Spróbuj w Multiserwis Niwiska.Może ktoś zna szpeca od LPG na podkarpaciu który by się tego podją???
awaria esp i drgania silnika
- piotrek78
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 cze 2018, 19:19
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
awaria esp i drgania silnika
Ostatnio zmieniony 23 sie 2018, 20:40 przez piotrek78, łącznie zmieniany 1 raz.
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Zaraz ruszam do pracy to zobaczymy co bedzie. Jest wilgoc bo w nocy padalo wiec warunki idealneRysiob pisze:QR_BBPOST Moja cewka wytrzymała 136 tys.km. Po zdjęciu do wymiany świec był widoczny nalot na fajce od cylindra pierwszego. Nadmienię, że wypadania zapłonów komputer nie odnotował, ale szarpanie i komunikat o esp byl.
No dzisiaj nic się nie działo mimo że była wilgoć. Czyżby poprawienie sprężynek pomogło? Zobaczymy w kolejnych dniach.
EDIT:
Niestety dzisiaj rano to samo. Odpalam na Pb i jest ok. Jade 300-500 m i przełączam na LPG, auto wpada w drgania, pracuje jakby na 3 gary. Nie gaszę tylko wracam na Pb i jest ok. Po chwili jazdy znowu załączam LPG i też jest ok.
Podejrzewam iskre (cewka, świece mają 20 000 km), czujnik ciśnienia, no i któryś wtrysk LPG.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, 6:23 przez qbi8625, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 28 mar 2015, 10:35
- Auto: Astra F, J
- Województwo: podkarpackie
Panowie,
Udało się komuś rozwiązać problem z nierówną pracą silnika po długim postoju przez kilka, kilkanaście sekund? Silnik pracuje jakby na 3 gary.
Silnik A14NET.
U siebie ciągle szukam i nie mam już pomysłów...
Może ktoś podpowie na co jeszcze zwrócić uwagę. Najgorsze, że nie dzieje się to zawsze, silnik odpala nierówno co drugi, trzeci raz, a czasem co dzień. Wystarczyć przygazować i odpuścić i wszystko wraca do normy.
Podmieniana była cewka - nie pomogło, dolot sprawdzany, błędów brak. Świece mają 20k km.
Mechanik po sprawdzeniu kazał jeździć do wystąpienia mocniejszych objawów, bo nic nie jest w stanie stwierdzić.
Udało się komuś rozwiązać problem z nierówną pracą silnika po długim postoju przez kilka, kilkanaście sekund? Silnik pracuje jakby na 3 gary.
Silnik A14NET.
U siebie ciągle szukam i nie mam już pomysłów...
Może ktoś podpowie na co jeszcze zwrócić uwagę. Najgorsze, że nie dzieje się to zawsze, silnik odpala nierówno co drugi, trzeci raz, a czasem co dzień. Wystarczyć przygazować i odpuścić i wszystko wraca do normy.
Podmieniana była cewka - nie pomogło, dolot sprawdzany, błędów brak. Świece mają 20k km.
Mechanik po sprawdzeniu kazał jeździć do wystąpienia mocniejszych objawów, bo nic nie jest w stanie stwierdzić.
- qbi8625
- Posty: 255
- Rejestracja: 24 paź 2017, 9:17
- Imię: Kuba
- Auto: Astra J ST/Astra K HB
- Silnik: A14NET LPG/B16DTR
- Rocznik: 2014
- Województwo: pomorskie
- Pomocny: 5 razy
Ja wczoraj rano mojego podłączyłem pod kompa zanim odpaliłem i udało się ustalić tyle, że na Pb zapłon nie wypada w ogóle a na LPG wypada 2 i 4 cylinder przy zimnym silniku (np. z rana jak jest wilgoć duża) mocno a pod rozgrzaniu sporadycznie. Telepanie silnikiem i palenie na 3 gary (pewnie też 4 cylinder wypada) tylko na LPG i z rana zaraz po przełączeniu. Dziś np. przejechałem 4 km na Pb i ręcznie przełączyłem na LPG to było ok. Koniec końców wychodzi na to że wtrysk cylindra 4 lub cała listwa do wymiany/czyszczenia i tu pytanie czy ktoś zna dobry sposób na wyczyszczenie wtrysków LPG? I jak są numerowane cylindry? Który to będzie 4?
2018.09.10
Ok, czyszczenie wtrysków pomogło. Silnik już nie szarpie po przełączeniu na LPG bez względu na porę dnia i temperaturę.
2018.09.10
Ok, czyszczenie wtrysków pomogło. Silnik już nie szarpie po przełączeniu na LPG bez względu na porę dnia i temperaturę.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2018, 14:01 przez qbi8625, łącznie zmieniany 2 razy.
- damar
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:37
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER+LPG
- Województwo: podkarpackie
Witam ponownie po czasie,
Chciałbym wrócić do mojej instalacji lpg (stefanelli). Otóż postanowiłem wziąć sprawy w swoje rece i wymienilem reduktor na taki sam ale nowy. Zrobiłem regulację zgodnie z instrukcją stefanelli (możliwości ubogie bo nie mozna ustawic czasu wtrysku w calym zakresie obciazenia silnika). Rezultat jest taki że ustapily błędy związane z mieszanką, korekty paliwowe byly na poziomie nawet -30% teraz ok 8-12 % przy stałej predkosci.
Jednak mam jeszcze jeden problem. Auto pracuje na lpg dobrze dopiero po przejechaniu kilku kilometrów na PB i przelaczeniu na lpg. Jesli przelacze wczesniej mimo zagrzanego silnika to praca na lpg jest nierowna, lubi szarpac. Jak myslicie co jeszcze go boli?
Dodam ze temperatura przelaczenia byla ustawiona az na 80°C. Czy te silniki tak maja ...?
Chciałbym wrócić do mojej instalacji lpg (stefanelli). Otóż postanowiłem wziąć sprawy w swoje rece i wymienilem reduktor na taki sam ale nowy. Zrobiłem regulację zgodnie z instrukcją stefanelli (możliwości ubogie bo nie mozna ustawic czasu wtrysku w calym zakresie obciazenia silnika). Rezultat jest taki że ustapily błędy związane z mieszanką, korekty paliwowe byly na poziomie nawet -30% teraz ok 8-12 % przy stałej predkosci.
Jednak mam jeszcze jeden problem. Auto pracuje na lpg dobrze dopiero po przejechaniu kilku kilometrów na PB i przelaczeniu na lpg. Jesli przelacze wczesniej mimo zagrzanego silnika to praca na lpg jest nierowna, lubi szarpac. Jak myslicie co jeszcze go boli?
Dodam ze temperatura przelaczenia byla ustawiona az na 80°C. Czy te silniki tak maja ...?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 sty 2011, 0:08
- Imię: Robert
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A16LET
- Województwo: Zagranica - Azja
- Lokalizacja: Bayern
- Wdzięczny: 1 raz
Serwus, ten sam problem, tzn. komunikat o awarii ESP, nierowna praca silnika, spadek mocy. Przebieg 155 tys. Km. Astra byla w serwisie trzy miesiace temu na przegladzie, kiedy wymienili wszstkie swiece. Teraz jest w serwisie, zobaczymy co powiedza. Dam znac. Pzdr.
U mnie ten problem wystąpił też po wymianie świec. Podejrzewam że uszkodzenie cewki to skutek siłowania się ze świecami w czasie wymiany. Po wymianie cewki na nową jak ręką odjął.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 sty 2011, 0:08
- Imię: Robert
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A16LET
- Województwo: Zagranica - Azja
- Lokalizacja: Bayern
- Wdzięczny: 1 raz
W serwisie wymienili cewke na nowa. Kiedy zareklamowalem, ze problem pojawil sie po tym jak wymieniali swiece to malo nie pekli ze zlosci :-) Problem z glowy. Astra smiga lepiej niz przed wymiana swiec.
- Wandzik
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 paź 2018, 16:42
- Auto: Astra J turbo 1.4 120K
- Województwo: świętokrzyskie
A ja mam nieco inny problem skręcając w lewo coś tarpneło i samochód zaczęło ściągać w lewo na tyle mocno że cały czas muszę trzymać kierownicę, pojawił się komunikat Sprawdź system ESP, sprawdziłem koła w porządku, komputer nie wiele pokazuje,P 1101.Czy to może być od czujnika ABSu ? odłączyłem akumulator nic nie pomogło, świeci się ESP i ściąga w lewo auto.
Edit
Temat ogarnięty rozkalibrował czujnik kąta skrętu
Edit
Temat ogarnięty rozkalibrował czujnik kąta skrętu
Ostatnio zmieniony 17 paź 2018, 20:29 przez Wandzik, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam,
Jestem tu nowy. Od lutego tego roku jestem w posiadaniu Astry J 2010r 1.4t (luj) 103kW i od samego poczatku posiadania ów pojazdu wystepowalo szarpanie badź też szkubanie (jak kto woli). W momencie zakupu auto mialo 72609 km, gdzie dodam, że przy 71159 km zostal wymieniony motor i turbo na gwarancji w Aso w Niemczech (wraz z dokumentacja procesu - SWIECE, CEWKA, CZUJNIKI, FILTRY STARE). Po zakupie udalem się do swojego mechanika (najlepszego u mnie w mieście - na śląsku) a ten oznajmił mi, że na świecach jeszcze zrobie ok. 15 tys km. Przy przebiegu 86632 wymienilem świece, a szkubanie nie ustąpilo. Obecnie mam 89770km i wlaśnie dziś wyskoczył mi komunikat Awaria Esp wjeżdzając na skreconych kołach w prawo pod krawężnik. Auto zaczęło się dławić, a po chwili ustąpiło. Wraz z kolegą podpieliśmy Astre pod komputer myśląc, że to jeden z czujników ABS bądź kabel,ale ku zdziwieniu ukazało wypadanie zapłonu. Okazało się, że palec z cewki był doszczętnie przepalony u podstawy i odłamany (cewka orginalna). Po wymianie na nową, stawiając na Febi, wykasowaniu błędów problem zapadł się pod grób. Była rozważana rownież wymiana czujnika wału, ale osobiście odradzam, a proponuje sprawdzenie dokładnie samej cewki i jej elementów. Cewka dawała o sobie znaki już od 19 tys km. Dam znać czy po dłuższej jeździe problem zostanie zażegnany.
Pozdrawiam :
Dodaje zdj. po wymianie
Jestem tu nowy. Od lutego tego roku jestem w posiadaniu Astry J 2010r 1.4t (luj) 103kW i od samego poczatku posiadania ów pojazdu wystepowalo szarpanie badź też szkubanie (jak kto woli). W momencie zakupu auto mialo 72609 km, gdzie dodam, że przy 71159 km zostal wymieniony motor i turbo na gwarancji w Aso w Niemczech (wraz z dokumentacja procesu - SWIECE, CEWKA, CZUJNIKI, FILTRY STARE). Po zakupie udalem się do swojego mechanika (najlepszego u mnie w mieście - na śląsku) a ten oznajmił mi, że na świecach jeszcze zrobie ok. 15 tys km. Przy przebiegu 86632 wymienilem świece, a szkubanie nie ustąpilo. Obecnie mam 89770km i wlaśnie dziś wyskoczył mi komunikat Awaria Esp wjeżdzając na skreconych kołach w prawo pod krawężnik. Auto zaczęło się dławić, a po chwili ustąpiło. Wraz z kolegą podpieliśmy Astre pod komputer myśląc, że to jeden z czujników ABS bądź kabel,ale ku zdziwieniu ukazało wypadanie zapłonu. Okazało się, że palec z cewki był doszczętnie przepalony u podstawy i odłamany (cewka orginalna). Po wymianie na nową, stawiając na Febi, wykasowaniu błędów problem zapadł się pod grób. Była rozważana rownież wymiana czujnika wału, ale osobiście odradzam, a proponuje sprawdzenie dokładnie samej cewki i jej elementów. Cewka dawała o sobie znaki już od 19 tys km. Dam znać czy po dłuższej jeździe problem zostanie zażegnany.
Pozdrawiam :
Dodaje zdj. po wymianie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2018, 21:25 przez Usunięty użytkownik 864746, łącznie zmieniany 4 razy.