[J] Pomoc w doborze silnika

rathloriel

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 12 cze 2014, 18:33
Auto: Astra J
Silnik: 1.6XER
Województwo: dolnośląskie

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

#111

Nieprzeczytany post autor: rathloriel »

Ja szczerze mowiac, nie zdecydowalbym sie raczej na 1.6T gdyby budzet pozwalal, wystarczyloby mi w zupelnosci 1.4T 140KM i to w zasadzie tylko wzialbym dla 6 biegu, ktorego brakuje mi w trasach w zwyklym 1.6. Mocy brakowalo mi tylko raz na miescie - 5 doroslych osob, klima i do tego swiezutki samochod, bo mial z 600km zrobione. Redukcja to nie problem, na swiatlach tez bez wiekszej spiny mozna zostawic wszystkich ruszajacych "normalnie". Do jazdy bez zbytniego naginania przepisow nic wiecej nie trzeba moim zdaniem, zwlaszcza ze mozna tym silnikiem tez bardzo ladnie przepisy nagiac i zostaje jeszcze pod prawa noga.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#112

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Co to znaczy "ruszających normalnie"
Jeździłem Astrą H z tym silnikiem 1,6 115KM przy 6000obr. i moment 155Nm przy 4000obr
Astra J jest jeszcze cięższa. O czym Ty w ogóle piszesz, jakie "zostawianie"
Przyśpieszenie 11,7s. To ledwo się toczy.

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#113

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

1,6T przy wspomnianej masie Asiuni - beczuni też szału nie robi jeśli chodzi o dynamikę... Gdy próbuję go wprawić w żwawszy ruch to zauważam tylko dwie reakcję: wir w baku i głośniejsza praca...a krajobraz za oknem przesuwa się w prawie niezmienionym rytmie...
Jeśli dla kogoś zwykły 1.6 jest dynamiczny to w szkole musiał mieć pseudo "Koala" i na wuefie nie biegał na 60m bo bał się przeciążeń i prędkości...

rathloriel

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 12 cze 2014, 18:33
Auto: Astra J
Silnik: 1.6XER
Województwo: dolnośląskie

#114

Nieprzeczytany post autor: rathloriel »

A rozmawiamy o miejskim wozidle czy bolidzie wyscigowym? Bo chyba uwazacie, ze kazdy od kazdego samochodu wymaga tego samego. Jakbym chcial spod kazdych swiatel w 7s miec stowe na liczniku, to inaczej wydalbym te 50tys, a w wiekszosc wypadkow i tak bylyby to zmarnowane sekundy. I "normalne ruszanie" to takie jakie stosuje wiekszosc kierowcow max 2000rpm i bieg w gore. Przy takich rywalach ze 115KM mozna bez problemu zrobic rakiete a nawet starym Hyundaiem z 55KM nie byl to wyczyn.

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#115

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

Oczywiście że nie dyskutujemy o potrzebach użytkowników samochodów. Każdy ma prawo nastawić się na inny aspekt. Nie rozmawiamy też o bolidzie wyścigowym.

Dyskutujemy na temat czego można się spodziewać po danym silniku... Oczywiście wszystkie opinie są (jak w każdej dyskusji) subiektywne i często nie pokrywają się z odczuciami innych użytkowników...
Astra to wozidełko (w każdym wydaniu silnikowym) które może być ciut mniej ekonomiczne lub bardziej ekonomiczne, odrobinę szybsze lub wolniejsze.... nie mówię też o przyspieszonych modelach OPC/GTC...

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#116

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Ja uważam akurat, że każdy wymaga czego innego od samochodu. Dla mnie start spod świateł, to akurat najmniej ważny argument. Nigdy się z nikim nie ścigałem na mieście. Natomiast liczy się dynamika na trasie. Najeździłem się ostatnie 4 lata Astrami H z silnikami 1,4 90KM i 1,6 115KM i mam po prostu dość zmiany 5 na 3 i wycia silnika na 5000 obr aby cokolwiek wyprzedzić. Elastyczność tych silników w H to już była porażka, a w J, które są cięższe to musi być jeszcze gorzej.
Wcześniej miałem Peugota partnera z silnikiem 1,6HDI to już Partner miał lepszą dynamikę. Miałem tez Skodę w dieslu, także bardzo ładnie szła. Dlatego teraz jak kupowałem swoją J to wybór diesla był oczywisty ze względu na moment obrotowy no i oczywiście moc. Ale jazda w trasie i wyprzedzanie to przyjemność. wystarczy lekko dodać gazu i wyprzedzanego autka już nie ma. Nie muszę się zastanawiać czy mi starczy drogi na wyprzedzanie, a nawet jak się trafi palant, który zaczyna przyspieszać jak go już wyprzedzam, to po dodaniu gazu rozwiewam wszelkie jego złudzenia. Swoją drogą to nigdy tego nie moge zrozumieć, jak jadę za nim to jedzie 90km/h, jak wyprzedzam to przyśpiesza, co za idiotyzm ...

Także koledzy, fakt, Astra to auto na pewno nie wyścigowe i takich osiągów od niej nie wymagamy, ale nie mówcie, że silnik 115KM w tej budzie to robi dynamiczne auto.
Nie mam wątpliwości, ze zapewne wielu użytkownikom to wystarcza, wielu sobie też tak tłumaczy, usprawiedliwiając swoje obawy przed turbo. OK, każdy ma prawo do własnego zdania. Tylko że nie zmienia to faktu, że taki silnik w tej masie rewelacji nie zrobi nawet jak na autko typu "dupowóz"

rathloriel

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 12 cze 2014, 18:33
Auto: Astra J
Silnik: 1.6XER
Województwo: dolnośląskie

#117

Nieprzeczytany post autor: rathloriel »

No i wlasnie o to chodzi, dynamika tez jest pojeciem wzglednym. Poprzedni samochod byl slabiutki, ten jest w zupelnosci wystarczajacy. Po prostu mialem juz od paru stron wrazenie, ze nie wazne co ktos pisze to i tak musi wziac 1,6T bo innymi sie nie da jezdzic. Kupilem dupowoz do wozenia dupy, nie dla rewalacyjnych wrazen :) Ciesze sie, ze doszlismy do porozumienia

hennd1

Zbanowany
Posty: 241
Rejestracja: 27 sty 2013, 22:32
Imię: Eryk
Auto: Astra ST
Silnik: 1,4 T LPG
Województwo: śląskie

#118

Nieprzeczytany post autor: hennd1 »

Potwierdzam przesiadłem się z 3 letniej astry H 1,6 115 km na nową Astrę ST 1.4t lpg.
Pierwszy tysiac na dotarciu Częstochowa -Zakopane i powrót Zakopane-Kraków -Opole ( autostrada)
Dynamika nieodartej Astry 1,4 t LPG jest niesamowita oczywiście w stosunku do silnika 1,6 115 km
Wyprzedzanie na Zakopiance przy momencie obrotowym dostepnym od 1850 to bajka.
Niestety skrzynia ma bardzo długie przełożenia i silnik sie bardzo Zakopiance męczył (korki) ,za to na autostradzie jazda na 6 tym biegu na tempomacie 140km czasami 160 km idealna .
Ogólnie samochód jest dużo lepiej wyciszony w stosunku do porzedniego modelu.
Najlepszy w tym wszystkim jest LPG zrobilem 800 km( dwoje dorosłych ,dwoje dzieci, bagażnik po brzegi wyladowany) spalanie wyszło ok 9 l gaz po 1.79 zł czyli 128 zł za 800km i to na dotarciu (pierwszy tysiąc)
Poprzednia Astra H 1,6 115 km potrafiła spalić też 9 litrów, a jazda nią to porażka, szczególnie w Polsce gdzie każdy wie jak wygląda wyprzedzanie.
Nie wyobrażam sobie astry J tym bardziej ST z silnikiem 1,4 100km lub 1,6 115 km.
Niestety taka jest brutalna prawda

Creep

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 01 maja 2014, 16:49
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze

#119

Nieprzeczytany post autor: Creep »

hennd1 pisze: Poprzednia Astra H 1,6 115 km potrafiła spalić też 9 litrów, a jazda nią to porażka, szczególnie w Polsce gdzie każdy wie jak wygląda wyprzedzanie.
Oczywiście. Bo, jak wiadomo, jazda samochodem polega na wyprzedzaniu. Wyprzedzanie to istota ruchu drogowego w Polsce. Nie istnieje jazda bez wyprzedzania. Każdy każdego musi wyprzedzić. Po prostu. Musi.

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#120

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

Creep pisze: Bo, jak wiadomo, jazda samochodem polega na wyprzedzaniu. Wyprzedzanie to istota ruchu drogowego w Polsce. Nie istnieje jazda bez wyprzedzania. Każdy każdego musi wyprzedzić. Po prostu. Musi.
Ty nie musisz.
Możesz się wlec za innymi w porywach 70 - 90 km/h na drogach krajowych.

ODPOWIEDZ