Strona 14 z 17

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 11:21
autor: aras2
Wolę mieć M32 i 6 biegów niż skrzynię 5 -cio biegową i na autostradzie przy 130 km/h nie jeździć w zatyczkach na uszach. Vectrą b z silnikiem Z16XE jeździłem 7 lat przy 120 km/h silnik miał 3500 obrotów i powyżej tej prędkości nie dało się jechać ze względu na hałas silnika w kabinie. W Astrze 4000 obrotów to ja mam przy 200 km/h. Ostatnio na przeglądzie gwarancyjnym w serwisie miałem rozmowę na temat M32 bo też jak zacząłem czytać forum to już się prawie rozglądałem za zapasową skrzynią. Na szczęście gościu utwierdził mnie w przekonaniu w tym o czym myślałem. GM oraz Fiat tyle wypuścił tych skrzyń że patrząc na odsetek awarii to jest norma. Weźcie pod uwagę że nikt się nie rejestruje na forum żeby napisać że wszystko z autem jest ok tylko jak coś zaczyna stukać i pukać.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 11:26
autor: hennd1
Kolego fuks
"Ja z moim 1.4 XER wyprzedzam bez problemu, fakt lubie jezdzic noca.
Dlatego w 2010 jak kupowalem wolalem kupic 100KM z wersja Cosmo plus fotele AGR i ksenony..... niz gola 1.4 turbo.
Po prostu taki mialem budzet i nie zaluje wyboru
.

Jest jeszcze jedna zaleta nie trzeba jezdzić tylko nocą ."

A na poważnie nie można porównywać spalania 1,4 XER do 1,4 T bo te silniki w Astrze J służą do calkiem innej techniki i dynamiki jazdy.

Dla mnie priorytetem była użyteczność dlatego wybrałem Astrę ST oraz ekonomiczność LPG w wersji Enjoy ( w moim przypadku najlepszy stosunek wyp. do ceny)
Poza tym LPG jest dostępny tylko z silnikiem 1,4 t.
Bez urazy,ale smieszne są dla mnie poziomy konfiguracji Opla wersja Cosmo/Sport z silnikiem 1,4 XER.
Ten silnik w Corsie ma mój ojciec i szału tam nie robi,a spalanie ma wyyższe niż ja miałem w Astrze H w silniku 1,6 XER.

Corsa waży ok 1150kg po 20 tys spalanie ma na poziomi 7,5 litra ;)
Co do skrzyni M32 kolega Melon mi napisał na priva że zmienił Astre H na J ST bo skrzynia przy 260 tys zaczynała już szumić, więc dla mnie to chyba raczej odległy problem.

Każdy wybiera to co mu odpowiada, podejrzewam,że w 2010 musiałeś zapłacic majątek za taką konfigurację?
Ja Astrę kupowałem zawsze na koniec produkcji modelu( najlepsza cena/brak chorób wieku dz).
Poprzednio miałem Classiki G z Gliwic i H z Bochum, ale classica już nie kupię strasznie na nich oszczedzano ( mam porównanie w stosunku do obecnej,która też nie jest idealna)
Nawet przy sprzedaży miałem problem z Astra H classic (Bochum) bo mi handlarz wyciagał szpary w karoserii i to ,że się niezgadzały numery szyb a taka niestety wyjechała z fabryki.
Astrę G sprzedałem koledzę i widzę ,że mu lecą nadkola co prawda auto ma już 10 lat, ale w Gliwicach jedak też oszczędzali .

Od roku modelowego 2016 Astra J Sedan ma być classikiem)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 12:12
autor: Fuks
Przed kupnem astry lubilem jezdzic noca :), gdyby bylo inaczej wzialbym golasa 1.4 Trubo :)
Za wersje Cosmo z ksenonami i fotelami AGR dalem 65 tys, zamawialem w grudniu 2009.
Od tego czasu jakos jezdzi i nie narzekam :)

Rozumiem, ze Corsa 1.4 XER spala wiecej niz Twoja Astra ST ?

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 12:28
autor: bergmen
Fuks pisze:Przed kupnem astry lubilem jezdzic noca :), gdyby bylo inaczej wzialbym golasa 1.4 Trubo :)
Za wersje Cosmo z ksenonami i fotelami AGR dalem 65 tys, zamawialem w grudniu 2009.
Od tego czasu jakos jezdzi i nie narzekam :)
Auto za taką cenę z takim wyposażeniem to rewelacja. Wielu by brało nawet jakby napęd był na pedała :)
Też bym nie narzekał :)

Astra ma taki szeroki wachlarz konfiguracji, że co najmniej 80% kierowców dobierze furkę pod siebie...

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 13:00
autor: hennd1
Fuks pisze:Przed kupnem astry lubilem jezdzic noca :), gdyby bylo inaczej wzialbym golasa 1.4 Trubo :)
Za wersje Cosmo z ksenonami i fotelami AGR dalem 65 tys, zamawialem w grudniu 2009.
Od tego czasu jakos jezdzi i nie narzekam :)

Rozumiem, ze Corsa 1.4 XER spala wiecej niz Twoja Astra ST ?
To nie dużo ja dalem tysiąc więcej za auto pod zamówienienie(ST LPG nie bylo na stanie ) Astra ST 1,4 t LPG Mohogany
Enjoy katalogowo 89000
Czy golas nie wiem dla mnie ma co trzeba duży bagażnik, LPG i kopa.
To byly dla mnie priorytety.(tego nie miała poprzednia Astra H dlatego ją sprzedalem za rozsądną cene zanim wyszła Astra K)
Tyle tylko,że w 2009 roku uczyli się składać Astrę J jak teraz uczą się Astrę K , dwie serie do demontażu ,żeby zobaczyć błędy w montażu trzecia już do klienta.

Napisałem,że
Corsa 1,4 XER ojca spalała więcej od mojej poprzedniej Astry H XER 115km (na kołach 16) którą sprzedałem
Tak samo corsa 1,2 potrafi spalić wiecej od corsy 1,4 (za mały silnik do tej masy)
Czy od moje Astry ST lpg wiem ,zależy od trasy i stylu jazdy.
sprubój sobie wyobraźić podróż i spalanie corsą z kompletem pasażerów i bagażnikiem 140-160km/h przez 500km na autostradzie
Z ostatniego tankowania auto na dotarciu 1000 km mam spalanie 8 litrów LPG, benzyny uzywam od nowości tylko do rozruchu.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 13:39
autor: Fuks
Proponuje maly test, z dowolnie wybrana predkoscia przez Ciebie na autostadzie i zobaczymy czy twoje 1.4 Turbo pali mniej.
Wedlug producenta cykl mieszany
1.4 XER 5,6
1.4 Turbo 6,1


EDIT:
Enjoy katalogowo 89000 kupiles za 66000 czyli dostales 23tys upustu.
Ja wytargowalem wtedy z 15 tys upustu bo byl to NOWY model, gdybym dostal te 8 wiecej na pewno bralbym turbo :).

PS. Co do jakosci to z kazdym rokiem raczej tansze czesci montuja, np. tlumiki :)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 14:11
autor: hennd1
Do fuks
Nie będziemy się licytwali na piedoły bo nas wyrzucą z wątku, każdy się powinien cieszyć z tego co ma, bo każdy ma inne potrzeby i priorytety.
Co do danych producenta to w jednym i drugim przypadku są nierealne ,strasznie zaniżone.
Upust dostałem GM-mowski ,ale te cenniki są strasznie napompowane i inne też są realne ceny zakupu.
Ceny niższe już nie będą,Astra J się bardzo dobrze sprzedaje,koniec produkcji HB, ST tylko do końca roku ,Sedan bedzię jako Classic, ale pewnie za bardzo zaoszczędzą jak w porzednich modelach.
Więc jak kupować to teraz, Astra K ma być na początku bardzo droga, dopiero jak wyprzedaja J-tki to będą upusty.
Wszystko jest przemyślane,żeby klient myślał ,że trafił na wyjątkową okazję.
Tlumniki nie wiem jak Astrach J ,ale szwagrowi w 3 letnim Cruzie już leci , w mojej poprzedniej Astrze G ma 10 lat i się trzyma, za to lecą nadkola Bo Gliwice zaoszczędziły na ocynku :lol:
Co do propozycji do rozważenia na 8-mce do Wa-wy :lol:

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 26 sie 2015, 14:15
autor: Fuks
spalanie zanizone ale mniejsze o 0,5L dla silnika bez turbo... :)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 31 sie 2015, 20:02
autor: white14xer100
cytat z Wikipedii w zakresie silnika A14XER o mocy 100 KM:
"...Zastosowano tłumik drgań skrętnych poprawiający równomierność pracy silnika..."

Mam rozumieć, że oznacza to że silnik ten posiada dwumasowe koło zamachowe?

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 31 sie 2015, 23:45
autor: hennd1
white co się w Komorowskiego bawisz?
ludzie tam piszą różne dziwne rzeczy