Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#11

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Ale skoro dzwoniłeś po salonach i Ci łaski nie chcą zrobić, to po co kontynuować temat?

"Opel" czyli dealerzy lub fabryka w Gliwicach zakładają instalację Landi Renzo Omegas. Można ją założyć do tego silnika w wielu autoryzowanych warsztatach Landi Renzo (ja tak zrobiłem) i jakość wykonania nie będzie się różnić od tej "fabrycznej". Będzie to dokładnie ta sama instalacja. Ten sam sterownik, reduktor, wtryskiwacze. Omegas jest dostarczany w gotowym kicie. Nawiasem mówiąc, MED-y mają teraz dość nędzną jakość i wysypują się po niezbyt wielkich przebiegach -- kiedyś wytrzymywały 100 kkm i więcej.
Różnica będzie taka, że sterownik "oplowski" Omegasa będzie zablokowany i nie połączy się z nim nikt poza ASO (choć są podobno tacy, co już to umieją) w celu regulacji. Więc za przegląd będzie trzeba płacić więcej. Ma to sens.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
rafal111

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:25
Auto: Meriva B
Silnik: A14NEL
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#12

Nieprzeczytany post autor: rafal111 »

Chciałem Cię tylko wyprowadzić z błędu na temat montażu fabrycznego gazu i tego że fabrycznie do gazu montowany jest inny silnik.
To tyle w tym temacie.
Jeszcze raz podkreślam że pracuję w fabryce GMMP w Gliwicach i wiem co widzę a nie co powtarzają inni z niesprawdzonych źródeł.

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#13

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Ale ja nigdzie temu nie zaprzeczyłem -- że jest montowany silnik z innymi oznaczeniami. Natomiast co to oznacza od strony materiałowej, tego nie wiemy. Może np. kolektor ssący ma już miejsca pod wkrętki od wtryskiwaczy gazu. Może ECU ma dodatkowe mapy paliwa i oprogramowanie zegarów (to drugie na pewno). Same te zmiany wystarczą, żeby ASO bełkotało "to jest inny silnik".
Powtarzam po raz kolejny, że instalacja "fabryczna" to żadne ósme cudo świata, tylko kit dostarczony przez Landi Renzo, i ten kit nazywa się Omegas. Nie został opracowany przez Opla. Instalacja "fabryczna" oplowska nie istnieje i nigdy nie istniała (z Landi współpracują od dawna). I nie ma znaczenia, czy jest montowana w Gliwicach, czy -- jak w przypadku Merivy sprzedawanej w sieci Trax, w Łodzi (informacja z czerwca 2012).

Praktyka jest taka, że silniki benzynowe nie wymagają specjalnego przystosowania do instalacji LPG (ale wymagają poprawnego montażu i regulacji!), więc jeśli twierdzisz, że skoro Twój egzemplarz silnika nie został przystosowany, to do niego nie wolno założyć "gazu", to jesteś w błędzie.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
rafal111

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:25
Auto: Meriva B
Silnik: A14NEL
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#14

Nieprzeczytany post autor: rafal111 »

No to jeszcze raz powtórzę że pytałem u nas inżyniera i ten silnik ma zmienioną turbosprężarkę i wzmocnione gniazda zaworowe. Co więcej to musiałby poszukać w specyfikacji silnika.

Tak jest to gotowy zestaw Landi tu masz rację.
Z każdym autem z gazem idzie przez linię dwóch dodatkowych ludzi przez linie produkcyjną i montują oni całą instalację krok po kroku.Resztę rzeczy montują normalnie ludzie z produkcji ( np. panel radia z guzikiem "LPG")

Nigdy nie twierdziłem że gazu nie można zamontować.
Wręcz twierdzę że gaz można założyć do każdego auta.

rados

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 25 paź 2012, 10:12
Imię: Radek
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14 NET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#15

Nieprzeczytany post autor: rados »

[quote="mbar"] Instalacja "fabryczna" oplowska nie istnieje i nigdy nie istniała (z Landi współpracują od dawna). I nie ma znaczenia, czy jest montowana w Gliwicach, czy -- jak w przypadku Merivy sprzedawanej w sieci Trax, w Łodzi (informacja z czerwca 2012).

Ja rozumiem wyrażenie "instalacja fabryczna" jako instalację zamontowaną w fabryce przed dostarczeniem auta do sieci dilerskiej podczas montazu całego auta, a nie instalację wymyśloną, zaprojektowaną czy wyprodukowaną przez producenta aut. Na tej zasadzie możnaby powiedzieć, że nie ma Opla, bo wszystkie albo prawie wszystkie komponenty zostały wyprodukowane poza firmą. Albo też turbospężarka nie jest fabryczna, bo zaprojektował i wyprodukował ją inny producent.
Obrazek

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#16

Nieprzeczytany post autor: mbar »

To teraz mamy jasność.
Nieporozumienie wynika chyba z tego, że do Merivy instalacja LPG jest i tak zakładana poza fabryką (mówię o rynku polskim) ze względu na chore przepisy w tym kraju. Np. w przypadku Skody właściciele fabrycznych instalacji (czyli takich, co wyjechały zamontowane w całości w fabryce), byli swego czasu wzywani do ASO na wymianę zbiornika LPG, bo nie miał odbioru TDT.
Ci co mieli dokładnie identyczną instalację, ale zakładaną przez dealera w Polsce, nie mieli tego problemu.
[External Link Removed for Guests]

rados

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 25 paź 2012, 10:12
Imię: Radek
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14 NET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#17

Nieprzeczytany post autor: rados »

Jak Opel wypuszczał 1.4 T z instalacją fabryczną, to wydawał klientom ulotki o zaletach fabrycznego montażu i stało tam jak byk o wzmocnionych gniazdach zaworowych. Czy są one niezbędne / pomocne to już inna kwestia. Szkoda tylko, że nie informował w tych ulotkach, że auto jest pozbawione komputera (choć jest o tym mowa w cenniku).
Obrazek

Awatar użytkownika
zulk

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2013, 21:38
Imię: luzu
Auto: Astra J
Silnik: 1.4
Województwo: śląskie

#18

Nieprzeczytany post autor: zulk »

A wie może ktoś czemu w wersji lpg nie ma tego komputera ?

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#19

Nieprzeczytany post autor: mbar »

Korzystając z okazji, chciałbym się spytać, jaki "rozmiar" (kolor) wtryskiwaczy montuje fabryka do silnika 1.4T?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
rafal111

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:25
Auto: Meriva B
Silnik: A14NEL
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#20

Nieprzeczytany post autor: rafal111 »

7 stycznia dopiero rusza produkcja to postaram się sprawdzić.

ODPOWIEDZ