awaria esp i drgania silnika

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

awaria esp i drgania silnika

#131

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jakie bledy?

Awatar użytkownika
Trimid

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwie 2018, 14:15
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubelskie

#132

Nieprzeczytany post autor: Trimid »

Parę postów wcześniej dodałem foto z diagnozy jeszcze jak cewka była popsuta nie miałem okazji teraz podjechać na serwis ale już na tamtym zdjęciu widać dwa błędy z turbo P0033 i P0243

Awatar użytkownika
ElPablo

Astro-maniak
Posty: 170
Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
Imię: Paweł
Auto: Astra J
Silnik: 16XER
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#133

Nieprzeczytany post autor: ElPablo »

Czy ktoś wymieniał czujnik położenia wału korbowego i chciał by sie podzielić cennymi radami jak to zdrbić. Dojscie jest masakrycznie cięzkie.... zmarnowałem 2h i nic!

Maćkow

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 04 lis 2015, 15:56
Auto: Astra J 115KM 2014r.
Silnik: A16XER
Województwo: podkarpackie

#134

Nieprzeczytany post autor: Maćkow »

Aras55 pisze:QR_BBPOST Fabrycznie cewka jest z Delphi o numerze GN10234-12B1 i da rade dostać nową w sklepach w cenie około 500zł....
Też mam cewke do wymiany. ASO mi podało jakies takie numery do cewki 1208098. Mam dostęp do cewki Magneti Marelli nr 060717206012 za 440zł lub Delphi CE01841-12B1 za 517zł. Możecie coś polecić ?? Miesiąc temu zmieniałem świece na nowe i czy przy wymianie teraz nowej cewki znowu wymieniać świece na nowe ??

EDIT:
Jestem po wymianie cewki i świec. Padło na cewkę Delphi i świeczki jakieś NGK oryginalnie montowane w Oplu. Mechanior sprawdził najpierw świece, ale na nowych ten sam efekt czyli szarpanie silnikiem. Po zmianie cewki na nową wszystko ok, zmienione też zostały świece mimo że tamte miały zaledwie 1,5 miesiąca.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2018, 16:09 przez Maćkow, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
white14xer100

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sie 2015, 19:48
Imię: michaił
Auto: Astra J lift / hatchback
Silnik: B14XER
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 3 razy

#135

Nieprzeczytany post autor: white14xer100 »

okresowe szarpnięcia silnika, głównie przy mocniejszym wciśnięciu peału gazu...najpierw raz na kilka miesięcy, później tygodni...
po odpaleniu zimnego silnika, podczas ruszania słyszalne zmiany dźwięku silnika, brak poczucia przerywania, raczej jakby dźwięk zmiany obrotów orzez 2 sekundy...
później ewidentne szarpania silnika przy przyspieszaniu, ewidentne "pstykanie" na pierwszym cylindrze...na kilka tys. km pomogła wymiana świec...
wreszcie kontrolka "awaria esp" i "awaria silnika", przy tym blokada hamulca prawego tylnego koła...
wymieniłem więc cewkę - wszystkie w/w objawy ustały,
jako że podobno cenne są gumki cewki, podczas zdejmowania gumki z "odnóża" przypadającego na cylinder 1 - odnóże to zostało mi w jednej ręce, reszta cewki w drugiej...

cewka wytrzymała AŻ 47.000 km (zdecydowana większość przejazdów nie mniejsza niż 14 km)

radus124

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 28 mar 2015, 10:35
Auto: Astra F, J
Województwo: podkarpackie

#136

Nieprzeczytany post autor: radus124 »

Witam,

Panowie ostatnio w mojej Astrze J 1.4NET wrócił problem drgań na zimnym silniku. Co prawda nie wyskakuje żaden błąd, ale silnik przez kilka sekunda po dłuższym postoju mocno telepie (jakby nie palił na wszystkie cylindry). Dzieję się tak jak odpala na ssaniu i wskakuje na jakieś 1300 obr./minutę (przy pierwszy odpaleniu, przy kolejnych nawet na ssaniu jest ok).

Po odpaleniu zimnego silnika wpada w mocne drgania i trzęsie budą, ale wystarczy przegazować i problem znika, aż do kolejnego dłuższego postoju. Samoistnie wszystko wraca do normy po 10-15 sekundach.

Problem narasta w ciepłe/gorące dni. W zimie w sumie nie występował. Do tego mam wrażenie, że silnik po odpaleniu na zimnym (jak wszystko w normie) pracuje bez drgań, jak już osiągnie temperaturę roboczą to mocniej nim telepie. Nie wiem jak to u Was wygląda, chyba, że ten typ tak ma.

Doradźcie proszę gdzie szukać. ASO stwierdziło, że problemu nie ma i kazało jeździć do wystąpienia większych problemów...

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#137

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Lpg? Korekty paliwowe jakie sa?

radus124

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 28 mar 2015, 10:35
Auto: Astra F, J
Województwo: podkarpackie

#138

Nieprzeczytany post autor: radus124 »

Silnik bez LPG. A korekty paliwowe jak sprawdzić?

Bing

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 12 mar 2017, 15:50
Auto: Astra J
Silnik: a14net
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 3 razy

#139

Nieprzeczytany post autor: Bing »

radus124, mam takie same objawy i powiem Ci, że prawdopodobnie odpowiedzi na żadnym forum nie znajdziesz. Przekopałem różne fora Opla, wielu ma taki problem po odpaleniu ale żadnej wskazówki nie znalazłem. Generalnie tematy są rozpoczęte i się urywają.
Zmień pierścienie wargowe na oringi przy rurach od intercoolera. U mnie po tym zabiegu telepie rano ale bardzo delikatnie, w zasadzie nieodczuwalnie. Oring o średnicy 3,5mm.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2018, 14:33 przez Bing, łącznie zmieniany 1 raz.

JacekKu

Astro-maniak
Posty: 99
Rejestracja: 28 gru 2015, 8:25
Imię: Jacek
Auto: Astra J Hatchback 5d
Silnik: A16XER
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#140

Nieprzeczytany post autor: JacekKu »

Chyba dopadło i mnie. Małżonka pojechała do pracy i mówiła, że na zakręcie szarpnęło, samochód w tryb awaryjny, check i bez mocy + komunikat o ESP. Ponoć dziwnie pracuje. Zaparkowała pod pracą i potem zobaczymy co dalej :-( Jakby co to kilka km mogę jechać do warsztatu bez obawy, że stanie na amen albo coś jeszcze padnie ? raczej cewa ?
Samochód z roku 2010 przebieg 74 tyś km...

Edit:

To była cewka...
Mechanik szybko się uwinął, rano podstawiłem po południu odebrałem samochód. Jak patrzyłem na youtubie to wymiana bardzo prosta, tylko bez potwierdzonej diagnozy ciężko kupować taką drogą część. Bardziej bym się obawiał wymiany świec samemu, nie mam klucza dynamometrycznego itp

Poprosiłem mechanika, że jeśli to cewka to żeby kupił Delphi i tak zrobił. Jak się okazało nie było całkiem iskry na drugim cylindrze. Teraz żona mówi, że auto dużo lepiej chodzi. Może już ten zapłon się robił gorszy od jakiegoś czasu o ile to możliwe ?
Co ciekawe mechanik pokazał mi uszkodzoną cewkę i była jakaś no name więc może już poprzedni właściciel wymieniał...

Koszty:
- cewka 534
- świece NKG 118
- wymiana cewki i świec 80
- diagnostyka komputerowa 70

Pozdrawiam Was
Ostatnio zmieniony 02 cze 2018, 9:15 przez JacekKu, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ