awaria esp i drgania silnika
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
- goodbadexample
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 cze 2021, 21:39
- Imię: Dorota
- Auto: Astra J 1.6 sedan benzyna+LPG
- Rocznik: 2015
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Byłam ostatnio na serwisie LPG, tyle że w innej sprawie. Po zgaszeniu auta czułam zapach gazu, okazało się, że kapiący kwas z uszkodzonego akumulatora (poprzedni właściciel wymienił akumulator na nowy) wyżarł dziurę w instalacji i stąd zapach, zrobili co trzeba i zapachu brak. O wtryskach nic nie wspominał, a czy przy tej usterce jest większe spalanie LPG? Bo mam wrażenie że auto dużo pali, tankuję do pełna i w mieście wyjeżdżam 200 km, czy to normalne? W trasie na całym, przejechał 300 km. Czy uszkodzona cewka też daje objaw większego zużycia gazu? Czy na wyświetlaczu pokazuję mi spalanie gazu czy paliwa? Jeżdżę oczywiście cały czas na gazie, ale nie jest on fabrycznie montowany stąd moje pytanie, bo jeśli pokazuję spalanie gazu to wyświetla mi 10l/100km
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 02 lut 2020, 19:11
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL i A14NET LPG
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 3 razy
mam objawy z powyższego wątku - drgania silnika i brak ciągu szczególnie na 2 biegu z gazem w podłodze po szybkiej zmianie z jedynki. Kontrolka ESP się nie włączyła - chyba za szybko odjąłem gaz. Problemem jest to, że w silniku siedzą nowe świece i cewka... Z błędów P2667 - ale to chyba przez czyszczenie elektrozaworu na reduktorze bez odpięcia aku. Skasuje i zczytam za jakiś czas.
Edit: popracowałem nad błędami i się pojawiły P0300 i P0304. Coś oprócz świec i cewki? Fabryczne LPG przebieg 80 tys.
Edit: popracowałem nad błędami i się pojawiły P0300 i P0304. Coś oprócz świec i cewki? Fabryczne LPG przebieg 80 tys.
- ar1ax
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lip 2022, 18:48
- Imię: Arek
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2012
- Województwo: śląskie
Witam, mam podobne objawy jak w wątku. U mnie rano wczoraj i dzisiaj wyświetlił się komunikat "Sprawdź system ESP" i mrugające Check engine i lekkie szarpanie. Po pracy odpala już normalnie i nie ma problemu. Jedynie co nie pasuje do Waszych opisów to samozapłon po wyłączeniu silnika, niewiem czy to powiązane czy inna awaria? Macie jakieś pomysły skąd ten samozapłon? Astra J 1.4 LPG gaz nie fabryczny
- KostekZMC
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 gru 2022, 20:14
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6T Z16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
- Wdzięczny: 2 razy
Cześć, problem pojawił się u mnie auto odpalam po 5 minutach wywala awaria ESP i ograniczona moc silnika. Auto pracuje nierówno jak na 3 garach… Po sprawdzeniu błędów nic nie wywala następnie jak wyczyszczę błędy problem ustaje możliwe że jakiś czujnik przy mrozie łapie cholera wie ? jak dotąd nie było podobnych problemów dodam że check engine nie wywala może jakieś pomysły ? w pon jadę i tak z wyciekiem płynu gdzieś za termostatem odrazu zaatakuje ten temat ale może ktoś coś podpowie.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 maja 2023, 19:24
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2015
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam, mam podobnie w 1.4 140km LPG fabr 77kkm - czasem przy przyspieszaniu i zmianie biegu na 3 zdarzało się autem szarpnąć, czasem mrugał check, raz zaświeciło się ESP. Zczytałem błąd wypadania zapłonu. Wymiana cewki i świec nie pomogła. Wymieniłem wtryskiwacze i wyczyściłem listwę (nie była jakoś szczególnie zasyfiona). Od tego czasu szarpnięcie nie wystąpiło, natomiast interfejs loguje mi wypadanie zapłonu na cylindrach 1 i 2 praktycznie po każdym mocniejszym dodaniu gazu na LPG i bardzo rzadko, ale jednak, na benzynie. Co to moze być?
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Zabrudzony elektrozawór, brudny reduktor, zapchany filtr, uszkodzony czujnik ciśnienia LPG.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 maja 2023, 19:24
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2015
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
@czarnypiotrek dzięki za odpowiedź.
Filtr FL wymieniłem, zresztą był czysty. Pod reduktorem na wężu mam jakby czerwone plamki, jakby gdzieś tam mógł skapnąć płyn chłodniczy, ale to raczej stara sprawa, bo wymieniałem wadliwą pompę, a obecnie ubytków nie mam. Tak czy inaczej, na benzynie też loguje błędy wypadanie zapłonu.
Filtr FL wymieniłem, zresztą był czysty. Pod reduktorem na wężu mam jakby czerwone plamki, jakby gdzieś tam mógł skapnąć płyn chłodniczy, ale to raczej stara sprawa, bo wymieniałem wadliwą pompę, a obecnie ubytków nie mam. Tak czy inaczej, na benzynie też loguje błędy wypadanie zapłonu.