6

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 3401
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST /Ibiza
Silnik: A17DTS/1.4BBZ +LPG
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 13 razy

Re: Brak mocy na wysokich obrotach Astra J 1.6

#31

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek » 11 lip 2019, 19:15

salewiak pisze:
11 lip 2019, 18:11
Może sprawdź jeszcze szczelność układu dolotowego. U mnie w Audi A3 1.6 nie było cugu, był wyraźnie słabszy.
Cug jest w kominie

Awatar użytkownika
salewiak

Klubowicz AKP
Posty: 286
Rejestracja: 03 maja 2019, 16:22
Imię: Przemek
Auto: Astra IV Sports Tourer
Silnik: B16DTL
Rocznik: 2015
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KT
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: salewiak » 11 lip 2019, 19:43

czarnypiotrek pisze:
11 lip 2019, 19:15
salewiak pisze:
11 lip 2019, 18:11
Może sprawdź jeszcze szczelność układu dolotowego. U mnie w Audi A3 1.6 nie było cugu, był wyraźnie słabszy.
Cug jest w kominie
...I w samochodzie. My tu w dawnej Galicji tak mawiamy. 8-)

zibi50

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
Imię: marek
Auto: Astra J
Silnik: 1.6 XER
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: zibi50 » 11 lip 2019, 23:00

Witam.
Dziękuję wszystkim za odzew oraz ,że zagościło tu trochę humoru. :lol:

Myślę ,że trochę źle trafiłem.Ale jak już pisałem jest lepiej.Poczekam na upały co wtedy będzie.
Wybieram się do ASO (ale te opinie o nich nie są rewelacyjne).

Powiedzcie czy odłączenie akumulatora na pół godziny mogło skasować występujące błędy i teraz ich nie pokaże ?

I jeszcze jedno na wolnych obrotach silnik jest stabilny ,jak odkręcę korek oleju to sie dusi i pracuje nieregularnie.
Czy to jest normalne ?

KaMYk

Klubowicz AKP
Posty: 4511
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Astra J Cosmo AT
Silnik: A20DTH
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 22 razy
Kontakt:

#34

Nieprzeczytany post autor: KaMYk » 12 lip 2019, 5:53

salewiak pisze:
11 lip 2019, 18:11
sprawdź jeszcze szczelność układu dolotowego.
Przy silniku wolnossącym w kolektorze dolotowym tworzy się podciśnienie, szczelność nie ma aż takiego znaczenia do poprawnej pracy jak w przypadku turbo. On i tak zassie tyle powietrza, ile potrzebuje. Przy turbo to inna bajka, tam w dolocie jest nadciśnienie. Wszelka nieszczelność powoduje spadek ciśnienia i zbyt mała ilość powietrza, co powoduje złą pracę silnika (za bogata mieszanka).
zibi50 pisze:
11 lip 2019, 23:00
jak odkręcę korek oleju to sie dusi
i tak ma być.
zibi50 pisze:
11 lip 2019, 23:00
mogło skasować występujące błędy i teraz ich nie pokaże ?
Nie, tak to nie działa. Zwłaszcza błędy krytyczne są zapisywane w pamięci sterownika, która nie ulega skasowaniu po odłączeniu zasilania. Odłączenie aku powoduje reset sterowników, czyści ich pamięć operacyjną.

W czasie upałów zawsze auto będzie słabsze niż w chłodne dni, nawet turbo i z IC. Wystarczy pojeździć nocą i w ciągu dnia, aby się o tym przekonać :)

raszey

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2019, 23:14
Auto: Astra J 1.4 140KM LPG
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#35

Nieprzeczytany post autor: raszey » 12 lip 2019, 12:19

Miałem podobny problem i w pierwszej kolejności wyczyściłem odpowiednim preparatem przepływomierz powietrza i... ku mojemu zdziwieniu objawy ustąpiły. Warto od tego zacząć, można zrobić to samemu i koszt niewielki.
Polecam wyczyścić też przepustnicę - u mnie było sporo nagaru.

melon

Astro-maniak
Posty: 1846
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 11 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: melon » 12 lip 2019, 12:25

Pokaż, gdzie w tym silniku jest przepływomierz.

zibi50

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
Imię: marek
Auto: Astra J
Silnik: 1.6 XER
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: zibi50 » 16 lip 2019, 20:15

Witam.
Na początek w tym silniku jest przepływka.

Byłem u dwóch mechaników ,ale oni rozkładają ręce.Brak jakichkolwiek błędów.
Szukałem po internecie, zainteresował mnie film https://www.youtube.com/watch?v=t64CnfrNTs4
sugerujący ,że może to być uszkodzony sterownik ECU.
Objawy ,by się zgadzały (przy gorącym silniku brak przyspieszenia, pedał gazu nie reaguje ,ale nie wyświetlają się żadne kontrolki i błędy)
Dzwoniłem do tej firmy ,lecz z 2015 roku sterowników nie naprawiają.

Jestem jeszcze umówiony z dobrym elektronikiem samochodowym ,ale dopiero za dwa tygodnie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 214
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 24 razy
Pomocny: 10 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: prozor » 16 lip 2019, 22:53

Powtarzam - ASO się kłania - pewno już dawno miałbyś problem z głowy, ale widać lubisz się męczyć. Tu mechanik, tam mechanik, nie pomaga, to może jeszcze jakiś inny magik. A może jakieś cuda z jutube. Jak chory jesteś, to też oglądasz youtuba, zwłaszcza rad niejakiego Zięby, idziesz do znachora, czy jednak korzystasz z pomocy kogoś, kto się na tym zna?

camilos55

Astro-maniak
Posty: 158
Rejestracja: 19 maja 2016, 12:39
Auto: Astra j
Silnik: 1,6 xer
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 2 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: camilos55 » 17 lip 2019, 13:30

zibi50 pisze:
16 lip 2019, 20:15
Witam.
Na początek w tym silniku jest przepływka.

Byłem u dwóch mechaników ,ale oni rozkładają ręce.Brak jakichkolwiek błędów.
Szukałem po internecie, zainteresował mnie film https://www.youtube.com/watch?v=t64CnfrNTs4
sugerujący ,że może to być uszkodzony sterownik ECU.
Objawy ,by się zgadzały (przy gorącym silniku brak przyspieszenia, pedał gazu nie reaguje ,ale nie wyświetlają się żadne kontrolki i błędy)
Dzwoniłem do tej firmy ,lecz z 2015 roku sterowników nie naprawiają.

Jestem jeszcze umówiony z dobrym elektronikiem samochodowym ,ale dopiero za dwa tygodnie.

Pozdrawiam.
Zibi, czy takie obiawy (brak mocy) masz tylko na ciepłym/rozgrzanym silniku ? czy również na zimnym/chłodnym ?

zibi50

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2019, 11:21
Imię: marek
Auto: Astra J
Silnik: 1.6 XER
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy

#40

Nieprzeczytany post autor: zibi50 » 17 lip 2019, 14:59

Tylko na ciepłym silniku i to nie zawsze.Dodatkowo temperatura zewnętrzna musi być powyżej (około >27 st. C)
Teraz chodzi normalnie.A chciałem tym autem na Chorwację pojechać.

Kolego "prozor" chciałem pojechać do ASO ,ale w mojej okolicy jest tylko Opel Fija...wski ( poczytaj opinie o nich - brak pozytywnych )
Ci przypadkowi mechanicy byli z polecani przez innych moich znajomych jako bardzo dobrzy.

ODPOWIEDZ