Kolektor ssący - wymiana

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Kolektor ssący - wymiana

#51

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Ogólnie widziałem, że rura dolotu jest też lekko zapylona od środka, więc filtr idealny nie jest i chyba nie zatrzymuje wszystkiego. Zmieniałem na nowy Manna w wakacje.

EDIT: nie jestem pewny, czy pomogło. Błąd wyskoczył, ale... tym razem na LPG mam P0171: System too Lean (Bank 1), na benzynie korekty paliwowe są w normie. Podejrzewam, że wtryskiwacze LPG mi padły.
[External Link Removed for Guests]

TomekT

Astro-maniak
Posty: 274
Rejestracja: 09 paź 2011, 12:27
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#52

Nieprzeczytany post autor: TomekT »

mbar pisze: tym razem na LPG mam P0171: System too Lean (Bank 1),
Pytanie czy nie pomogłeś MAFowi przypadkiem tym czyszczeniem... Zerknij czy go odwrotnie nie zamontowaleś. Tu jest [External Link Removed for Guests] co posprawdzać.

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#53

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Podmieniłem MAF na nowy -- P1101 jest na nowym, i na starym. Tak więc to nie wina przepływomierza.
Podejrzewam padnięte lub mocno zabrudzone wtryskiwacze -- jak są zimne, to korekty paliwowe lecą mi na +25% i więcej, jak się rozruszają i rozgrzeją, to korekty spadają do poziomów, jak na benzynie. Ale na obrotach jałowych czasem szarpie na LPG, a na benzynie nie, i widzę, że korekty wtedy też nie są stabilne.
Podczas jazdy nie szarpie i podczas jazdy P1101 nie wyskakuje, tylko jak silnik trochę pochodzi na jałowych.
[External Link Removed for Guests]

TomekT

Astro-maniak
Posty: 274
Rejestracja: 09 paź 2011, 12:27
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#54

Nieprzeczytany post autor: TomekT »

mbar pisze:jak są zimne, to korekty paliwowe lecą mi na +25%
A moze to sonda sie konczy ? Swiece / cewki zaplonowe sprawdzales ?

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#55

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Mówiłem o wtryskiwaczach LPG, na benzynie korekty nie lecą tak wysoko. Są jak zawsze. Sondy sprawne wg mnie.

EDIT: Dziś się okazało, że P1101 wyskakuje mi też na benzynie, chyba nawet szybciej, niż na LPG.
Korekty paliwowe na benzynie na jałowych nie są stabilne, raz są +13, raz +20. Podczas jazdy nie ma takich efektów.
Można podejrzewać lewe powietrze?
Świece zakładałem nowe 2000 km temu.
[External Link Removed for Guests]

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#56

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Tak zupełnie przy okazji: znalazłem świetne opisy A14NEL/NET i problemów z P1101 tutaj:
[External Link Removed for Guests]
Świetne zdjęcia "grzybka" w kolektorze:
[External Link Removed for Guests]
i jeszcze to:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#57

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Ponieważ wybił termin przeglądu, pojechałem ze świecącym P1101 do ASO -- ciekawe, co zdiagnozują.
[External Link Removed for Guests]

TomekT

Astro-maniak
Posty: 274
Rejestracja: 09 paź 2011, 12:27
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#58

Nieprzeczytany post autor: TomekT »

A wgrywałeś to nowe oprogramowanie ? Może warto się zastanowić nad aktualizacją i im zasugerować ten biuletyn. Opłata za podłączenie komputera czy aktualizację jest taka sama.

Btw. Żyję w przekonaniu że ASO w trakcie std przeglądu nawet nie podłącza komputera w celu przeprowadzenia diagmostyki.

Co do opisów, faktycznie świetne, choć mocno niepokojące. Wydaje mi się, że część problemów jest jedak już opisana / rozwiązana w biuletynach opla. Zwłaszcza tyczących się zwiększonego zużycia oleju z powodu nieszczelności w układzie zdaje się podciśnienia.

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#59

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Zdiagnozowali "niską jakość oleju lub paliwa", wymienili olej i już. Biuletynu "nie wgrywajo", zaglądać do kolektora nie mają ochoty. Podobno następny krok to czyszczenie przepustnicy, mam się zgłosić, jak błąd wyskoczy ponownie.

Oczywiście jak dojeżdżałem do domu, to P1101 był już w statusie pending.
[External Link Removed for Guests]

TomekT

Astro-maniak
Posty: 274
Rejestracja: 09 paź 2011, 12:27
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#60

Nieprzeczytany post autor: TomekT »

Napisz skargę do GM w tej sprawie, bo założę się że niczego co nakazuje dokumentacja nie sprawdzili. Niestety przegląd to tylko opłata za pieczątkę, za proste czynności opłaty są wygórowane i na dodatek robione nieprofesjonalnie. Nie używa się przy tym materiałów zalecanych przez producenta ani instrukcji - przykład u mnie - smar miedziany użyty do prowadnic klocków, choć od dawna się go nie zaleca

ODPOWIEDZ