Strona 10 z 17

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 18 cze 2015, 20:34
autor: McSimus
Tak na marginesie. Może to i dziwne ale fakt. Jazda miejska w Warszawie jest oszczędniejsza niż w małym mieście. Why? Podejrzewam, ze chodzi o dynamikę jazdy. W Warszawie odcinki między światłami i przejściami są dłuższe stąd jazda bardziej "stonowana". W małym mieście jazda jest bardziej "szarpana" czyli szybkie przyspieszanie i gwałtowne hamowanie. Do czego piję? Otóż 1,4T w Warszawie pokazał mi nawet 5,8 a w takim Wejherowie podchodzę spokojnie pod 9,6 - oczywiście na automacie. Aha, obroty 1500 na automacie to chyba przy spokojnej jeździe norma.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 18 cze 2015, 22:32
autor: Isamaul
bergmen pisze:silnikiem 1.6 115KM możesz pole zorać...to jest taki wół pociągowy w porównaniu do innych silników w astrze... raczej byś był zadowolony z jazdy załadowanym po sufit wozem.
Mam ten silnik, śmigam głównie po Krakowie, nie oszczędzam go i pali w okolicach 9.5 litra.
Jak go przegonię gdzieś za miasto tak ze 100-200 km to spada mi to do 7-8 litrów jak go bardzo nie gniotę.
Auto swoje waży, wszystko zależy do czego jesteś teraz przyzwyczajony. Wolnossąca jednostka do dynamicznej jazdy potrzebuje obrotów, a ten silnik już przy 3000 obrotów i fajnie brzmi i nie muli. Na trasie trzeba mu trochę przyłożyć i zredukować bieg - idzie przywyknąć ( ja problemu nie miałem, bo poprzednie auto miałem z silnikiem 1.1 63KM więc znałem ograniczenia samochodu).

Silnik ten jest jednym z tańszych w serwisowaniu ze względu na prostą budowę.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 19 cze 2015, 0:30
autor: Szprynkiel
Witam wszystkich, od tygodnia mam Astrę J HB z silnikiem A16XER. Wybrałem właśnie ten z kilku powodów. Przesiadłem się z Vectry Z19DT. 80% - 90% mojego przebiegu to miasto gdzie najczęściej jeżdżę w dwie osoby, więc chciałem przede wszystkim auto mniejsze. Do tego z benzynowym silnikiem, bez turbiny, zapychającego się DPFa, przycinającego EGRa, dwumasy i reszty tego typu "udogodnień", z którymi przyszło mi się zmagać w dieslu. Zrobiłem dopiero 400km przebiegu także wszystko jeszcze na dotarciu. W mieście komputer pokazuje koło 9 litrów a w trasie koło 7, zwykła jazda, bez eko ale też bez butowania. Nawiasem mówiąc Vectra w tym samym mieście potrafiła wziąć do 12 litrów diesla, w trasie brała nieco ponad 6 litrów. Silnik (przyspieszenie) nie wgniata w fotel ale póki co jeżdżę między 2000-3500 obrotów, pewnie powyżej będzie coś lepiej ale na razie jeszcze nie chcę go butować i pierwsze przynajmniej 1000km pojeździć spokojnie. Vectra z dieslem ze względu na dużo większy moment i dostępny przy dosyć niskich obrotach była wyraźnie żwawsza. Ale moim zdaniem do miejskiej jazdy ten silnik jest bardzo ok i na razie jestem zadowolony z samochodu. Za to jeżeli ktoś więcej jeździ w trasie, to wtedy ten silnik raczej nie będzie trafnym wyborem. Jeżeli 50%-50% miasto/trasa to lepiej benzynę z turbo i to 140KM, a jak przewaga trasy to i diesla.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 19 cze 2015, 10:42
autor: gribek
Jacek, też jeżdżę po Warszawie i w trasy. Moje trasy, to głównie jazda autostradowa i tutaj pomiędzy 1.4t, a 1.6 nie odczujesz różnicy ze względu na to, iż więcej niż 130-140 i tak się nie da jechać przy obecnych ograniczeniach.
Po mieście 1.6 bardzo dobrze się zbiera.
Ja jestem zadowolony ze swojego auta i oferowanej mi mocy, bo jeżdżę głównie sam lub w 2 osoby. U mnie padł taki wybór, bo pełne załadowanie u mnie z 5 dorosłymi zdarza się niezwykle rzadko i na krótkich odcinkach.
Stąd pytałem jak wygląda Twoja jazda w trasy. Jeśli w większości we 2 osoby, to ja bym brał 1.6 - dobrze wozi, a też jest to niezawodna i sprawdzona jednostka.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 19 cze 2015, 12:42
autor: jacekw57
Dzięki za wszystkie uwagi i sugestie. Po zakupach dam znać co i jak. :)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 05 lip 2015, 11:23
autor: piter77
Ja ostatnio podrozowalem po pagorkach mazurskich - auto z pelną rodzinka ( 2+1) i bagaznik full zaladowany. No i tak jak w poprzedniczce o tym nie myslalem to J-tka troszkę męczy się pod górkę i przy wyprzedzaniach w takiej konfiguracji. 80kg wiecej do poprzedniczki jednak robi swoje i 115KM jest w takich sytuacjach niezbyt wystarczające

: 05 lip 2015, 11:38
autor: Misza
Jakie u nas pagórki!? :-) Pamiętam górkę na drodze z Rabki Zdroju do Nowego Targu. Meganka 115KM (prawie 200 kg lżejsza od Aśki) nie dawała trasy rozpędzić się na trójce. Generalnie to na dwójce trzeba było jechać :-)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 03 sie 2015, 12:01
autor: kruk75
No i w końca ja odebrałem swoją Asterkę 2 tygodnie temu (silnik 1,6 115KM). Przejechałem dotąd 450km ze średnim spalaniem 7,6l/km więc jest dobrze, a liczę że będzie jeszcze lepiej.

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 16 sie 2015, 8:15
autor: mehmet7
Witam wszystkich. Jestem tu "nowy"

kruk 75:

kupiłeś kombi, sedan czy HB?

Chciałbym prosić o radę co do właśnie wyboru silnika dla astry sports tourer. Samochód będzie się wkrótce produkował ale jeszcze mam możliwość modyfikacji swojego auta. Wstępnie wziąłem 1.6 115KM, niechciałem 1.4 turbo gdyż większość jazdy jest w mieście. Do pracy mam ok 3,5 km, więc niewiele. Z tego właśnie względu troche obawiam się turbiny w samochodzie, że będzie przez to cierpieć. Nie jestem fachowcem więc stąd moje obawy, słuszne?
Dodam, że samochód będę miał dość wyposażony więc jego masa będzie duża. Czy ten 1.6 115 konny da radę? czy może będzie trochę uciążliwie słaby? nie jestem rajdowcem, ale każdy z nas czasem lubi dynamiczną jazdę :)
Czy ktoś może poradzić? 1.6 115 KM, 1.4 Turbo 140 KM, czy może 1.6 Turbo 170 KM (tu już cena znacznie pójdzie do góry, ale myślę, że dam radę)

Re: [J] Pomoc w doborze silnika

: 16 sie 2015, 9:19
autor: KaMYk
Idź do salonu, przejedź się autem z takim silnikiem i będziesz wiedział, czy Ci spasuje.
Generalnie dla J 115KM to bardzo mało. Ja bym wziął 1,6T 170KM, ale co Tobie wystarczy, to chyba tylko Ty sam wiesz.