awaria esp i drgania silnika

Astronet

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
Imię: Norbert
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 115KM 85Kw
Województwo: małopolskie

awaria esp i drgania silnika

#91

Nieprzeczytany post autor: Astronet »

Kolego sortownik, rozwiązałeś już problem?
Czarnypiotrek - niepokoi mnie to co napisałeś o pompie paliwa w zbiorniku. Słyszałeś o takiej awarii?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#92

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ja pisalem o pompie lpg wystepujacej w instlacjach V generacji, a nie o pompie benzyny w baku.

Jakie objawy ?

Astronet

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
Imię: Norbert
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 115KM 85Kw
Województwo: małopolskie

#93

Nieprzeczytany post autor: Astronet »

Już pisałem na forum. W skrócie wygląda to tak:

I etap: ok rok temu - lekkie szarpnięcia podczas przyspieszania (najczęściej 3 biegu),bez żadnego komunikatu.

II etap: pół roku później - szarpnięcia i komunikat "Sprawdź system ESP".

III etap: podczas ruszania z ronda kilkukrotne szarpnięcia, zaświeciła się dioda kontroli trakcji i komunikat "Awaria Systemu ESP", a strzałka obrotomierza spadła na zero. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy.

IV etap: (po ok 8 msc od pierwszego) tak jak w etapie III ale po ponownym uruchomieniu silnika pozostał świecący check. Po podpięciu do kompa (ASO) odczytano błędy p0335 - błąd czujnika położenia wału korbowego, U0100 - utrata komunikacji z modułem sterującym silnika, B1325 - obwód zasilania modułu sterującego. ASO wskazuje na wymianę czujnika. Po skasowaniu błędów (grudzień 2016) jeździłem prawie bezproblemowo - oprócz kilku ledwie wyczuwalnych szarpnięć - do wczoraj (1 marca 2017).

ww. etapy objawiały się na ciepłym silniku.

V etap: (wskaźnik obrotomierza tym razem pracuje normalnie) - zaraz po porannym rozruchu nierówna praca silnika, delikatne szarpania (tarakowanie silnika) podczas ruszania, pojawił się komunikat Awaria ESP, zapalił się i zgasł check, na biegu jałowym przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu wyraźnie odczuwalne drganie silnika. Po jakimś czasie (kilku kilometrach) objawy ustąpiły. Ponowny rozruch po kilku godzinach i to samo.
Po kilku minutach jazdy zapalił się check i świeci do dziś. Co jakiś czas następują szarpnięcia, silnik jakby trochę zmulony.

Podejrzewam, że skasowanie błędów przywróci silnik do normalnej pracy (na jak długo???), ale dalej nie rozwiąże problemu. Chyba zacznę od wymiany czujnika wału.

Świece były wymieniane jeszcze przed wystąpieniem opisanych przypadłości.

Pzdr.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#94

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A jakie bledy sie pojawiaja jesli zapali sie check ? zawsze te same ? czy wystepuja bledy typu P030X ?

Astronet

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
Imię: Norbert
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 115KM 85Kw
Województwo: małopolskie

#95

Nieprzeczytany post autor: Astronet »

Dwa razy sprawdzałem - wystąpiły te same błędy, czyli p0335; U0100; B1325. Dzisiaj rano odpaliłem i tu niespodzianka check się nie świeci, ale astra dalej podszarpuje. Check zapalił się tez na moment razem z info Awaria ESP, a potem zgasł. Zobaczę co się wydarzy w drodze z pracy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#96

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

P0335 czujnik walka [External Link Removed for Guests]
P1325 - mniejwiecej to samo co wyzej... lub czujnik polozenia walu...

Rozrzad masz w porzadku ? nie przeskoczyl ? pasek zerwany ?

Astronet

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
Imię: Norbert
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 115KM 85Kw
Województwo: małopolskie

#97

Nieprzeczytany post autor: Astronet »

Rozrząd chyba w porządku - przez ostatnie 40kkm nie zauważyłem jakiś zmian, pasek nie był zerwany. Czy mógł przeskoczyć ot tak sobie?
W drodze z pracy do domu dyskoteka - zapalał się check, pojawiał się komunikat "sprawdź system ESP" potem wszystko znikało, to znów zapał się check i migał. No i to tarakowanie przy przyspieszaniu!
Zamówiłem czujnik położenia wału w ASO i czekam na info kiedy mogę podjechać. Mam nadzieję że to pomoże.
Dzięki Piotrek za zainteresowanie. Przeglądam właśnie na spokojnie wydruk z ASO z odczytem błędów (z 09.2016r. - etap III) - oprócz wyżej wymienionych miałem jeszcze:
P0336 - działanie czujnika wału korbowego
B001A - Obieg prądowy wyzwolenia napinacza pasa. Przerwa bezpieczeństwa kierowcy.
B0098 - Obwód wyłącznika dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera - mogłem go sam wzbudzić przy wymianie filtra kabinowego, poprzez włączenie zapłonu przy wypiętej wtyczce poduszki.

Najgorsze, że nie można jednoznacznie wskazać problemu. Obawiam się jeszcze jednej ewentualności - jakiś czas temu, przed wystąpieniem ww. objawów, zagościła pod maską kuna, przegryzając przewód cieczy chłodzącej. Mam nadzieję, że nie dobrała się do przewodów elektrycznych. Jutro zamierzam przejrzeć przewody pod maską.

EDIT:
W sobotę podjechałem do znajomego elektromechanika (nie ASO), podpiął się kompem, trochę pojeździliśmy w celu odczytu parametrów pracy i odczytał wypadanie zapłonów, bez możliwości wskazania na którym cylindrze (kod błędu U0100, drugiego nie pamiętam). Stwierdził, że najprawdopodobniej to cewka szwankuje, bardzo rzadkim przypadkiem bywały awarie sterownika, ewentualnie możliwy mógłby być brak kompresji. Obejrzeliśmy świece, wszystkie w b. dobrym stanie.
I bądź tu mądry - w ASO że to czujnik wału, znajomy elektromechanik że na 95% cewka, a na forum różnie - jedni wymieniali cewkę inni czujnik!!!

nasedoo

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 09 kwie 2013, 15:12
Imię: Janek
Auto: astra j
Silnik: 1,6 115 KM
Województwo: wielkopolskie

#98

Nieprzeczytany post autor: nasedoo »

Masz do wymiany czujnik położenia wału w 100%. Paskudne dojście. Przerabiałem ten problem jakiś czas temu.

pozdrawiam

M.

Astronet

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
Imię: Norbert
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.6 115KM 85Kw
Województwo: małopolskie

#99

Nieprzeczytany post autor: Astronet »

Nasedoo - jednak cewka. Dzisiaj wymieniłem - najpierw cewkę i dolegliwości minęły, następnie skasowałem błędy i autko śmiga, aż miło. A jeszcze w piątek gotów byłem wymienić czujnik wału.
O ile pojeżdżę trochę i zrobię kilka tyś km, to będę miął pewną teorię co do przypadków podobnych do mojego. Z problemem męczyłem się ponad rok - prawdopodobnie tyle cewka "dojrzewała" do awarii - i przez 99% tego czasu większość objawów i odczyty błędów wskazywały na uszkodzenie czujnika położenia wału. Na początku wyłączenie zapłonu i zapuszczenie silnika, później już skasowanie błędów powodowało, że przez kolejne miesiące nie było objawów. Gdybym wtedy wymienił czujnik, to pewnie po jego wymianie i wyczyszczeniu błędów jeździłbym kilka miesięcy w spokoju a później i tak musiałbym wymienić cewkę.
Ale to tylko teoria, a czas pokaże jak będzie, może czujnik też będę musiał wymienić. Oby jednak skończyło się na cewce.

noizer88

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2017, 19:30
Imię: patryk
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#100

Nieprzeczytany post autor: noizer88 »

witam panowie!

Ja mam Aśkę od ok 2 tyg. 2010, 1.4 ,140KM kod silnika A14 Net. Przebieg w aucie na chwile obecna 147 .Osobiscie nie przejechalem nawet 1k km. Jak do tej pory juz dwa razy wyskoczyl mi blad: Awaria czujnika ESP, awaria silnika no i ograniczona moc silnika,auto wl sie w tryb awaryjny i lipa..20 km na godzine nie wiecej.Poczytalem wczesniejsze posty.U mnie nie wystepuje zadne szarpanie czy nie rowna moc silnika.Chodz jak auto jest w trybie awaryjnym to predkosiomierz waha sie delikatnie w gore i w dol.Ostatnio na swiatlach mi sie to zdarzylo.Stojac,pogoda ok,bez deszczu temp pow. ok 10-12 st.Zjechalem na paring,zal/wl silnik ze dwa razy ,postalem ok 3-5 min i problem zniknal.Przed momentem pojechalem do UM po odbior dow rejestracyjnego jazda bez uwag.Slyszalem ze te czujniki polaczone sa z ABS'em ,przesylaja miedzy soba sygnal itd..Co tam moze sie pierdoli*?? ;)

pozdrawiam!

ODPOWIEDZ