Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#2511

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ziolo pisze:
09 lut 2024, 0:15
Na MEDach były korekty długoterminowe na -30 -32% , występował błąd p0172 zbyt bogata mieszanka, nierówna praca silnika na jałowym. Nie występowały inne błędy. Po założeniu IG6 korekty spadły do-10, -13% natomiast pojawiły się wypadania zapłonów po 20 minutach jazdy ze stała prędkością p0300. Wymieniłem świece i cewkę. Na benzynie nie ma tego zjawiska. Po powrocie na MEDy również brak jest wypadania zapłonów tylko znowu jest za bogato. Moim zdaniem po nagrzaniu któryś z wyrysków IG6 zaczyna się zacinać. Będę teraz testował pojedynczo który to robi i dam znać czy dojdę do jakichś wniosków.
Jesli by sie zacinal jeden to wystapil by blad P0301 lub P0302 lub P0303 lub P0304. Ja wygladaja korekty po tych 20 minutach jazdy ?

Ziolo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:44
Imię: Tomasz
Auto: Astra J LPG
Silnik: B14NET
Województwo: dolnośląskie

#2512

Nieprzeczytany post autor: Ziolo »

Jak na razie wszystko się uspokoiło. Po 30 min nic nie przerywa. Korekty aktualnie są na poziomie -7% (długoterminowa). No nic, jak to mówią w ASO "jeździć, obserwować". :D

zaapp

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#2513

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Ziolo pisze:
04 lut 2024, 20:06
Mam ten sam problem. Po wymianie na IG6 korekty długoterminowe spadły z -30 do ok -10% na jałowym, natomiast po przejechaniu o 20km autostradą zaczynają wpadać zapłony. Wystarczy wtedy na ok 2 minuty przełączyć na benzynę i znowu na LPG można przyjechać ok 20-30km do pojawienia się ponownych szarpnięć. Będę w tym tygodniu podmieniał pojedynczo na starego MEDa może uda mi się trafić na felerny wtrysk.
Miałem ten sam problem z wypadaniem zapłonu na IG6. Nie wiem z jakiego powodu tak się działo. Wymieniłem sporo dookoła łącznie z cewką i wiązką lpg. Nie przyniosło to efektu. Jeździłem tak około 2000 km, oddałem wtryskiwacze sprzedawcy. Ostateczna decyzja zapadła i pozbywam się instalacji fabrycznej na rzecz KME.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 243
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 15 razy
Pomocny: 9 razy

#2514

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

Jak mi się zacznie chrzanić (reduktor i wtryski już raz wymieniłem) to też przeskocze na cokolwiek z taniutkimi barracudami i tanim reduktorem Staga

Wsadziłem po 10 latach nowy wiekszy zbiornik Bormechu
Średnica: 600 mm
Wysokość: 270 mm
Pojemność wodna: 60 l
Pojemność użytkowa: 48 l
I mam lepszy o 100km zasięg

Ziolo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 19 lut 2018, 20:44
Imię: Tomasz
Auto: Astra J LPG
Silnik: B14NET
Województwo: dolnośląskie

#2515

Nieprzeczytany post autor: Ziolo »

No więc po eksperymentach z podmianami wyrysków wyszło... nic. Ze starych wtrysków MED wybrałem 2 które najmniej zmieniają korektę. Chwilę pojeździłem na 3 szt IG6 i 1 MEDem. Po kilku dniach wróciłem znowu na 4 wtryski IG6. Pozmieniałem je miejscami. No i po wycieczce 450 km w jedną stronę nie miałem już wypadania zapłonów. Nie wiem co się stało, nie wiem czy nie powróci ale na razie jest dobrze po tak długiej trasie w obie strony bez szarpnięć. Może te IG6 nie są wykonane precyzyjnie i potrzebowały "dotarcia"? Może ponowny demontaż i montaż coś zmienił, trudno teraz wyrokować. Mam nadzieję, że już nie będą świrować i wytrzymają przynajmniej te 60 tysięcy km.

ODPOWIEDZ