Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
Do tej pory najwiecej wlałem 31 litrów
ale fakt że nie wyjezdzam do odłaczenia zasilania, ale do oparów napewno
wg mojej instrukcji jaką posiadam nie ma prawa wejść wiecej niż 34 l
ale fakt że nie wyjezdzam do odłaczenia zasilania, ale do oparów napewno
wg mojej instrukcji jaką posiadam nie ma prawa wejść wiecej niż 34 l
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
Jak masz kombi to max 33 litry powinny wejsc
moze zmien stacje bo moze sie okazac ze zalewasz 33 litry a placisz za 37
moze zmien stacje bo moze sie okazac ze zalewasz 33 litry a placisz za 37
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 3 razy
Zadnej stacji nie zmieniam. Na 4 roznych stacjach - 3 Circle K i 1 BP - wchodzi od 36,70 do 37,45. Tankowalem wtedy, gdy wlaczanie LPG juz nic nie daje i lampka po 5-krotnym mignieciu sie wylacza.
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
Musze rowniez do tego stanu doprowadzić i wowczas porownamy
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 maja 2019, 19:26
- Imię: Marcin
- Auto: astra j
- Województwo: wielkopolskie
mam pytanie do Was, czy jezdzcie na samym LPG czy od czasu do czasu przelaczacie na benzyne, aby ona cos tam przeczyscila - spotkalem sie z taka teoria w jednym z salonow, gdzie diler mowil, zeby co trzy tankowania pojezdzic troche na PB , robi ktos tak ? ma to sens ?
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 25 sie 2014, 14:17
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET+LPG
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Nie ma sensu (ja przynajmniej nigdy się nie spotkałem z taką opinią, by co jakiś czas pojeździć na benzynie). A poza tym to po zapaleniu auta trochę na benzynie silnik przecież popracuje (w lecie kilkanaście/kilkadziesiąt sekund, w zimie kilka minut).
- prozor
- Posty: 309
- Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 49 razy
- Pomocny: 11 razy
O ile nie masz fizycznego odłączenia pompy benzyny, to i tak benzyna krąży cały czas w układzie, tylko nie jest wtryskiwana do silnika (no właśnie - wtryski benzyny też powinny od czasu do czasu popracować, właśnie podczas odpalania "na zimnym"). Stąd ważne, żeby w zbiorniku jednak było trochę paliwa, żeby nie zatrzeć pompy.
Przy odpalaniu na benzynie automat przełącza na gaz po osiągnięciu temperatury roboczej płynu chłodniczego, czyli parownik jest wystarczająco rozgrzany, żeby membrana pracowała w optymalnych warunkach. Na zimno co prawda niby da się jeździć, ale możesz sam sprawdzić jak zimny potrafi być parownik - może być nawet oszroniony, co nie wpływa dobrze nie tyko na jego żywotność.
Reasumując: diler głupoty gadał, wystarczy to co jest zaprogramowane: na zimno PB, po rozgrzaniu LPG. Dodatkowe jazdy na PB tylko wtedy, gdy zabraknie LPG
Przy odpalaniu na benzynie automat przełącza na gaz po osiągnięciu temperatury roboczej płynu chłodniczego, czyli parownik jest wystarczająco rozgrzany, żeby membrana pracowała w optymalnych warunkach. Na zimno co prawda niby da się jeździć, ale możesz sam sprawdzić jak zimny potrafi być parownik - może być nawet oszroniony, co nie wpływa dobrze nie tyko na jego żywotność.
Reasumując: diler głupoty gadał, wystarczy to co jest zaprogramowane: na zimno PB, po rozgrzaniu LPG. Dodatkowe jazdy na PB tylko wtedy, gdy zabraknie LPG
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
To moze ustalmy roczniki aut
bo moze tutaj jest roznica?
bo moze tutaj jest roznica?
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.