A14NEL -- raczej NIE padła dwumasa po przebiegu ok 25 kkm

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

A14NEL -- raczej NIE padła dwumasa po przebiegu ok 25 kkm

#1

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Co prawda jeżdżę Merivą B, a nie Astrą J, ale to ten sam silnik. Więc jak widać mimo niskiego przebiegu, dwumasa pada jak złoto. :evil:
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, 9:49 przez mbar, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

wsosniak

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 08 mar 2012, 14:06
Imię: Wojtek
Auto: astra IV
Silnik: 1.4T
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: wsosniak »

a jakie miałeś objawy ?

Yasiek

Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 09 maja 2011, 21:32
Imię: Artur
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Lokalizacja: Rumia

#3

Nieprzeczytany post autor: Yasiek »

mbar myślę że to bardziej kwestia stylu jazdy niż samej dwumasy. Moja ma się wyśmienicie.

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

kwestia stylu byloby to gdyby padla po 250 tys nie po 25tys.

TomekT

Astro-maniak
Posty: 274
Rejestracja: 09 paź 2011, 12:27
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: TomekT »

Napisz ile taka przyjemność kosztuje i gdzie robiłeś. Te silniki są fajne, ale przekombinowane w każdym calu

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#6

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Jeszcze miesiąc do końca gwarancji, już się umawiałem tel na 2 przegląd, wstępnie problem zgłoszony, ale telefonicznie. Będę informował :)
Ogólnie kierowcą jestem normalnym i samochodów nie katuję, za kółkiem 12 lat. Opon nie palę, wiem jak się jeździ samochodami z dwumasą.

-- 5 maja 2013, o 07:27 --

Opiszę jeszcze objawy, bo wczoraj nie zdążyłem. Obecnie są takie:
- silne wibracje silnika (przenoszą się też na wnętrze kabiny) wyczuwalne na postoju biegu jałowym, szczególnie na kierownicy i pedale hamulca
- podczas jazdy i przyśpieszania wyczuwalne mrowienie na pedale gazu, kierownicy i drążku zmiany biegów
- rano przy pierwszym ruszeniu z „jedynki” słychać chrobot spod maski
Dla mnie ewidentnie nie działa tłumik drgań skrętnych.

Nie wszystkie objawy wystąpiły od razu. Pierwsze pojawiło się telepanie silnika na jałowych, jakieś 5 miesięcy temu, i to też nie zawsze (nie co dzień). Czasem słabiej, czasem silniej. Czasem przez tydzień nic się nie działo. Wtedy w ogóle nie wiedziałem o co chodzi. Teraz już wiem, że to zależało pewnie od tego, jak się "dwumasa" zakleszczała, albo może nie wszystkie sprężyny były jeszcze wtedy w rozsypce.
Na razie diagnoza jest moja własna, zobaczymy co powie ASO.
[External Link Removed for Guests]

Streem

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:39
Imię: Jakub
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Województwo: mazowieckie

#7

Nieprzeczytany post autor: Streem »

Styl jazdy ma dużo do rzeczy.
[External Link Removed for Guests]

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#8

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Dzięki. Z tej listy mam punkt drugi, innych nie.
ASO stwierdziło że wcale dwumasa nie padła i wysłali mnie z powrotem do warsztatu, gdzie montowałem instalację LPG. Czyli teraz będę latał wkoło Macieju :/

Aaaaaale mogą mieć rację. Ponoć przesunęły się węże/wiązki i zakleszczyły gdzieś w okolicach grodzi i to one przenosiły drgania silnika na kabinę i pedały. Mechanik ASO poprzesuwał je na ile był uprzejmy i faktycznie po powrocie z przeglądu wibracji tak silnych jak przedtem nie ma.

Tylko ciekawe co to jest za chrobot przy ruszaniu. Nie zawsze on jest i w sumie dla mnie on przypomina mi jakiś przekaźnik? To są dwa jakby stuki, ale nie mocno metaliczne, w odstępie około sekundy i występują z reguły po przejechaniu jakiś 5 metrów, i nie za każdym razem.

Ale w chwili obecnej mam do wymiany przednią szybę na nową, dostała z kamienia w drodze powrotnej :(
[External Link Removed for Guests]

Yasiek

Astro-maniak
Posty: 284
Rejestracja: 09 maja 2011, 21:32
Imię: Artur
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Lokalizacja: Rumia

#9

Nieprzeczytany post autor: Yasiek »

mbar pisze: gdzie montowałem instalację LPG.
Oj kolego nie zapominaj przy rzucaniu oskarżeń na wadliwy samochód o tym, że pomimo braku przystosowania silnika do montażu LPG został on tam zamontowany...

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#10

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Ten silnik akurat łyka LPG bez problemu. Nawet oryginalne świece miałem z fabryki "pod LPG".
A objawy jak najbardziej wskazywały usterkę mechaniczną, 2 mechaniorów się pomyliło ;) Poza tym po to jest forum, żeby się dzielić doświadczeniami, prawda?
Zresztą z dwojga złego wolę mieć montaż instalacji do poprawy, niż padniętą dwumasę.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ