Kolektor ssący - wymiana

Awatar użytkownika
mar76

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2015, 9:37
Auto: Meriva B
Silnik: 1,4 NEL
Województwo: śląskie

Re: Kolektor ssący - wymiana

#81

Nieprzeczytany post autor: mar76 »

mbar czytałem Twoją instrukcję czyszczenia przepustnicy-super krótko i na temat, ale mam jedno pytanie czy po takim czyszczeniu trzeba ją adoptować, czy odpalamy i jest ok. Pytam bo w poprzednim aucie Nissan miała się sama uczyć a bez kompa się nie obeszło.

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#82

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Witam, dzisiaj moj Cruze z silnikiem a14net zaskoczyl mnie bledem p1101. Po lekturze tego watku zastanawia mnie jedno, moje auto to my2013. Czy komus z Was pojawial sie ten blad w silnikach po 2011 roku kiedy zmodernizowano kolektor? Blad wykasowalem elm z programem torque i na razie nie powrocil. Wieczorem troche przeczyscilem przepustnice, wkrotce zmienie olej z gm na motul i chyba zaczne jezdzic na jakiejs vervie. Dobijam dopiero do 40kkm, takze wszystko dziala bez zarzutu, moze ten dzisiejszy blad to wynik mrozow, jakis lod\wilgoc w dolocie czy odmie itp?
Blad nie mial zadnego wplywu na dzialanie silnika, nie bylo utraty mocy czy szarpania. Zastanawiam sie czy w ogole sie tym bledem martwic nawet jak bedzie sie ponawial... Czy moga byc z tego tytulu jakies problemy czy wymieniacie cale kolektory za 3,5kzl po to zeby kontrolka nie razila, zamiast wyjac zarowke ;) ?

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#83

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Nie, to raczej nie wynik mrozów.
Pierwszy raz czyściłem przepustnicę przy przebiegu 34 kkm i mniej więcej co 30 - 40 kkm to robię.
[External Link Removed for Guests]

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#84

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Coś ogólnie jest na rzeczy, bo auto sprawuje się świetnie, ale jak się czepiać szczegółów i przyjrzeć wskazówce obrotów to na jałowym nie stoi ona mi idealnie równo, pojawiają się mikro wahania. O ile pamiętam nie są one duże wedle tego co pokazuje Torque (może +- 10-15obrotów). Jakaś mała nieszczelność czy przepustnica do czyszczenia? Wykręcasz ją do czyszczenia? W sumie to chyba tylko 4 śruby do odkręcenia i 1 wtyczka do wypięcia?

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#85

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Nie wykręcałem. Zdejmowałem rurę, potem czyszczenie preparatem Liqui Moly "z przodu" (spryskać, chwilę poczekać, spryskać, potem pędzel + szmatka), następnie włączamy zapłon, cegła na pedał gazu (żeby przepustnica się otworzyła), spryskujemy z tyłu (znów wyleci syf), pędzel, wyczyścić szmatką do czysta. Da się tak włożyć palec, żeby oczyścić krawędź i tył samej "blaszki" przepustnicy -- ale ostrożnie, bo jest ona ostra!
Poczekać z pół godziny, aż odparuje preparat (i tak wszystko pewnie nie zniknie), założyć rurę i odpalać. Ponieważ kolektor może mieć resztki preparatu, to silnik będzie miał za bogato i może dość długo "kręcić" na początku.
mar76 pisze:mam jedno pytanie czy po takim czyszczeniu trzeba ją adoptować, czy odpalamy i jest ok.
Nie robiłem nigdy adaptacji, nie było takiej potrzeby.
[External Link Removed for Guests]

j9295

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 22 paź 2013, 16:34
Imię: Janusz
Auto: Astra J
Silnik: 1.4T
Województwo: łódzkie

#86

Nieprzeczytany post autor: j9295 »

Odgrzewam stary temat. Wpisałem w info sps gm. VIN. i jest moduł sterujący silnika który trzeba przeprogramować i wydłuża on czas, żeby nie było błędu P1101. Czyli rozumiem ,że jak chcę to wgrać to idę do serwisu mówię ,że chcę skorzystać z czegoś takiego i umawiam się na odpłatne wgranie nowego softu ? Jeszcze pytanie do tych co byli na takim programowaniu czy to naprawdę pomogło

Emsi85

Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 08 mar 2016, 13:09
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST
Silnik: 1.4 NET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#87

Nieprzeczytany post autor: Emsi85 »

Mi wczoraj wyskoczył błąd P1101 przy przebiegu 57 kkm (pierwszy raz w całej historii użytkowania samochodu). podjechałem do ASO, szybka diagnoza i czyszczenie przepustnicy oraz wgranie nowego softu. Na ile to pomoże to zobaczymy, ale mechanik mówił że czyszczenie przepustnic co kilkadziesiąt tysięcy trzeba będzie wykonać.

astrajot

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 30 cze 2014, 14:36
Auto: Astra J
Województwo: warmińsko-mazurskie

#88

Nieprzeczytany post autor: astrajot »

Witam,

Przebieg 44k km. Silnik 1.4T 140KM. Pali się Engine Check i błąd P1101. Sprawdzona przepustnica (czysta), wyczyszczone i gniazda odpowiedzialne za elementy obiegu powietrza, kolektor ssący sprawdzony (czysty). Grzybek czerwony sprawdzony i jest na swoim miejscu (porównywane z salonowym nowym samochodem).

Pytanie: Co może być jeszcze nie tak bo błąd po tych czynnościach wrócił. Jeśli ten grzybek jest delikatnie w jakiejś ciemnej mazi to normalne?

PS. Samochód normalnie jedzie, przyspiesza, nie dławi się, nie szarpie. Turbina sprawdzona (dobrze dmucha)

Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2016, 14:14 przez astrajot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
WaldekBDG1988

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 12 sie 2016, 18:38
Imię: Waldek
Auto: Astra J
Silnik: A14NET 1.4T
Województwo: kujawsko-pomorskie

#89

Nieprzeczytany post autor: WaldekBDG1988 »

Mam to samo co kolega astrajot, w środę jadę do warsztatu i będziemy sprawdzać. Dobrze że w tryb awaryjny nie wskoczyło.

Awatar użytkownika
deltabox

Astro-maniak
Posty: 158
Rejestracja: 26 paź 2016, 16:04
Imię: Jacek
Auto: Astra Sports Tourer
Silnik: 1.4T NET
Województwo: śląskie

#90

Nieprzeczytany post autor: deltabox »

Mi świecił się błąd p1101 jak przepustnica była tylko delikatnie okopcona (praktycznie czysta). Dokładne wyczyszczenie bremsen reinigerem i wacikami sprawiło, że błąd na razie się nie świeci.

ODPOWIEDZ