[J] Pomoc w doborze silnika

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

#101

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

Jak sobie pradzisz bierz 1.6T :)
Ja mam 1.4 bez turbo 100KM ale jak kupowalem w 2010 to nie bylo uzywanych jotek wiec budzet pozwolil tylko na to...
Po miescie wystarcza w zupelnosci na ekspersowki tez, jazda w nocy rowniez.

Nie polecam gdy trzeba wyprzedzac na przeladowanych krajowych drogach.. zostaje wtedy redukcja do 3 :)

mehmet7

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
Imię: Michał
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie

#102

Nieprzeczytany post autor: mehmet7 »

No właśnie postaram się jeszcze załatwić jazdę próbną. Bo wczesniej jechałem 1.4 t w sedanie. Większe obawy moje jedynie jesli chodzi o tą turbinę to to, czy się nie zajedzie na krótkich odcinkach. Podobno przy jeździe po miescie na krótkich odcinkach nie ma "smarowania" cokolwiek to znaczy.. Tu jestem laikiem. Czy jeszcze tej kwestii możecie cos poradzić? Wiem, że auto na gwarancji będzie ale mimo wszystko lepiej, żeby się nie sypało :D wiem, że może brzmi to jak czcze życzenia żeby wszystko było cacy ale staram się jak najrozsądniej wybrać. Miasto w moim przypadku to będzie 90%. Czasem troche dłuższe odcinki niż wpisałem wcześniej ale jednak ciągle to będzie jazda po mieście.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
patryk_wey

Astro-maniak
Posty: 461
Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
Imię: Patryk
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z18XE + LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

#103

Nieprzeczytany post autor: patryk_wey »

Jak nie będziesz piłował turbiny na zimnym silniku to nie powinno skrócić jej żywotności. Też miałem auto z turbina i bardzo często odcinki po 3 km przez miasto do pracy i dopiero regenerowałem turbo po 6 latach.
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#104

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

ja mam od niecałych trzech tygodni 1,6 T (rocznik bieżący). Przejechane ma 2700 km i średnia ze spalania to ok 9,5 l (2000 trasa, 700 miasto). Jeżdżę dynamicznie i w trasie często 180 km/h (ale pierwszy 1000 km przejechałem bardzo łagodnie).
Drugie auto mam zagazowane (silnik 2,4 rocznik 2002, też 170 kucy) i koszty są podobne.
Tak więc chyba będę zadowolony i będę mógł polecać wybór tego silnika (a spalanie ma się ustabilizować po przejechaniu ok 5000 km).
Nie jest to jakiś "ścigant" ale do jazdy rodzinnej wystarczy. Nie wyobrażam sobie silnika słabszego do tego auta w kontekście wyprzedzania na jednopasmowych drogach. A i żeby dynamicznie ruszyć sporo mu brakuje... Często widzę nieszczęśliwych kierowców którzy znaleźli się za mną :D

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#105

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

wszystko zalezy kto i kiedy zaczynal przygode z motoryzacja...
Ja np. od Cinquecento 40KM i 4 biegi..

Takie slabe auta uczyly redukcji biegow w koncu po to jest skrzynia a nie jak teraz wszyscy jezdza ma 6-tym biegu 1200 obrotow i placza ze padl dwumas, itd.... :)

mehmet7

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
Imię: Michał
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie

#106

Nieprzeczytany post autor: mehmet7 »

Ja w tej chwili mam astre II kombi 1.4 90 KM. Wiec szalu niema. Lekko mułowaty:) wiec skrzynię potrafię obsługiwać jesli chodzi o redukcję biegów i stosowne obracanie biegami. Śmieszy mnie jeżdżenie takie jak wspomniane wyżej przy 1200 obrotów. W benzyniakach tez znam takich co potrafią jechac 50 km/h na piątym biegu.
Już teraz się trochę bardziej skłaniam ku 1.6t ale obawy przed turbiną do jazdy po mieście dalej jeszcze mam. Wychodzi na to że skoro do roboty mam 3km to raczej trzeba grzecznie jechać i uważać żeby przypadkiem nie wdepnąć mocniej bo silnik będzie jeszcze zimny? Jestem zielony w tym temacie :)

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#107

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

Fuks pisze:wszystko zalezy kto i kiedy zaczynal przygode z motoryzacja...
Ja np. od Cinquecento 40KM i 4 biegi..

Takie slabe auta uczyly redukcji biegow w koncu po to jest skrzynia a nie jak teraz wszyscy jezdza ma 6-tym biegu 1200 obrotow i placza ze padl dwumas, itd.... :)
Jasne jak słońce.
Ja mam skrzynię automatyczną, która nie radzi sobie wg mnie z "zarządzaniem przyspieszeniem". Do tej pory jeździłem autami z selespeedem i one bardziej "życiowo" redukują biegi niż zwykły automat. Nawet jadąc 150 km/h mogę się tak odepchnąć, że wgniata w fotel (też samochodem mającym 170 koni). Asiunia nie wgniecie nawet spod świateł :)

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#108

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

kilka sekund wyszukiwania i masz:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

nie ma się czego bać, turbo jest dla ludzi :)
kup 1,6T 170 KM, chyba, że faktycznie nie masz żadnych wymagań co do dynamiki jazdy.

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#109

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

dokładnie, nie daj się namówić na żaden inny silnik skoro dysponujesz takim portfelem. Chyba że zależy Tobie na niskich kosztach paliwa to 1,4 T LPG, lub auto będzie użytkowane przez 18 latka to 1,6 bez T :)

mehmet7

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
Imię: Michał
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie

#110

Nieprzeczytany post autor: mehmet7 »

Dzięki Wszystkim Panowie za pomoc :) za wklejenie konkretnych linków także:D już mnie chyba nic nie odwiedzie od 1.6t :) jak wspominałem wczesniej nie jestem rajdowcem ale jak każdy z nas lubię czajem mocniej wdepnąć:) ale nie chcę się męczyć też cisnąć auto na starcie żeby ruszyć. O załadowanym samochodzie z rodziną, bagażem i pieskiem na pokładzie nie wspomnę:) mam nadzieję, że jak jutro zajadę do salonu to będzie jeszcze możliwość modyfikacji. W piątek przynajmniej była ale juz nie zdążyłem so salonu zajechać. Może to i lepiej, przynajmniej jestem trochę mądrzejszy:) jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Jak odbiorę furę z końcem września to się podzielę pierwszymi wrażeniami:D

ODPOWIEDZ