Strona 178 z 252

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 15 maja 2019, 18:32
autor: Puszmac
no ale dzieki temu pakietowi mam przedluzona gwarancje do 5 lat na inne podzespoly ktore podelgaja gwarancji, a zeby utrzymac gwarancje musze u nich serwisowac, wiec jesli w przeciagu 5 lat cos padnie to i tak musze u nich robic,
podstawowy pakiet 2249, srebny z przelgadami 5949 a zloty z materialami eksploatacyjnymi 10299zl, niby duzo, ale roznica miedzy srebnym a zlotym, to okolo 4000, wydaje mi sie ze sie oplaca, ale wlasnie czy dobrze mysle? dziekuje mcluki za Twoje opinie, daja do myslenia.

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 15 maja 2019, 19:11
autor: mcluki
Sam sobie pętle na szyję zakładasz. Masz pieniadze w kieszeni i sam decydujesz co z tym zrobisz, jesteś wolnym człowiekiem. Chcesz cos wymieniać? płacisz, wymieniasz.
A tu zaplaciles i musisz prosić o wymianę. A np. Rozbijesz samochód, całka kto Ci odda pieniadze za gwarancję? Wydasz kasę i jesteś skazany na łaskę ASO w kazdym aspekcie.

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 15 maja 2019, 19:45
autor: qtom
rachunek prosty 10tys daje 2 tyś rocznie na auto odejmujesz co roku bez awarii 1200 za obsługę auta przy przebiegu 30 tyś rocznie przegląd plus dodatkowa zmiana filtra lpg co 15tyś i wycieraczki raz w roku. odejmujesz assistance bez limitu do najbliższego ASO z autem zastępczym nie wiem jak jest z odbiorem trzeba przeczytać OWU około 300 zł wiem jest tańsze ale z ograniczeniami na pewno raz klocki u mnie to by obskoczyło 2 razy przód albo i 3 i 1 tył i 1 przód tarcze koszt według cennika plus ewentualne usterki na pewno termostat i jakieś wycieki reduktor,wtryski czujnik ciśnienia typowe
ja wybrałem podstawową gwarancje dodatkową a przeglądy robię na własnych materiałach 80 zł przegląd plus koszty wymiany które robię kiedy mam ochotę i dość często ostatni przegląd zrobiłem za 200 zł bo kupiłem filtr kabinowy OEM jest z Mann filter wiec jest ok a cena 120 zł jakoś nie zabiła z30 złotych pewnie by urwał na wolnym rynku. a na allegro to nawet za polowe OEM kupi jak ktoś wie kto produkuje filtr to zaoszczędzi zamiast kupować Manna pudełkowego [External Link Removed for Guests]

Dodano po 28 minutach 12 sekundach:
a żeby było śmieszniej filtr leży w bagażniku bo w marcu sam zmieniałem filtr z nudów i mechanik mnie uświadomił ze mam nowy filtr czysty wiec szkoda wymieniać wiec w połowie sezonu koło lipca wymienię sam

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 15 maja 2019, 22:00
autor: Puszmac
qtom czyli wedlug Ciebie oplaca sie brac tego golda czy tez nie?

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 16 maja 2019, 7:20
autor: qtom
gwarancję dokupić na pewno się opłaca a pakiety to już jak tam wolisz i ile masz pieniędzy do zamrożenia. jeśli auto będzie służyć bez problemowo trochę stracisz jeśli pojawi się jakaś awaria możesz zyskać jak przy każdym ubezpieczeniu decyzja jest tylko po twojej stronie. zapłacisz raz i 5 lat tylko jeździsz i się śmiejesz z kolegów i ze mnie na forum kiedy zastanawiamy się co tańsze lub gdzie taniej kupić ewentualnie naprawić. przynajmniej dla tego wartuje kupić

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 16 maja 2019, 8:12
autor: melon
Dużo zależy też od ASO, jak oni z tego będą się wywiązywać.

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 16 maja 2019, 8:41
autor: mcluki
melon pisze:
16 maja 2019, 8:12
Dużo zależy też od ASO, jak oni z tego będą się wywiązywać.
Nie wiadomo kto z kogo będzie się śmiał jak ASO będzie wmawiac że wszystko jest dobrze.

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 16 maja 2019, 9:36
autor: qtom
jak nie w jednym to w drugim ja z sama gwarancja problemów nie miałem nigdy. a co zrobić jak sie posypie sprzęgło albo amortyzatory? na pewno jest to skonstruowane by przyniosło zysk a nie stratę dla sprzedawcy i nie ma drugiego dna po prostu kupujesz spokój na 5 lat jak sie zepsuje to nie powie ci ze dobre bo nie działa jak się zużyje tez nie oszuka bo widać. jest to opcja dla wygodnych i jedynym minusem jest to ze trzeba od razu wyłożyć kasę.

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 16 maja 2019, 10:01
autor: Puszmac
dziekuje koledzy za wszystkie podpowiedzi, troche oczywiscie odbieglismy od tematu, ale dziekuje i przepraszam moderatora, admina! dodam jeszcze ze chce dokupic do auta, bo kupuje uzywane od salonu, tj, jako niby bylo na leasingu pracowniczym, przez pol roku :) dziekuje i zycze wszystkim milego dnia.

diler zapewnial mnie ze bedzie mozliwosc dokupienia tego pakietu :)

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

: 16 maja 2019, 14:40
autor: Fros
Witam Astrowiczów :D

Od dwóch tygodni posiadam Astrę Sports Tourer. Silnik 1.4T A14NET z fabryczną instalacją LPG.
Astra z maja 2012. Jeden właściciel, wszystkie przeglądy i naprawy były wykonywane w ASO. Serwis i naprawy na części GMowskie.
Przyszedł czas na przegląd i wymianę filtrów, oleju.
Cena przeglądu auta z wymianą filtrów, oleju i przeglądem LPG niecałe 800zł (Haller Gdynia) i to jeszcze po rabacie.
Wiedząc co kupiłem i w jakim jest stanie to wolę na własną rękę wykonać naprawy.

Pod LPG kupiłem polecany zestaw ze strony 56 tego wątku więc chyba będzie okej :D
Filtry:
Mann Filter HU612/2X paliwa
Mann Filter C27107 powietrza
Filtron K1223A kabinowy
Jaki olej wybrać? Tyle się już naczytałem, że aż głowa boli od tego. 0W40, 5W30 czy 5W40?!
Nie chcę nic sugerować, ale moim faworytem jest VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W40.
Cały czas był lany GM Dexos 2. Dzwoniłem do ASO i po sprawdzeniu numeru VIN potwierdził, że lany będzie dalej ten sam olej.

Kolejny temat. Ostatnio przy odpaleniu auta (ciepły silnik) coś jakby zgrzytnęło, jakbym kluczyk za długo trzymał, ale to na pewno nie to.
Auto odpala prawidłowo, silnik pracuje normalnie, ale zauważyłem, że na zimnym silniku przy przełączeniu z PB na LPG jest szarpnięcie i to dość mocne. Występuje to przy obrotach w granicach do 2000RPM, przy biegu 1-3. Po rozgrzaniu silnika już tego nie ma.
Świece były wymieniane rok temu/10tyś. km temu.
Co może być przyczyną? Przewody zapłonowe, cewka, a może filtry pozapychane.

Ostatnia kwestia. Na wydechu pojawił się żółty nalot. Czy to wina oleju, czy filtry już niedomagają i dmucha brudami?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdro ! :)

aaa i jeszcze jedno - M32.
Auto ma nalatane 96000, 7 letnie. Rocznikowo 2012 sprzed liftu więc teoretycznie powinno mieć ten lepszy olej w skrzyni.
Pytanie czy wymieniać czy jeździć dalej na tym co jest. Jeżeli zmieniać olej to na jaki?
Póki co nic nie szumi i nie zgrzyta. Jedynie wrzucanie z 2 na 3 jest dość specyficzne, płynnie bieg nie wchodzi. Jakby na raty.
Może ten typ po prostu tak ma i muszę się do tego przyzwyczaić.