Kolektor ssący - wymiana
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 lis 2012, 8:52
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra Sports Tourer
- Silnik: 1.4 140 KM
- Województwo: wielkopolskie
Kolektor ssący - wymiana
Kilka miesięcy temu w mojej 12-miesięcznej wtedy J ST 1.4 140KM, zapaliła się kontrolka check (zapalała się i gasła na przemian). Podjechałem do serwisu i zdiagnozowano, że powodem były jakieś luźne przewody. Przewody poprawiono. Po tygodniu kontrolka ponownie się zapaliła, podjechałem do serwisu i znowu "coś" poprawili (jakieś styki). Tak było jeszcze 4 razy. Kiedy kontrolka zapaliła się po raz "7" podjechałem do serwisu i powiedzialno mi, że tym razem samochód muszę pozostawić na co najmniej tydzień, bo "oni" nie wiedzą co jest przyczyną i muszą to skonsultować z działem technicznym (!). Auta oczywiście nie pozostawiłem tylko zmieniłem ASO na inne. Po wizycie w innym warsztacie od razu zdiagnozowano usterkę - uszkodzony kolektor ssący - przyczyna nie wiadoma. Umówiłem się na wymianę uszkodzonej części i do dzisiaj, po prawie dwóch miesiącach od wymiany auto świetnie się sprawuje. Uszkodzona częśc zdaje się sporo kosztowała. Czasem zastanawiam się czy w tych autoryzacyjnych warsztatach serwisowych pracują mechanicy czy np.piekarze ? Bo jak tłumaczyć, że w jednym ASO nie potrafili ocenić co jest uszkodzone, a w drugim zdiagnozowali po pierwszej wizycie ? Czy ktoś wie dlaczego został uszkodzony kolektor ssący w 1-rocznym aucie z przebiegiem 17 tys ? Czy styl jazdy ma na to wpływ, rodzaj paliwa, itp. ?
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 06 lis 2012, 9:47
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.8XER
- Województwo: małopolskie
To wszystko zależy od miejsca i rodzaju uszkodzenia. Czy kolektor został przepalony, pęknięty itp. W zasadzie kolektor ssący nie jest częścią bardzo usterkową chyba, że po wypadku, jest zrobiony z dość grubego plastiku, poza tym jest cały czas chłodzony powietrzem z zewnątrz wiec sam z siebie - dziwna usterka.
Co do mechaników w ASO po gwarancji unikam jak ognia, ponieważ tam pracują przeważnie uczniowie lub mechanicy "od kartki" czyli jeżeli nie ma czegoś w instrukcji serwisowej to nie ma tego w cale:)
Przykład:
-Dzień dobry czy można Astrę doposażyć w lusterko fotochromatyczne?
-CO PAN NIE MOŻNA W OGÓLE SIĘ NIE DA KOMPUTER NIE POZWOLI.
-To może obejść komputer i wpiąć się w jakieś kable zasilające przecież sterowanie jest w lusterku, potrzebne odpowiednie napięcie.
-NIE DA SIĘ I KONIEC TO TYLKO KOMPUTER STERUJE.
-Przyjazd do domu garaż dwie godziny i lusterko założone. Da się? Da się.
Co do mechaników w ASO po gwarancji unikam jak ognia, ponieważ tam pracują przeważnie uczniowie lub mechanicy "od kartki" czyli jeżeli nie ma czegoś w instrukcji serwisowej to nie ma tego w cale:)
Przykład:
-Dzień dobry czy można Astrę doposażyć w lusterko fotochromatyczne?
-CO PAN NIE MOŻNA W OGÓLE SIĘ NIE DA KOMPUTER NIE POZWOLI.
-To może obejść komputer i wpiąć się w jakieś kable zasilające przecież sterowanie jest w lusterku, potrzebne odpowiednie napięcie.
-NIE DA SIĘ I KONIEC TO TYLKO KOMPUTER STERUJE.
-Przyjazd do domu garaż dwie godziny i lusterko założone. Da się? Da się.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 mar 2011, 19:44
- Imię: Robert
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: 1.4T A14NEL
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Krzy-maciej, ja osobiście przeszedłem już dwie wymiany kolektora ssącego. Uznaje go za jeden z mniej udanych elementów tego silnika. Moją Astrą jeżdżę rok i 4 miesiące i mam 56 tys. przebiegu. Nie będę wypowiadał się na temat obsługi w ASO bo to żenada i robienie z klienta idioty:) Ale to co rzuciło mi się w oczy przy okazji usterek kolektora to temperatura na zewnątrz. Jedna i druga awaria miała miejsce zimą, czyli przy ujemnych temperaturach panujących na zewnątrz (parkuje pod chmurką). O ile jeszcze zeszłej zimy nie brałem tego pod uwagę, o tyle powtórna akcja tej zimy (dokładnie chyba luty) nasunęła mi takie wnioski (nie wiem czy słuszne i nie chce kolejnej zimy to sprawdzać, bo kończy się gwarancja:) a element dość drogi z tego co słyszałem w ASO. Do końca nie wiem co się zesr.... (popsuło), bo oczywiście nikt mnie nie raczył poinformować poza faktem, że rozwiązaniem będzie wymiana kolektora.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 06 lis 2012, 9:47
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 1.8XER
- Województwo: małopolskie
Nie dostałeś może kolektora do auta?, pewnie nie bo przecież ASO nie oddaje zepsutych części, bo po co klientowi. Też mam koło 56tyś przejechane narazie kolektor sprawny, ale to naprawdę dziwna usterka, żeby tak sam od siebie jeszcze w zimie się posypał. A ASO? myślałem, że pojadę na drugi przegląd, żeby mieć chociaż ze dwa wpisy w książkę, ale płacić 200zł za odkręcenie korka oleju (z własnymi produktami) żenada. To już wolę się sam pod auto wczołgać. Albo jechać do innego serwisu gdzie za wymianę MOJEGO oleju biorą 40 zł.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 sie 2011, 20:16
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J Astra K
- Silnik: 1.4 turbo 1.2
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 3 razy
Też przy przebiegu 30 tys miałem wymianę kolektora ssącego. W serwisie auto-praga w W-wie.Powidziano mi że w kolektorze jest jakiś zaworek ,który jest zespolony i wymienia się razem z kolektorem. Myśle,ze mi nie wciskali kitu . [znam tam kilku kolesi].Od wymiany wszystko OK.
- soul
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 lip 2011, 20:46
- Imię: Anonim
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 Turbo aut.
- Województwo: mazowieckie
Wydaje się, że to jakaś wada konstrukcyjna, bo u mnie też został wymieniony kolektor ssący. Cóż mam nadzieje, że jego cena spadnie ...
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 sty 2013, 19:54
- Imię: Marcov
- Województwo: śląskie
Jest srodek zaradczy przy DTC 1101 - jednak rzadko kiedy owy zaworek grzybkowy ulega awarii. Nikt nie wie tak naprawde co powoduje wystapienie bledu. I raczej nie predko sie to zmieni bo warunek do wygenerowania kodu musis bys spelniony tylko przez ulamek sekundy- wiec ciezko temat namierzyc. Kompletny kolektor kosztuje mniej niz sama przeprustnica - wiec wymienia sie calosc i to na ogol zalatwia sprawe.
- Vercingetorix
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 gru 2011, 11:20
- Imię: Pawel
- Auto: Astra IV 1.4t
- Województwo: mazowieckie
Popsulo sie i u mnie - silnik 1.4t i nalatane aaaż 25 000 km.
Niepokojące objawy były już w zimę - na zimnym silniku chodził jak diesel. ASO stwierdziło że tak ma być.
Wczoraj zaświeciła się kontrolka i po wizycie w innym ASO - kolektor do wymiany. Część na zamówienie, realizacja dopiero w połowie przyszłego tygodnia. A tu auto na WE potrzebne. Powiedzieli, że można jeździć (tym bardziej że kontrolka zgasła). A cena to 3500 PLN (dobrze że jeszcze na gwarancji).
Niepokojące objawy były już w zimę - na zimnym silniku chodził jak diesel. ASO stwierdziło że tak ma być.
Wczoraj zaświeciła się kontrolka i po wizycie w innym ASO - kolektor do wymiany. Część na zamówienie, realizacja dopiero w połowie przyszłego tygodnia. A tu auto na WE potrzebne. Powiedzieli, że można jeździć (tym bardziej że kontrolka zgasła). A cena to 3500 PLN (dobrze że jeszcze na gwarancji).
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
1101 to błąd przepływomierza, też go miałem w kwietniu. Przeszło po wymianie filtra powietrza na nowy, ale to mógł być przypadek. Mój filtr miał jakieś 28kkm i prawie 2 lata. Opel wymienia filtry raz na 4 lata!
W kolektorze ssącym jest czujnik MAP.
W kolektorze ssącym jest czujnik MAP.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 08 lut 2011, 22:11
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: 1.4T benzyna
- Województwo: wielkopolskie
Witam, Też miałem podobny przypadek, najpierw zapaliła się kontrolka silnika, potem zgasła, ale znowu się zapaliła. W serwisie autoryzowanym, podłączyli komputer, wgrali nową wersję softu i od tego czasu kontrolka się już nie zapaliła. Wgranie nowego softu, jest zalecanym środkiem zaradczym w przypadku wystąpienie tego błędu. Jeżeli problem pojawi się ponownie, to czeka mnie wymiana kolektora ssącego, bo podobno problem jest z grzybkiem w wężu odpowiedzialnym za odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jak dla mnie jest to trochę dziwne, że są problemy z ta częścią, szczególnie, że auto ma 31 tys. km przejechanych a jakoś w innych samochodach o podobnych problemach nie słychać.
Pozdrawiam
Pozdrawiam