[J] Pomoc w doborze silnika
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
- Silnik: 1.4 XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Polska
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Re: [J] Pomoc w doborze silnika
Jak sobie pradzisz bierz 1.6T
Ja mam 1.4 bez turbo 100KM ale jak kupowalem w 2010 to nie bylo uzywanych jotek wiec budzet pozwolil tylko na to...
Po miescie wystarcza w zupelnosci na ekspersowki tez, jazda w nocy rowniez.
Nie polecam gdy trzeba wyprzedzac na przeladowanych krajowych drogach.. zostaje wtedy redukcja do 3
Ja mam 1.4 bez turbo 100KM ale jak kupowalem w 2010 to nie bylo uzywanych jotek wiec budzet pozwolil tylko na to...
Po miescie wystarcza w zupelnosci na ekspersowki tez, jazda w nocy rowniez.
Nie polecam gdy trzeba wyprzedzac na przeladowanych krajowych drogach.. zostaje wtedy redukcja do 3
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
- Imię: Michał
- Auto: Astra J Sports tourer
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
No właśnie postaram się jeszcze załatwić jazdę próbną. Bo wczesniej jechałem 1.4 t w sedanie. Większe obawy moje jedynie jesli chodzi o tą turbinę to to, czy się nie zajedzie na krótkich odcinkach. Podobno przy jeździe po miescie na krótkich odcinkach nie ma "smarowania" cokolwiek to znaczy.. Tu jestem laikiem. Czy jeszcze tej kwestii możecie cos poradzić? Wiem, że auto na gwarancji będzie ale mimo wszystko lepiej, żeby się nie sypało wiem, że może brzmi to jak czcze życzenia żeby wszystko było cacy ale staram się jak najrozsądniej wybrać. Miasto w moim przypadku to będzie 90%. Czasem troche dłuższe odcinki niż wpisałem wcześniej ale jednak ciągle to będzie jazda po mieście.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- patryk_wey
- Posty: 461
- Rejestracja: 18 sie 2011, 20:29
- Imię: Patryk
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z18XE + LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Jak nie będziesz piłował turbiny na zimnym silniku to nie powinno skrócić jej żywotności. Też miałem auto z turbina i bardzo często odcinki po 3 km przez miasto do pracy i dopiero regenerowałem turbo po 6 latach.
Moja Astra [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B16SHT
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
ja mam od niecałych trzech tygodni 1,6 T (rocznik bieżący). Przejechane ma 2700 km i średnia ze spalania to ok 9,5 l (2000 trasa, 700 miasto). Jeżdżę dynamicznie i w trasie często 180 km/h (ale pierwszy 1000 km przejechałem bardzo łagodnie).
Drugie auto mam zagazowane (silnik 2,4 rocznik 2002, też 170 kucy) i koszty są podobne.
Tak więc chyba będę zadowolony i będę mógł polecać wybór tego silnika (a spalanie ma się ustabilizować po przejechaniu ok 5000 km).
Nie jest to jakiś "ścigant" ale do jazdy rodzinnej wystarczy. Nie wyobrażam sobie silnika słabszego do tego auta w kontekście wyprzedzania na jednopasmowych drogach. A i żeby dynamicznie ruszyć sporo mu brakuje... Często widzę nieszczęśliwych kierowców którzy znaleźli się za mną
Drugie auto mam zagazowane (silnik 2,4 rocznik 2002, też 170 kucy) i koszty są podobne.
Tak więc chyba będę zadowolony i będę mógł polecać wybór tego silnika (a spalanie ma się ustabilizować po przejechaniu ok 5000 km).
Nie jest to jakiś "ścigant" ale do jazdy rodzinnej wystarczy. Nie wyobrażam sobie silnika słabszego do tego auta w kontekście wyprzedzania na jednopasmowych drogach. A i żeby dynamicznie ruszyć sporo mu brakuje... Często widzę nieszczęśliwych kierowców którzy znaleźli się za mną
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
- Silnik: 1.4 XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Polska
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
wszystko zalezy kto i kiedy zaczynal przygode z motoryzacja...
Ja np. od Cinquecento 40KM i 4 biegi..
Takie slabe auta uczyly redukcji biegow w koncu po to jest skrzynia a nie jak teraz wszyscy jezdza ma 6-tym biegu 1200 obrotow i placza ze padl dwumas, itd....
Ja np. od Cinquecento 40KM i 4 biegi..
Takie slabe auta uczyly redukcji biegow w koncu po to jest skrzynia a nie jak teraz wszyscy jezdza ma 6-tym biegu 1200 obrotow i placza ze padl dwumas, itd....
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
- Imię: Michał
- Auto: Astra J Sports tourer
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
Ja w tej chwili mam astre II kombi 1.4 90 KM. Wiec szalu niema. Lekko mułowaty:) wiec skrzynię potrafię obsługiwać jesli chodzi o redukcję biegów i stosowne obracanie biegami. Śmieszy mnie jeżdżenie takie jak wspomniane wyżej przy 1200 obrotów. W benzyniakach tez znam takich co potrafią jechac 50 km/h na piątym biegu.
Już teraz się trochę bardziej skłaniam ku 1.6t ale obawy przed turbiną do jazdy po mieście dalej jeszcze mam. Wychodzi na to że skoro do roboty mam 3km to raczej trzeba grzecznie jechać i uważać żeby przypadkiem nie wdepnąć mocniej bo silnik będzie jeszcze zimny? Jestem zielony w tym temacie
Już teraz się trochę bardziej skłaniam ku 1.6t ale obawy przed turbiną do jazdy po mieście dalej jeszcze mam. Wychodzi na to że skoro do roboty mam 3km to raczej trzeba grzecznie jechać i uważać żeby przypadkiem nie wdepnąć mocniej bo silnik będzie jeszcze zimny? Jestem zielony w tym temacie
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B16SHT
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Jasne jak słońce.Fuks pisze:wszystko zalezy kto i kiedy zaczynal przygode z motoryzacja...
Ja np. od Cinquecento 40KM i 4 biegi..
Takie slabe auta uczyly redukcji biegow w koncu po to jest skrzynia a nie jak teraz wszyscy jezdza ma 6-tym biegu 1200 obrotow i placza ze padl dwumas, itd....
Ja mam skrzynię automatyczną, która nie radzi sobie wg mnie z "zarządzaniem przyspieszeniem". Do tej pory jeździłem autami z selespeedem i one bardziej "życiowo" redukują biegi niż zwykły automat. Nawet jadąc 150 km/h mogę się tak odepchnąć, że wgniata w fotel (też samochodem mającym 170 koni). Asiunia nie wgniecie nawet spod świateł
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
kilka sekund wyszukiwania i masz:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
nie ma się czego bać, turbo jest dla ludzi
kup 1,6T 170 KM, chyba, że faktycznie nie masz żadnych wymagań co do dynamiki jazdy.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
nie ma się czego bać, turbo jest dla ludzi
kup 1,6T 170 KM, chyba, że faktycznie nie masz żadnych wymagań co do dynamiki jazdy.
-
- Posty: 709
- Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B16SHT
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
dokładnie, nie daj się namówić na żaden inny silnik skoro dysponujesz takim portfelem. Chyba że zależy Tobie na niskich kosztach paliwa to 1,4 T LPG, lub auto będzie użytkowane przez 18 latka to 1,6 bez T
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
- Imię: Michał
- Auto: Astra J Sports tourer
- Silnik: B16SHT
- Województwo: śląskie
Dzięki Wszystkim Panowie za pomoc za wklejenie konkretnych linków także:D już mnie chyba nic nie odwiedzie od 1.6t jak wspominałem wczesniej nie jestem rajdowcem ale jak każdy z nas lubię czajem mocniej wdepnąć:) ale nie chcę się męczyć też cisnąć auto na starcie żeby ruszyć. O załadowanym samochodzie z rodziną, bagażem i pieskiem na pokładzie nie wspomnę:) mam nadzieję, że jak jutro zajadę do salonu to będzie jeszcze możliwość modyfikacji. W piątek przynajmniej była ale juz nie zdążyłem so salonu zajechać. Może to i lepiej, przynajmniej jestem trochę mądrzejszy:) jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Jak odbiorę furę z końcem września to się podzielę pierwszymi wrażeniami:D