awaria esp i drgania silnika
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 13 razy
awaria esp i drgania silnika
Już kolega wyżej Ci napisał: pierwsze podejrzane świece, tym bardziej że nie wiesz kiedy były wymieniane, a możesz je wymienić sam. Przypuszczam, że elektryk sam Ci to zaleci jako pierwszą czynność. Nawet gdyby świece bezpośrednio nie były przyczyną usterki, to i tak okresowo należy je wymieniać.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 mar 2017, 19:30
- Imię: patryk
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
- Tomaszq7
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 maja 2017, 9:47
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra j
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam identyczne objawy jak ty opisywałeś. Obecnie niekiedy czuje lekkie szarpnięcia przy przyspieszaniu może z 4 w ciągu 2 miesięcy. Kilka razy zdarzyło mi się, że zapaliła się kontrolka ESP i spadła wskazówka obrotomierza i wyczuwalna jest utrata mocy. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Na obecną chwilę nie zapala mi się jeszcze cheeck. Wyskakują mi błędy U0100 i czujnika położenia wału. Ja po wymianie cewki czy objawy ustąpiły. Jestem posiadaczem auta od niedawna a chcę jechać na urlop z rodziną.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 mar 2017, 19:30
- Imię: patryk
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
No więc panowie.Odebralem aske od fachowca.Gneralnie grzebal prawie 3 dni.Ustalil ze prawdopobnie przepustnica.Wykrecil,oczyscil.Uzyl tam jakiegos plynu.No i co..Nic sie nie dzieje narazie,zobaczymy.Jak cos uzywke sie kupi i wstawi nowy element.Ponizej macie fotke z diagnozy:
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam.
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 01 mar 2017, 19:30
- Imię: patryk
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Powiem wam ze narazie jeżdżę i jest ok.Komunikat nie wysakuje:).Oby tak dalej.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 paź 2015, 7:47
- Auto: astra J
- Silnik: 1,6 16V 115KM/A16XER
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Witam wszystkich,
Auto ma obecnie 115000 km świece wymieniane przy 64000km. W ubiegłym roku w lecie miałem takie właśnie objawy że włączyła się awaria esp oraz drgania silnika. Została wymieniona cewka zapłonowa i cały rok było ok. Ostatnio w gorący dzień na chwilkę włączyła się taka sama informacja "awaria stabili track" ale tylko na chwilkę i zgasło. Czy to może być przyczyna ze świece do wymiany. Boję się aby znowu nie była uszkodzona cewka.
Pozdrawiam.
Auto ma obecnie 115000 km świece wymieniane przy 64000km. W ubiegłym roku w lecie miałem takie właśnie objawy że włączyła się awaria esp oraz drgania silnika. Została wymieniona cewka zapłonowa i cały rok było ok. Ostatnio w gorący dzień na chwilkę włączyła się taka sama informacja "awaria stabili track" ale tylko na chwilkę i zgasło. Czy to może być przyczyna ze świece do wymiany. Boję się aby znowu nie była uszkodzona cewka.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
To wymien swiece bo i tak juz sa do wymiany.russso pisze:QR_BBPOST Boję się aby znowu nie była uszkodzona cewka.
- lezsek
- Posty: 69
- Rejestracja: 22 lut 2017, 17:02
- Imię: Leszek
- Auto: Astra J ST LPGTEC
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
I niestety podpinam się do tematu.. Już drugi raz przy przejechanych 15kkm pojawia się błąd ESP ale dziś to szarpało już na całego i do tego świecił check, co prawda po przełączeniu na pb jechał normalnie i po paru km check też zgasł a po kolejnych kilku i przełączeniu na LPG jechał już normalnie też więc zastanawiam się czy to czasem nie wina gazu ale zgodnie z tym co napisane jest w tym temacie raczej - albo cewka albo czujnik położenia wału. Świece wymienione 1kkm temu. Filtry gazu wczoraj, 100km temu.
I teraz pytanie bo w którymś poście są podane numery ale to do 1.6 a do 1.4 NET będą takie jak poniżej?
Czujnik położenia wału nr GM 55571994 - pytanie co tam wchodzi albo co można by dać
w jednym ze sklepów znalazłem FEBI BILSTEIN 3871 albo SWAG 40 93 8711
Cewka zapłonowa nr Delphi: GN10401-12B1
I teraz pytanie bo w którymś poście są podane numery ale to do 1.6 a do 1.4 NET będą takie jak poniżej?
Czujnik położenia wału nr GM 55571994 - pytanie co tam wchodzi albo co można by dać
w jednym ze sklepów znalazłem FEBI BILSTEIN 3871 albo SWAG 40 93 8711
Cewka zapłonowa nr Delphi: GN10401-12B1
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Jak kupiłem czujnik położenia wału do 1.4 net w ASO koszt chyba poniżej 100zł także polecam oryginał.
Wymieniłem kiedyś profilaktycznie bo również miałem problemy z szarpaniem po uruchomieniu ( świeci ESP auto szarpie )
kupiłem również dwa czujniki położenia wałków rozrządu po 20zł/szt chyba z corsy e
Dopiero po wymianie tych czujników i solidnym czyszczeniu przepustnicy jest ok
Także w pierwszej kolejności zdejmij przepustnice i zobacz jak wygląda ewentualnie doprowadź ją do porządku to nic nie kosztuje przy okazji umyj czujnik map sensor w dolocie bo pewnie również bezie zaolejony .
Oczywiście nie zaszkodzi podłączyć tester i zobaczyć co masz zapisane w sterowniku może błędy nakierują cię na problem .
mi w momencie szarpania w sterowniku zapisywał się błąd p0300 losowe wypadanie zapłonów - oczywiście check na desce się nie świecił.
Osobiście taką czynność powtarzam co 10-15tys km i auto pracuje poprawnie.
Wymieniłem kiedyś profilaktycznie bo również miałem problemy z szarpaniem po uruchomieniu ( świeci ESP auto szarpie )
kupiłem również dwa czujniki położenia wałków rozrządu po 20zł/szt chyba z corsy e
Dopiero po wymianie tych czujników i solidnym czyszczeniu przepustnicy jest ok
Także w pierwszej kolejności zdejmij przepustnice i zobacz jak wygląda ewentualnie doprowadź ją do porządku to nic nie kosztuje przy okazji umyj czujnik map sensor w dolocie bo pewnie również bezie zaolejony .
Oczywiście nie zaszkodzi podłączyć tester i zobaczyć co masz zapisane w sterowniku może błędy nakierują cię na problem .
mi w momencie szarpania w sterowniku zapisywał się błąd p0300 losowe wypadanie zapłonów - oczywiście check na desce się nie świecił.
Osobiście taką czynność powtarzam co 10-15tys km i auto pracuje poprawnie.