Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
qbi8625

Astro-maniak
Posty: 255
Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
Imię: Kuba
Auto: Astra J ST/Astra K HB
Silnik: A14NET LPG/B16DTR
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie
Pomocny: 5 razy

Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#1471

Nieprzeczytany post autor: qbi8625 »

Dokładnie, temat spalania był już wałkowany. Podstawa to to co kolega wyżej napisał. Tankowanie na full, wyjeżdżenie do zera (w sensie aż przełączy się na Pb) i tak najlepiej ze 2-3 razy. Wtedy wyjdzie Ci ile spala. Poza tym polecam na czas tego testu tankowanie na tej samej stacji ponieważ pistolety na stacjach różnie odbijają. Dopiero jak będziesz miał takie wyniki w ręku zastanawiaj się czy to co wyszło to dużo czy mało. Dodam że AJ jest ciężka niestety i potrafi zjeść jak ktoś ma ciężką nogę ale jak widać w temacie Spalanie może też spalać niewiele przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2018, 6:42 przez qbi8625, łącznie zmieniany 2 razy.

abc77

Astro-maniak
Posty: 398
Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
Imię: Dawid
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: A14NET LPG
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 3 razy

#1472

Nieprzeczytany post autor: abc77 »

przlwo pisze:ja miałem podobną sytuację - w pewnym momencie zapalił mi sie check engine i samochód stracił moc (przyspieszał ale jak żółw). Problem ustąpił gdy wyłączyłem silnik na kilkanaście minut - po ponownym włączeniu silnika moc powróciła. Domyśliłem się, że to problem z turbiną i to potwierdziło się w ASO. Na szczęście samochód był jeszcze na gwarancji i turbina została wymieniona na nową. Z tego co widzę Twój też jeszcze jest na gwarancji więc jak najszybciej udałbym się do serwisu żeby sprawdzili m.in. sprawność turbiny.
Orientuje sie ktos czy turbina podlega pod wydluzona gwarancje? Ja mam 2+2 i nie wiem, czy podlega.

I drugie pytanie - mi sie to zdarzylo dwa razy. Raz z rok temu, raz moze pol roku temu. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika problem zniknal. Zadnych bledow nie ma. Dziwne. To co - turbina sie psuje na chwile i pozniej znowu odzywa?

Aphi

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 20 mar 2015, 19:12
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 1.4 NET LPG
Województwo: śląskie

#1473

Nieprzeczytany post autor: Aphi »

Moją też to dopadło.

Teraz oczekuję na wymianę turbiny (w ramach przedłużonej gwarancji).

abc77

Astro-maniak
Posty: 398
Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
Imię: Dawid
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: A14NET LPG
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 3 razy

#1474

Nieprzeczytany post autor: abc77 »

a skad wiesz, ze Ci wymienia?

Aphi

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 20 mar 2015, 19:12
Imię: Piotr
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: 1.4 NET LPG
Województwo: śląskie

#1475

Nieprzeczytany post autor: Aphi »

Turbina nie jest wykluczona z przedłużonej gwarancji.


Tak się jeszcze zastanawiam:
Jaki ma wpływ uszkodzona turbina na duże spalanie?

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#1476

Nieprzeczytany post autor: KDM »

To teraz temat z innej beczki. Jechałem dziś do Pracy i podczas jazdy wyskoczył błąd P0172. Na powrocie do domu sprawdziłem Sądy Lambda i zauważyłem że na gazie ltft1 wynosi -30% i nawet nie dochodzi do 0. W przypadku benzyny Wacha się w granicy +/- 4%. Coś mi tu śmierdzi lejacymi wtryskami. Mial kota taki przypadek ?? Dodatkowo jednorazowo poczas testowania jazdy na gazie wyskoczył błąd p0301ma ktoś jakiś pomysł? Co to mogło by być dokładnie??

emilrotel

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 25 lip 2018, 12:13
Imię: Emil
Auto: Astra j
Silnik: A14 NET
Województwo: podlaskie

#1477

Nieprzeczytany post autor: emilrotel »

Witam posiadam astre 1,4 turbo z fabryczna intalacja.L.R 2013r.Dziś po podłączeniu elm 327 wyskoczył mi błąd bogatej mieszanki.Korekty na benzynie spadają ok zera natomiast na -18% do-25% na gazie.Cz to oznacza że leje któryś wtrysk?Jeżdżę na zielonych medach,Czy to oznacza że czas je wymienić na pomarańczowe.

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#1478

Nieprzeczytany post autor: KDM »

emilrotel pisze:QR_BBPOST Witam posiadam astre 1,4 turbo z fabryczna intalacja.L.R 2013r.Dziś po podłączeniu elm 327 wyskoczył mi błąd bogatej mieszanki.Korekty na benzynie spadają ok zera natomiast na -18% do-25% na gazie.Cz to oznacza że leje któryś wtrysk?Jeżdżę na zielonych medach,Czy to oznacza że czas je wymienić na pomarańczowe.
Jaki masz błąd z elma, może P0172??? Bo powiem Ci że mam identyczny problem identyczne Medy. Chce zrobić test w weekend zamienić wtrysk 1 z 2 i 3 z 4 i zobaczyć czy wyjdzie mi błąd P0175 czyli błąd na bloku 2.Wtedy albo leje 1 lub 4 wtrysk. Może robił ktoś podobną próbę??

emilrotel

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 25 lip 2018, 12:13
Imię: Emil
Auto: Astra j
Silnik: A14 NET
Województwo: podlaskie

#1479

Nieprzeczytany post autor: emilrotel »

Dokładnie ten sam błąd i do tego wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.Także pomału trzeba myśleć o wymianie z zielonych na pomarańczowe.

KDM

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 24 gru 2017, 14:35
Imię: Kamil
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET + LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olsztyn
Pomocny: 1 raz

#1480

Nieprzeczytany post autor: KDM »

emilrotel pisze:QR_BBPOST Dokładnie ten sam błąd i do tego wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.Także pomału trzeba myśleć o wymianie z zielonych na pomarańczowe.
Na benzynie jest ok ?? Nie pojawia się wypadanie zapłonów?? W moim przypadku zapłon wypada tylko na 1 cylindrze.

ODPOWIEDZ