Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
- luckyboy
- Posty: 893
- Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
- Imię: Łukasz
- Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
- Pomocny: 15 razy
Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG
Jakie co chwilę regulacje? Mam LPG marki Stag ( komp, reduktor, wtryski) w samochodzie 2 rok i żadnych regulacji nie musiałem zrobić, tylko wymiana filtrów pod blokiem, zrezygnowałem z gwarancji. Podłączam kompa ale tam nic nie zmienia sie. A jak padnie reduktor czy wtryskiwacze to tanio wymienię.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Po prawdzie chciałbym wiedzieć,która ma jakie wady i zalety,ale nie na zasadzie,że mi się podoba i już .
Żeby to poznać,chyba bym musiał przeczytać owe 194 strony tego tematu ,a może już ktoś gdzieś to zbiorczo wyłuszczył ?
Żeby to poznać,chyba bym musiał przeczytać owe 194 strony tego tematu ,a może już ktoś gdzieś to zbiorczo wyłuszczył ?
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 12 razy
Sylwo28 mógłbyś mi wyjaśnić punkt drugi:Sylwo28 pisze: ↑28 wrz 2019, 12:13
Po pierwsze : post nr 1897
Po drugie : LC03 korzysta z CAN i pobiera wszystkie potrzebne dane z kompa silnika.
Na tej podstawie tak steruje wtryskami LPG aby otrzymać współczynnik lambda i inne parametry jak na Pb.
Po trzecie : tu nie ma potrzeby strojenia. Ze względu na punkt 2. Jedyne co można ustawiać to ciśnienie na listwie gazowej. Korzystając ze sposobu wg punktu 1.
Po czwarte : mamy w cywilizowany sposób rozwiązane wskazanie paliwa, zasięg, spalanie, błędy. Wszystko wyświetla się na zegarach.
Po piąte : wg informacji z różnych źródeł, silniki A14NET w wersji LPG mają wzmocnione zawory wydechowe, gniazda zaworowe i turbinę. Co nie oznacza że zwykłe A14NET rozpadnie się po montażu LPG
2. "wszystkie potrzebne dane z kompa silnika" - jakie dane pobiera z silnika benzynowego z magistrali CAN?
5. Głowica ma inny numer, turbina jest ta sama.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 3 razy
Tez by mnie to interesowalo:) Ja bardzo kibicuje Sylwo28 i chcialbym, zeby zmiana mapy benzynowej byla przekazywana z automatu do gazowej. Ale czy tak jest?
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 18 cze 2019, 11:39
- Imię: Sylwek
- Auto: Astra J MY2013 ST Cosmo 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 29 razy
- Pomocny: 120 razy
Na pewno temperaturę silnika, powietrza, podciśnienie w kolektorze, dawki wtrysku Pb, dane z sondy lambda, przeplywomierza ... I zapewne jeszcze wiele innych których w podglądzie poprzez plik konfiguracyjny nie widać.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby powyciagać te dane - ale tu trzeba znać przestrzeń adresową w której są te dane a to zależy od wersji oprogramowania w sterowniku lc03.
Dzięki za info o silniku, w necie krąży dużo różnych opinii co pozmieniano w wersji LPG...
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 12 razy
Takie dane pobierają również instalacje zewnętrzne. Jeżeli chodzi opinie co pozmieniano to dużo się naczytalem czesto powielane przez dzienikarzy. Jedyne wiarygodne wiadomości znalazlem w katalogu z poprzedniego postu.Sylwo28 pisze: ↑07 paź 2019, 14:52
Na pewno temperaturę silnika, powietrza, podciśnienie w kolektorze, dawki wtrysku Pb, dane z sondy lambda, przeplywomierza ... I zapewne jeszcze wiele innych których w podglądzie poprzez plik konfiguracyjny nie widać.
Dzięki za info o silniku, w necie krąży dużo różnych opinii co pozmieniano w wersji LPG...
Coraz bardziej wydaje mi się, że LC03 to sterownik z przygotowaną fabryczną mapą z włączoną autoadaptacją po OBD. W koncu jest došć uniwersalny bo pracuje rowniez w Renault/Dacia
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Instalacje zewnetrzne pobieraja ze sterownika korekty. Sondy nie biora pod uwage. Czujnik podcisnienia maja swoj. Czasy wtryskow benzynowych biora z przewodow sterujacych do wtryskow. Potrafia tez kasowac bledy jesli gazownik jest dupa.
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 12 razy
Stara 4-ka Staga z lambdą na schemacie:
[External Link Removed for Guests]
Potrafią kasować błędy jak czlowiek od gazu to włączy. To dobrodziejstwo posiadają instalki z autoadaptacją OBD.
[External Link Removed for Guests]
Potrafią kasować błędy jak czlowiek od gazu to włączy. To dobrodziejstwo posiadają instalki z autoadaptacją OBD.
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Nie bierze jej pod uwage. Bez podlaczonej sondy dziala tak samo dobrze. W samochodach z szerokopasmowa sonda nie zaleca sie podlacznia jej do zewnetrxznych sterownikow.