Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#851

Nieprzeczytany post autor: melon »

A nie mówili im na szkoleniu, żeby jeździć tankować do Niemiec? :)

dominiknov

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 17 gru 2016, 16:22
Imię: Dominik
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: łódzkie

#852

Nieprzeczytany post autor: dominiknov »

Groszek21 pisze:QR_BBPOST
dominiknov pisze:QR_BBPOST

A powiedz mi kolego jak u ciebie wygląda spalanie? Kazali ci jezdzic przez pierwsze km spokojnie i delikatnie czy raczej dynamicznie?:p
Ciężko określić spalanie w mieście bo zanim silnik się nagrzeje i przełączy na gaz mija dłuższa chwila. Mogę się wypowiedzieć tylko do spalania na trasie - przy średniej 110 km/h spalanie 9,5 litra, myślę, że jak bym jechał grzecznie 90 km/h to udałoby się zejść do 8 - 8,5 litra na setkę. Co do odbioru auta z salonu to wspominali tylko żeby lać 98 (mimo że w instrukcji mamy napisane, że zalecane paliwo to "95") bo tak im mówili na szkoleniu.
No patrz, a mi nic takiego nie mówili. Z resztą w każdym salonie/serwisie mówią co innego z tego co widzę.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#853

Nieprzeczytany post autor: qtom »

melon pisze:-11 miał silnik czy -11 miał gaz? Temperatura zewnętrzna nie ma bezpośredniego wpływu na przełączanie sie na gaz, więc pewnie kolega meriva miał na myśli temp gazu.
Przecież pisałem że w corsie temperatura graniczna to okolo -15 i mowimy o zimnym aucie czyli wszystko stoi kilka godzin w tej temperaturze tak to wyglada z moich doświadczeń. Chyba nie powiesz ze gaz przy - 15 w bagażniku stygnie w wciagu 15 minut do temperatu ujemnej przy rozgrzanym aucie. Bo po takim czasie problem powracal.Zprzykrością zauważyłem ze nie będzie juz temperatury tak niskiej w najbliższym okresie bo chciałem sprawdzić jak wyglada sytuacja gdy podam powietrze z suszarki podgrzane.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2017, 11:05 przez qtom, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
RICK

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 cze 2016, 20:20
Imię: RYSZARD
Auto: ASTRA J 1,4 TURBO LPG
Województwo: śląskie

#854

Nieprzeczytany post autor: RICK »

Nie ma żadnej granicy temperatury zewnętrznej ,mimo iż w instrukcji pisze że gaz działa do minus 8.Temperatura zewnętrzna była -20 i po nagrzaniu silnika ok.75 stopni gaz się włączył.Spalanie gazu przy 100 na tempomacie komp.7,5.Autostrada 130 km komp.10,1.Jadąc normalnie po mieście czyli nie żałując pedału gazu 10 l .Na razie przejechane 8000, zero zmartwień tankować gaz i jechać.Benzyny jeszcze nie tankowałem od zalania pełnego baku po wyjeżdzie z salonu.Oby tak dalej.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#855

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Wszystko zalezy od tego jaka minimalna temperature gazu (gazu nie reduktora) jest ustawiona w steroniku instalacji gazowej. W poczatkowej fazie jesli samochod nie chodzi na gazie, to czujnik mierzy temperature weza gazowego ktory jest pod maska. Paradoksalnie po wlaczeniu gazu, temperature gazu rosnie bo zaczyna plynac gaz podgrzany przez reduktor.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#856

Nieprzeczytany post autor: qtom »

To jak wytlumaczysz cieple auto wyjechalo z garażu przejechało 90km 10-15 minut postoju i znów rozgrzewanie auta az temperatura według torque na dolocie będzie w okolicach -7 pomimo ze auto ma 100st.jesli nie ma granicznej temperatury to skad ta zależność zaznaczam ze sprawdzałem w dwóch corsach E. Dlatego pisalem ze chce sprawdzić jak będzie na mrozie gdy dmuchne goracym powietrzem. Astra 2013 tempeatura na zewnątrz -24 przelaczenie na gaz temperatura ok 42stopnie a u ciebie 75 wiec jest inaczej jak mialem walniety termostat okolo 50

EDIT:
Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
Przy cieplym silniku astra po każdym postoju do 30 minut przelacza sie na gaz od ręki mówimy o temperaturze poniżej -15
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 9:24 przez qtom, łącznie zmieniany 3 razy.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#857

Nieprzeczytany post autor: qtom »

---------
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 9:24 przez qtom, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#858

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

a takie kwestie jak :
1) umiejscowienie czujnika
2) rozne ustawienia instalacji
3) rozne umiejscowienie instalacji pod maska...

zawsze mozesz sprobowac sie podlaczyc pod sterownik LPG i obejrzec warunki przelaczenia...

Awatar użytkownika
RICK

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 cze 2016, 20:20
Imię: RYSZARD
Auto: ASTRA J 1,4 TURBO LPG
Województwo: śląskie

#859

Nieprzeczytany post autor: RICK »

Temperaturę silnika podałem tak mniej więcej ,gaz włączył się o wiele póżniej niż przy wyższej temperaturze.Ale nie jest to jakaś tragedia .I to prawda , że ciepły silnik i temperatura na zewnątrz -20,gaz zaraz się przełącza .Przy fabrycznym montażu gazu chyba wszystko jest w tym samym miejscu.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#860

Nieprzeczytany post autor: qtom »

A ja podałem z dokładnością 2 stopni. A koledzy pusali ze w nowszych autach przy zimnym temperatura musi byc wyższa wobec tego dla porównania byl przykad merivy i corsy E gdzie instalacja jest ta sama i gosc w aso twierdzi ze w nowszych jest inne oprogramowanie by chronic wtryski. Ja natomiast jestem ciekaw ktory czujnik za to odpowiada bo z obserwacj na torque to dolot ale nie mialem okazj dmuchać goracym powietrzem wiec nie to tylko moje widzimisię. Oczywiście słyszałem ze instalacja lpg fabryczna nie jest powiazana z komputerem auta ale ja widzę to inaczej

EDIT:
czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST a takie kwestie jak :
1) umiejscowienie czujnika
2) rozne ustawienia instalacji
3) rozne umiejscowienie instalacji pod maska...

zawsze mozesz sprobowac sie podlaczyc pod sterownik LPG i obejrzec warunki przelaczenia...
1) sam kiedyś mi pisałeś ze jest w komoże silnika wiec gdy silnik jest rozgrzany temperatura nie spadnie na nim do -5 w ciągu 15 minut
2) o tym właśnie mówię ze w nowszych autach jest prawdopodobnie inny soft lpg .Pytanie co odpowiada za blokadę instalacji gdy temperatura jest poniżej -15 mowa o corsie bo przy - 11 takiego problemu nie ma?
3) fabryczna jest tak samo umiejscowiona w każdym aucie w corsie dodatkowo jest ciaśniej i bliżej silnika.
4) jako ciekawostkę podam ze w corsie przełącza sie w ciągu kilkunastu sekund gdy temperatura zewnętrzna jest w okolicy +4-5 stopni a w Astrze trwa to około minuty do dwóch .
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 13:49 przez qtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

ODPOWIEDZ