awaria esp i drgania silnika

Awatar użytkownika
white14xer100

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sie 2015, 19:48
Imię: michaił
Auto: Astra J lift / hatchback
Silnik: B14XER
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 3 razy

Re: awaria esp i drgania silnika

#171

Nieprzeczytany post autor: white14xer100 »

pisałem o tym tu:
(czyli w tym temacie, post nr 135...)
awaria esp i drgania silnika

Awatar użytkownika
TomaszDG

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:14
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#172

Nieprzeczytany post autor: TomaszDG »

Panowie u mnie też dzisiaj Astra oszalała, od dłuższego czasu ( kilka miesięcy ) miewałem z rożną częstotliwością szarpnięcia samochodu podczas jazdy, w dniu dzisiejszym wracając od siostry auto zaczęło bardzo mocno szarpać i zaświeciła się informacja "Sprawdź system Stabile Track" wraz z kontrolką ( ta od trakcji ), dodatkowo w momencie największych szarpnięć zapala się i mruga kontrolka silnika. Jutro mam wyjazd do rodziny i generalnie mówiąc jestem w czarnej d...e, świece były wymieniane jakieś 20 - 25 tyś temu, cewką już raz padła i była wymieniana przy 120 tys ( w tej chwili 210 tys nakręcone ). Macie jakieś pomysły jak to ogarnąć, w ASO pewnie jutro mi nie pomogą? PS. Zaczyna mi brakować cierpliwości już do tego auta....

Astra J 1.6 115 KM A16XER

Awatar użytkownika
white14xer100

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sie 2015, 19:48
Imię: michaił
Auto: Astra J lift / hatchback
Silnik: B14XER
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 3 razy

#173

Nieprzeczytany post autor: white14xer100 »

stawiam na cewkę, nie kupuj Delphi...

Awatar użytkownika
TomaszDG

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:14
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#174

Nieprzeczytany post autor: TomaszDG »

Przy 120 tys był wrzucony oryginał, bo Astra była robiona w ASO - śmiech na sali z jakością tych cewek. Przyjmując, że to cewka da się kupić co rozsądnie cenowego i w miarę dobrego jakościowo? Widziałem kilka postów w których ludzie kupuje własnie Delphi.

Awatar użytkownika
white14xer100

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sie 2015, 19:48
Imię: michaił
Auto: Astra J lift / hatchback
Silnik: B14XER
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 3 razy

#175

Nieprzeczytany post autor: white14xer100 »

Beru, Feri, NGK (patrz by nie było made in china)...jest też coś takiego jak Mapco...ale nie znam bliżej...
p.s. kiedyś kupowałem świece i sprzedawca odradził mi NGK, bo te które ma były China...Bosch był akurat Germany (nie chodzi o napis na opakowaniu, ale na samej części)...

Awatar użytkownika
TomaszDG

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:14
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#176

Nieprzeczytany post autor: TomaszDG »

A jest jakaś szansa, że podobne błędy generowane są przez zużyte świece? Nie chciałbym wchodzić od razu w takie koszta, a może się okaże że to świece popadały, nie wiem czy np. mógłbym zacząć od świec i później jak się okaże cewka to wymienić cewkę?

Awatar użytkownika
white14xer100

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sie 2015, 19:48
Imię: michaił
Auto: Astra J lift / hatchback
Silnik: B14XER
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 3 razy

#177

Nieprzeczytany post autor: white14xer100 »

pooglądaj wszystko najpierw...

Awatar użytkownika
TomaszDG

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:14
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#178

Nieprzeczytany post autor: TomaszDG »

Witam ponownie, zrobiłem mały test i rano jako, że mam dzisiaj dyżur wybrałem się do pracy problematycznym autem ( trasa do Katowic ok. 22 km ), samochód w momencie w którym nie zwiększałem gwałtownie prędkości tylko spokojnie delikatnie wciskałem gaz zachowywał się bezproblemowo, natomiast jak chciałem zwiększyć prędkość przysłowiowym "gazem do dechy" to auto zaczynało mocno szarpać. Może jakoś uda się popołudniu dojechać do rodziny, tak czy inaczej umówię się na komputer i chyba wymienię świece. Dodatkowo nadmienię, że silnik na jałowym trzyma równo obroty i nie słyszę żadnych istotnych zmian w pracy.

Dodatkowo jest jeszcze jedna rzecz która myślę może mieć jakiś wpływ na zaistniałe sytuację, mianowicie jakieś 1,5 - 2 miesiące temu miałem wymieniane uszczelnienia pokrywy zaworów, po samej wymianie przez kilkanaście dni kontrolowałem czy jest wszystko ok i okolice łączenia pokrywy się już nie pocą / leją olejem. Później odpuściłem i dzisiaj przed odpaleniem zauważyłem delikatne ślady oleju u podstawy drugiej fajki patrząc od prawej strony, olej był u samej podstawy na tej gumie ( olej całkowicie zniknął po przejechaniu trasy do pracy, tylko pytania czy olej paruje pod wpływem ciepła? ) - czy to może np. oznaczać, że olej dostał się do gniazda świecy i może dawać taki objaw?

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#179

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Rozbierz cewke zobacz w jakim stanie sa gumki i sprezynki. Wykrec swiece i zobacz jak wygladaja. Poczysc wszystko sadze ze to tam jest problem. To mozesz zrobic na juz. Swiece i tak musisz wymienic

Awatar użytkownika
TomaszDG

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 2018, 19:14
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: śląskie

#180

Nieprzeczytany post autor: TomaszDG »

Wymieniłem świece i problem całkowicie zniknął, auto śmiga jak trzeba. Dodatkowo zauważyłem, że pomimo wymiany uszczelnień pokrywy zaworów w dalszym ciągu w jednym gnieździe świecy były obecne niewielkie ślady oleju, orientuje się ktoś ile ASO daje gwarancji na takie rzeczy?

ODPOWIEDZ