Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
Toster1986

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 23 wrz 2018, 13:00
Auto: Astra J
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#1711

Nieprzeczytany post autor: Toster1986 »

Dziękuję Ci za odpowiedź. Pewno się zdecyduje na wymianę wtryskiwaczy. Dzwoniłem do różnych ASO w Kujawsko-Pomorskiem i co ciekawe po podaniu nr VIN wychodziło im że:
1. koszt wymiany wtryskiwaczy + kalibracji 350 zł, samej kalibracji 300 zł,
2. koszt wszystkiego 220 zł,
3. koszt wymiany 140 zł kalibracji 190 zł,
:)

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#1712

Nieprzeczytany post autor: KDM »

Toster1986 pisze:
22 sty 2019, 14:00
Dziękuję Ci za odpowiedź. Pewno się zdecyduje na wymianę wtryskiwaczy. Dzwoniłem do różnych ASO w Kujawsko-Pomorskiem i co ciekawe po podaniu nr VIN wychodziło im że:
1. koszt wymiany wtryskiwaczy + kalibracji 350 zł, samej kalibracji 300 zł,
2. koszt wszystkiego 220 zł,
3. koszt wymiany 140 zł kalibracji 190 zł,
:)
Jedź do 1-szego lepszego Serwisu LPG albo Autoryzowanego LENDI, zapłacisz 50zł bo to dziecinnie proste. A dzieci zabierz do kina lub jak nie masz to dziewczynę na obiad. Szkoda pompować kasę w błoto :)

Sam osobiście wymieniałem pod blokiem w 15 min.

Awatar użytkownika
Toster1986

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 23 wrz 2018, 13:00
Auto: Astra J
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#1713

Nieprzeczytany post autor: Toster1986 »

dzwoniłem do ASO żeby podpytać się ile kosztuje kalibrowanie, jak na własną rękę wymienię medy i finalnie to wychodzi, że w"najtańszym" ASO nie ma znaczenia czy sam wymienie medy i przyjadę tylko na kalibrację czy zrobią jedno i drugie...bo koszt to 220 zł. A ty pamiętasz może ile płaciłeś w ASO za tą usługę kalibracji?

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#1714

Nieprzeczytany post autor: melon »

Wymień i zobacz czy kalibracja będzie potrzebna, moim zdaniem nie, lecz pewności nie mam.
Podczas wymiany odepnij aku na dłuższą chwilę, powinny się korekty zresetować.

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#1715

Nieprzeczytany post autor: KDM »

melon pisze:
22 sty 2019, 20:04
Wymień i zobacz czy kalibracja będzie potrzebna, moim zdaniem nie, lecz pewności nie mam.
Podczas wymiany odepnij aku na dłuższą chwilę, powinny się korekty zresetować.
Dokładnie, zrób jak wspomniał Pan Melon, jestem przekonany że ASO nie odwiedzisz. Resetując korekty silnik będzie musiał na nowo wybadać sprawność przez co ułoży czasy wtrysków z parametrów ECU. Gdy nie odłączysz akumulatora. Stabilizacja korekt i likwidacja delikatnych poszarpywań ustąpi po ~20 może ~50km

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#1716

Nieprzeczytany post autor: KDM »

To teraz ja piszę z prośbą o pomoc.
Ostatnie 2 dni kiedy temperatura spadła poniżej -5, z rana podczas przełączania na gaz gaśnie mi auto. Samochód stoi na noc w hali, natomiast rano przy samym skrzyżowaniu gdy temperaturę mam ~50 następuje przełączenie gazu gdy zaczynam ruszać, momentalnie obroty lecą na 0 i gaśnie. Gdy odpalę samochód za chwilę gaz już pracuję i spokojnie pokonuję dalszą trasę. Wstępnie obstawiam, że reduktor jest zasyfiony + niska temperatura są tego powodem. Ale może ktoś miał w/w problem i może mnie sprostować.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#1717

Nieprzeczytany post autor: melon »

Pomyślałem, że może elektrozawór się klei, ale w sumie nie powinien gasnąć.

rds

Rekrut
Posty: 61
Rejestracja: 01 gru 2018, 10:59
Imię: Emil
Auto: Astra J
Silnik: A14 net
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 2 razy

#1718

Nieprzeczytany post autor: rds »

Witam jestem nowym użytkownikiem astry j 1,4 turbo z lpg.Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają badania techniczne,tzn.co dokładnie jest sprawdzane i jakie dokumenty trzeba mieć

Oczywiście chodzi mi o instalację gazową,co jest tam dokładnie sprawdzane.

Awatar użytkownika
qbi8625

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
Imię: Kuba
Auto: Astra J ST/Astra K HB
Silnik: A14NET LPG/B16DTR
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie
Pomocny: 5 razy

#1719

Nieprzeczytany post autor: qbi8625 »

Przede wszystkim sprawdzana jest homologacja zbiornika czyli numer homologacji, numer pozwolenia, numer zbiornika i jego ważność. Trzeba ze sobą mieć potwierdzenie homologacji i tzw. paszport zbiornika.

rds

Rekrut
Posty: 61
Rejestracja: 01 gru 2018, 10:59
Imię: Emil
Auto: Astra J
Silnik: A14 net
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 2 razy

#1720

Nieprzeczytany post autor: rds »

Czy oprócz zbiornika sprawdzają szczelność instalacji i skład spalin?Pytam ponieważ zbliżają się u mnie badania techniczne,auto jest ściągane z niemiec i mam tylko papier na zbiornik ze był montowany w Słupsku.

ODPOWIEDZ