To zalej do pełna i się przekonasz, nie bądź cebulak
A serio - jeśli chodzi o benzynę, to komputer powinien być w stanie to dobrze wyliczyć z ilości wtryskiwanego paliwa, nawet jeśli na początku przekłamuje, to po paru tankowaniach pod korek powinien być w stanie skalibrować szacowanie spalania z niewielkim błędem rzędu 0,1 - 0,2 l/100km. Ten błąd właściwie powinien wynikać z tego, że użytkownik wleje "pod korek" albo nie doleje do pełnego zbiornika wg pływaka w zbiorniku (wskaźnik wskazuje pełny, ale ciut brakuje). No i takie wskazania mam, jak mam powtarzalne tankowania, to właściwie różnic niemalże brak pomiędzy wskazaniami, a wyliczeniem z dystrybutora.
Dziwi jedynie to, że w Astrze K komputer oszukuje i kłamie, że samochód jest oszczędny jak fabryka podaje w prospektach, a tak na prawdę zużycie jest zdecydowanie większe.
Z LPG jest większy kłopot, bo w fazie lotnej tak na prawdę ile LPG zostało wpuszczone do kolektora to można jedynie oszacować ze zdecydowanie większym błędem no i jak widać u Ciebie tak właśnie jest, aczkolwiek błąd rzędu 0,27 l/100 km LPG jest właściwie marginalny - ledwo 64 grosze na każdej setce km więcej, to mniej więcej tyle samo kosztowo co na benzynie błąd 0,1 l/100km.