Przebiegi między wymianami oleju to kolejny temat rzeka. Każdy wymienia jak chce i na to co chce. Oczywiście na gwarancji musi stosować olej zalecany przez ASO, jednak może wymieniać częściej aniżeli jest to zalecane ( ja tak robię w nowym Fordzie).
Po to są wskazania komputera by się do nich stosować - to nie ulega wątpliwości. I nikt nikomu nie każe skracać okresów między wymianami. Dodatkowo przy przebiegach poza miejskich nie ma potrzeby wymieniać częściej.
Ja we wszystkich moich autach skróciłem te okresy i ponoszę z tego tytułu większe koszty napewno. Jednak moje samochody i moje pieniądze
Auta muszą być sprawne bo jeżdżą i zarabiają na chleb.
Tani olej "syntetyczny", którego baza w dużej mierze jest mineralna, szybko traci swoje właściwości i nie zapewnia odpowiedniego smarowania silnika szczególnie w wyższych temperaturach. Dexos 2 jest olejem zalecanym do silników ON i Pb. Zawiera duże ilości dodatków które chronią dpf. Dodatki te w wyższych temperaturach turbobenzyn szybko powodują wcześniejsze zużycie takiego oleju. Dlatego dla tanich "syntetyków" , tylko i wyłącznie wg mnie!!! , 10kkm to bezpieczna granica.
I dawanie tu jako przykład tutaj aut flotowych jak one super jeżdżą i ile potrafią znieść... do czasu.
Dexos 1 II gen nie zawiera dodatków chroniących dpf lecz jest zalecany dopiero do aut od roku 2017, poza nielicznymi wyjątkami, które ASO weryfikuje poprzez sprawdzenie vin.