Cześć,
Było bezawaryjnie do niedawna. Na początku było bardzo rzadkie, teraz jest już niepokojące.
B16xer, 85k km, paliwo bez zmian - tankowane dawno temu, na BP, wiec to wykluczam.
Zaczęło pojawiać się szarpanie, chwilowy spadek mocy, jakby dławienie się. Bez znaczenia czy na zimnym czy na ciepłym. Bez znaczenia na jakich obrotach (na niskich jak i wysokich) oraz biegu (każdy). Szarpanie jest chwilowe i nieregularne. Raz jest kilka-kilkanaście szarpnięć, a innym razem nic przez kwadrans jazdy i wiele przyspieszeń.
Świece wymieniane 3 lata temu zgodnie z planem ASO, serwis co roku w ASO, wszystko wymieniane według planu.
Jakieś pomysły?
Nic na kontrolce nie wyskakuje, brak błędów i komunikatów. Nie mam komputera, żeby sprawdzić błędy.
W przyszłym tygodniu umowie się na wizytę w ASO ale chcę się przygotowywać
Dodano po 25 minutach 6 sekundach:
Dodam, że szarpanie jest zarówno przy pedale gazu w podłodze jak i na pół gwizdka.
Szarpania nie zauważyłem przy jeździe że stała prędkością - nawet na autostradzie 140km/h.
Krztusi się, szarpie przy przyspieszaniu
- bolobol
- Posty: 874
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 97 razy
W każdym sklepie motoryzacyjnym, kupisz interfejs diagnostyczny ELM327 a apkę na telefon, ściągniesz za darmo ze "sklepu" Google Play.
Bez odczytania błędów - to wróżenie z fusów...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
- NimnuL
- Posty: 572
- Rejestracja: 27 paź 2016, 15:09
- Imię: NimnuL
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B 1.6 XER
- Rocznik: 2016
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 19 razy
- Pomocny: 18 razy
Kiedyś nie było komputerów, aplikacji i udawało się diagnozować
No nic, auto umówione na diagnostykę i naprawę. Wstępnie na podstawie opisu słownego 3 serwisy zgodnie szacowały układ zapłonowy - świece lub cewka. Czy trafnie - dowiem się za 2 tygodnie (terminy)...
No nic, auto umówione na diagnostykę i naprawę. Wstępnie na podstawie opisu słownego 3 serwisy zgodnie szacowały układ zapłonowy - świece lub cewka. Czy trafnie - dowiem się za 2 tygodnie (terminy)...
Jeżdżę, więc jestem
-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 21 sty 2009, 21:43
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B16XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
A nie masz zalanych olejem świec? Możesz mieć uszkodzony zawór w pokrywie zaworowej i wydmuchało Ci uszczelkę pokrywy zaworów. Efekt będzie taki jak opisujesz.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Piszę poprawnie po polsku.
[External Link Removed for Guests]
Piszę poprawnie po polsku.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
- Imię: Pawel
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 9 razy
Możesz ELMEm zbadać na którym cylindrze wypada zapłon, albo tradycyjnie świeca do bloku silnika...trochę to będzie trudne bo cewka jest zespolona ale nie niemożliwe