Strona 13 z 17

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 23 sie 2015, 22:51
autor: hennd1
Nie kazdy musi wyprzedzać , ale właśnie w Polsce wyprzedzanie jest bardzo stresujące (bo można nie zdążyć) , albo można wlec 40 km/h sie za ciagnikiem lub innym złomem ,który powoduje kilometrowy korek (przyklad z zycia droga Olkusz-Kraków)
W tym przypadku moment obrotowy dostepny od 2000 jest zbawieniem.
Nic nie mam do porzedniej Astry H z silnikiem 1,6 XER 115km,oraz Astry G 1,4 twinport 90 km którą miałem wcześniej.
Co najwyżej można sie przyczepić do wykonania i wyciszenia Classików G i H w stosunku do obecnej Astry J ST jest duża różnica. W Astrze G jak włączałem klimatyzację w górach przy pełnym załadunku to jakby ktoś wyrzucał kotwicę, ale ogólnie też dawała radę. poprostu wcześniej brakowało Mi punktu odniesienia teraz silnik 1,4 t uważam za optymalny szczególnie na LPG.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 23 sie 2015, 23:06
autor: bergmen
1,4 T LPG jest bardzo rozsądną opcją silnika (przez wszechstronność - i oszczędności i moc) i przerasta o kilka klas XERy z Astry H (moim subiektywnym zdaniem przerasta też xera z J).
Osoby mające ten silnik pewnie przy każdym tankowaniu się cieszą (i słusznie) ze swojegio wyboru :)
Długo się wahałem między tym silnikiem a 1.6T kupując swoje wozidełko.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 24 sie 2015, 9:09
autor: Aras55
hennd1 pisze:W Astrze G jak włączałem klimatyzację w górach przy pełnym załadunku to jakby ktoś wyrzucał kotwicę, ale ogólnie też dawała radę. poprostu wcześniej brakowało Mi punktu odniesienia teraz silnik 1,4 t uważam za optymalny szczególnie na LPG.
Uwierz,że jak włączam klime i w samochodzie mam raptem trzy osoby to boje się wyprzedzać. Jest dokładnie tak samo, jak przyspieszam to tak jakby coś ciągło samochód do tyłu. Niestety kompresor klimatyzacji ujmuje sporo mocy, przynajmniej takie jest moje odczucie.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 24 sie 2015, 9:43
autor: hennd1
Ja tego nie zauważyłem w 1,4 t na dotarciu przy włączonej klimatyzacji na Zakopiance nie miałem problemów z wyprzedzaniem, jedynie był problem z długimi przełożeniami przy korkach.
Być może dlatego,że kręce go wysoko do 3500 obrotów nie zależy mi na spalaniu bo jeżdzę na LPG, a przy nizszych obrotach niestety czuć klimatyzację
W Astrze G to już był dramat ,ale za to mało palila.
Astra H 1,6 115KM lepiej ,ale też trochę żłopała.

1,4 T LPG jest bardzo rozsądną opcją silnika (przez wszechstronność - i oszczędności i moc) i przerasta o kilka klas XERy z Astry H (moim subiektywnym zdaniem przerasta też xera z J).
Osoby mające ten silnik pewnie przy każdym tankowaniu się cieszą (i słusznie) ze swojegio wyboru
Długo się wahałem między tym silnikiem a 1.6T kupując swoje wozidełko"[/color]



Nie wiem czym sie różniły XER-y z astry H classic od XERa z astry J (moja była z 2012 roku ten sam silnik co w astrze J Euro 5)
pewnie skrzynią biegów, ale za astra H była z 200kg lżejsza.

Podczas zakupu w salonie handlowiec powiedział mi ,że 70% sprzedaży Astry J to silniki XER-y 1,4 100km i 1,6 115 km reszta to turbo i diesle.

Ja ze swojej Astry H nie przesiadł bym się do Astry J HB 1,6 115 km, nic by się dla mnie nie zmienilo te same lub gorsze osiagi ,ten sam mały bagażnik.(bagażnik w HB i Sedanie przy LPG jest malutki)
Dla mnie Astra kombi 1,4 t lpg jest optymalna ,tylko wcześniej w tej konfiguracji była bardzo droga.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 25 sie 2015, 13:01
autor: Fuks
bergmen pisze:
Creep pisze: Bo, jak wiadomo, jazda samochodem polega na wyprzedzaniu. Wyprzedzanie to istota ruchu drogowego w Polsce. Nie istnieje jazda bez wyprzedzania. Każdy każdego musi wyprzedzić. Po prostu. Musi.
Ja z moim 1.4 XER wyprzedzam bez problemu, fakt lubie jezdzic noca.
Dlatego w 2010 jak kupowalem wolalem kupic 100KM z wersja Cosmo plus fotele AGR i ksenony..... niz gola 1.4 turbo.
Po prostu taki mialem budzet i nie zaluje wyboru.

Dyskusja ze silnik z turbo jest lepiej miec jest bez sensu bo to oczywiste, ale jesli ktos pisze ze jego 9sek to super dynamikia a 11,7 to juz parowoz to niech pojdzie na jazde probna Astra OPC albo Seatem Leonem 5,7 sek. Wtedy zmieni myslenie.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 25 sie 2015, 14:09
autor: Aras55
9sek w 1.4t? :D Chciałbym żeby tyle było ;) Robilem ostatnio pomiar i wyszło mi 11,4 do setki.
Niby jest te 200nm aczkolwiek brakuje jeszcze by móc powiedzieć,że dobrze się zbiera. Jak tylko skończy mi się gwarancja to zrobie tak jak wiele osób mających ten silnik, zwiększe moc o 20%, mam nadzieje,że się uda :)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 25 sie 2015, 22:47
autor: hennd1
Panowie nie chodzi tylko o przyspieszenie do setki, ale dostępny od zaraz moment obrotowy, szósty bieg i spalanie.
Moja Astra na dotarciu (pierwszy tysiąc) trasa 50 zakopianka 50 autostrada zrobiła 450km na LPG zatankowałem 36,40 litrów gazu (kotrola pokazywała ,że jeszcze LPG jest) i wyszło mi 8 litrów ,jazda na autostradzie 140km na tempomacie.
Szwagier ma Cruza 1,8 XER LPG powiedział,że nie możliwe żeby tak mało spaliła bo jego pali zawsze 10litrów gazu i do zbiornika wchodzi mu tylko 33litry. Tylko,że on ma skrzynie piątkę i żeby CRUZ w miarę jechał kreci go nawet do 5500 i strasznie silnik słychać w kabinie,ale to chyba dlatego, że GM oszczędził na wygłuszeniu .
Moja Astra H classic z silnikiem blizniaczym do Cruza 1,6 XER na dotarciu paliła nawet 9litrów benzyny i wogóle nie chciała jechać, na forum cztałem,że ten sam silnik na dotarciu w J-tkach palił nawet 12 litrów.
Przecież to nie autobus tylko Opel :mrgreen:

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 25 sie 2015, 23:17
autor: bergmen
Mi 1,6 XHT pali średnio 9,5 l (auto ma 22 dni i 3k km przejechane). A jeżdżę bardzo nieekonomicznie. jak wrzucę tempomat to spalanie chwilowe (są to bardzo nierzetelne dane) mam przy 130 - 140 km/h 5-7l przy 150km/h 6-9l.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 7:05
autor: KaMYk
Koledzy, temat spalanie w benzynie jest tu:
[External Link Removed for Guests]
Jak ktoś ma taką potrzebę porównawczą to wystarczy chyba jeden temat.
Porównywanie spalania nie ma żadnego sensu, mieliśmy dwie identyczne Astry H z silnikiem 1,4 90KM i jedna użytkowana przez jednego kierowce miała średnio 7l/100km a drugą, którą brał, kto potrzebował 11,5 l/100km.
Spalanie nie zależy tylko od auta i silnika, powiedziałbym, że najmniej zależy właśnie od tych dwóch czynników. bardziej zależy od kierowcy, regionu, paliwa, jakie akurat zatankujemy.

Skupmy się w tym temacie na innych zaletach i wadach silników czy to benzynowych czy diesli, a jak ktoś będzie zainteresowany spalaniem, to w podanym temacie, przypomnę:
[External Link Removed for Guests]
jest 487 wpisów nt. spalania.

Generalnie na wybór silnika przede wszystkim wpływa sposób użytkowania:
krótkie trasy, dojazdy do pracy czy centrów handlowych, przebiegi 10 czy 15 tys. rocznie - benzyna
dłuższe trasy, przebiegi ponad 20 tys. rocznie nawet 60 tys. - diesel, chyba, ze ktoś bardzo nie lubi to benzyna z lpg

Moc, co kto lubi i na co kogo stać. Inne aspekty będę przy kupnie nowego inne przy kupnie używanego.
Określenie "wystarczająca moc" jest przez każdego z nas inaczej postrzegana tak samo pojęcie awaryjności.
Dla jednego wymiana dwumasy to tragedia życiowa, dla innego normalny serwis, wymienia i jedzie dalej, nie rozpamiętuje.
Są osoby dla których przepalona żarówka to sygnał, aby się zastanowić, co się dzieje z elektryką auta :)

Oczywiście po to jest forum, aby wymieniać doświadczenia, tylko i tak nie jest to adekwatne do stanu rzeczywistego, bo ilość użytkowników forum w stosunku do ilości wyprodukowanych i użytkowanych Astra statystycznie nie jest reprezentatywna.

Ilu nas tu jest, a jeszcze inna sprawa ilu się udziela na forum, tak naprawdę są to jednostkowe opinie w stosunku do ilości jeżdżących aut. Także te opinie niestety są bardzo subiektywne i często nie mają odniesienia do statystycznie średniego stanu rzeczy.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 10:34
autor: Fuks
hennd1 pisze:Panowie nie chodzi tylko o przyspieszenie do setki, ale dostępny od zaraz moment obrotowy, szósty bieg i spalanie.
Szosty bieg fajny ale pelno wpisow na forum o skrzyni M32 :)
Co do spalania to 1.4 XER na pewno nie pali wiecej niz 1.4 Turbo ...