Kolektor ssący - wymiana

Awatar użytkownika
tomekjmopl

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 12:21
Imię: Tomasz
Auto: Mokka 4x4
Silnik: A 1.4 NET
Województwo: małopolskie

Kolektor ssący - wymiana

#121

Nieprzeczytany post autor: tomekjmopl »

To ja mam taki case odnośnie P1101:
Pacjent Mokka 1.4T 140KM, przebieg 40000km przejechane bezproblemowo, auto przejąłem po Tacie który tankował tylko benzynę 98 na Lotosie. Ja auto od niego przejąłem z końcem października, wyjeździłem co miał w baku i zatankowałem na BP (na którym zawsze tankowałem poprzednie auta) benzynę 95. Przejechałem na tym paliwie około 100 km i wyskoczył błąd P1101 :) Silnik pracuje normalnie, kontrolka skasowana ELM 327 powraca po około 50 km ... Co Wy na to? :)

PeterG

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 09 sie 2018, 13:10
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A 14 NET
Województwo: łódzkie
Pomocny: 11 razy

#122

Nieprzeczytany post autor: PeterG »

Są rzeczy na tym swiecie, które się...
Swoją drogą kolega miał astrę 3 w benzynie i zapał mu się check po tankowaniu na jednej ze stacji
Ostatnio zmieniony 26 lis 2018, 14:38 przez PeterG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomekjmopl

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 12:21
Imię: Tomasz
Auto: Mokka 4x4
Silnik: A 1.4 NET
Województwo: małopolskie

#123

Nieprzeczytany post autor: tomekjmopl »

tomekjmopl pisze:QR_BBPOST To ja mam taki case odnośnie P1101:
Pacjent Mokka 1.4T 140KM, przebieg 40000km przejechane bezproblemowo, auto przejąłem po Tacie który tankował tylko benzynę 98 na Lotosie. Ja auto od niego przejąłem z końcem października, wyjeździłem co miał w baku i zatankowałem na BP (na którym zawsze tankowałem poprzednie auta) benzynę 95. Przejechałem na tym paliwie około 100 km i wyskoczył błąd P1101 :) Silnik pracuje normalnie, kontrolka skasowana ELM 327 powraca po około 50 km ... Co Wy na to? :)
No niestety sytuacja chyba nie jest tak prosta, jak ją wcześniej opisałem. Wyjeździłem benzynę 95 z BP do głębokiej rezerwy (komputer pokazywał zasięg + - 40 km), zatankowałem pod korek 98-ki z Lotosa i skasowałem błąd ELM 327. Błąd powrócił po około 70 km, co ciekawe zapalił się idealnie w tym samym miejscu Krakowa co poprzednio jak jeszcze miałem 95-tkę w baku z BP - silnik ciepły. Samochód jeździ normalnie, spalanie też jest normalne, tylko ta kontrolka ... :) 
Ostatnio zmieniony 04 gru 2018, 12:51 przez tomekjmopl, łącznie zmieniany 2 razy.

Usunięty użytkownik 855151

#124

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 855151 »

Ten błąd często wynika z zabrudzonej przepustnicy... po 40 tyś mogła się już przykurzyć. Najprościej oczyścić to delikatnie miękkim pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną. Skasować błąd. Taki zabieg nie zaszkodzi, może tylko pomóc.

Awatar użytkownika
tomekjmopl

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2018, 12:21
Imię: Tomasz
Auto: Mokka 4x4
Silnik: A 1.4 NET
Województwo: małopolskie

#125

Nieprzeczytany post autor: tomekjmopl »

Dalszy ciąg mojej historyji :)

Zamówiłem środek do czyszczenia przepustnic za radą kolegi Miszkoo, tylko zanim dotarł, kontrolka sama zgasła po przejechaniu 250 km na wspominanym przeze mnie paliwie 98 z Lotosa ...

Obecnie przejechane mam kolejne 250 km i ten stan trwa :)

EDIT:
Heh, żyje to swoim życiem, dzisiaj kontrolka powróciła, paliwo bez zmian, 98 Lotos. Co ciekawe zapala się zawsze w tym samym miejscu, tzn. trasa obwodnicą Kraków Wsch.- Kraków Łagiewniki na tempomacie 90km/h i kontrolka zapala się zaraz po zjeździe z A4, gdy muszę stanąć na światłach do lewoskrętu w ul. Podmokłą ... Silnik pracuje oczywiście normalnie, spalanie też jest ok ... Pytanie teraz jest, jakie mogą być konsekwencje ignorowania tego błędu P1101 skoro silnik normalnie pracuje?

Awatar użytkownika
JACKJACK2002

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2019, 23:59
Imię: Jose
Auto: Astra J 1.4 TURBO
Silnik: A14 NET
Województwo: zachodniopomorskie

#126

Nieprzeczytany post autor: JACKJACK2002 »

Witam jako że 5 lat temu przechodziłem te same stresy z moją piękną Astrą chętnie podziele się dświadczeniem
W 2013 roku przy przebiegu 75 tyś km pojawił się błąd P1101 oraz P0299 związany z uszkodzeniem zaworka zwrotnego w kolektorze ssącym. Cena nowego: 4430 pln plus wymiana, w domu rozpacz. Po zakupie używanego kolektora za 500 zł plus wymiana 200 6 miesięcy ciszy potem znów to samo. po namowie kolegi który ma całą flote takich ASTR z tym cudownym silnikiem zdecydowałem sie na regenerację kolektora w firmie która sie specjalizuje w regeneracji kolektorów i pokryw do Opli kosztowało 390 zł plus wysyłka w 2 strony . Dali 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Dzisiaj mam przejechane prawie 280 tyś z tego większość na LPG i jak na razie zaworek działa. Mój kolega regenerował u nich ponad 15 kolektorów i pokryw w swoich Astrach u niego też działają .Więc myśle że nie ma sensu pchać się w jakieś używki tylko zregenerować i spokój. Firma znajuje się w świętokrzyskim bodajże w Kunowie nazywa sie MOTRONIC lub MOTRONIX jakoś tak widziałem ich niedawno ogłaszali się na ALLEGRO. Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Grzes139

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 22 lut 2018, 21:02
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#127

Nieprzeczytany post autor: Grzes139 »

Witajcie jestem posiadaczem astry 1.4 benzyna 100KM . Mój pojazd zaczał spalać po 13 litrow na 100km. Okazalo sie ze uszkodzony jest kolektor ssący. Padła diagnoza i zalecenie aby wymienic. Panowie pytanie wymiana nowy koszt czesci 3600 zl w serwisie bez wymiany czy zaslpienie? Uszkodzona zostala listwa strująca a dokladnie zlamana . Sprawne są 3 a jeden złamany i nie chodzi. Wybaczcie nie jestem mechanikiem i ciezko mi nazywać części. Pozdrawiam

Rysiob

Astro-maniak
Posty: 136
Rejestracja: 16 lip 2017, 21:18
Auto: Astra J a14net & Polonez 1.6 GLI
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 3 razy

#128

Nieprzeczytany post autor: Rysiob »

Jeśli uszkodzony jest kolektor ssący, to kup regenerowany za ok. 320 zł. Zaślepiać ale co? Tam nie ma co zaślepiać.

Listwa w sensie wtryski?

Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Grzes139

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 22 lut 2018, 21:02
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#129

Nieprzeczytany post autor: Grzes139 »

Chodzi o wyjęcie klapek i zaślepienie. Dużo jest zestawów gotowych do kupienia. Slyszalem zeby nie kupowac regenerowanych bo nie wiadomo jak dlugo to wytrzyma. Macie jakies doswiadczenia

Rysiob

Astro-maniak
Posty: 136
Rejestracja: 16 lip 2017, 21:18
Auto: Astra J a14net & Polonez 1.6 GLI
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 3 razy

#130

Nieprzeczytany post autor: Rysiob »

Z tego,co wiem to np w a14net nie ma klapek w kolektorze, jest grzybek czyli zaworek zwrotny wbudowany w kolektorze. Ma on za zadanie nie dopuścić by w fazie ładowania powietrze leciało w kolektor a nie w odmę. Nie wiem jak w twoim silniku,.


Wysłane z mojego SM-J600FN przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ