Błąd p0299

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

Re: Błąd p0299

#51

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

Witam, u mnie pojawił sie w zeszłym tyg. komunikat awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem. Astra cały czas jechala normalnie. Auto przejechalo ok 2 km. Po ponownym odpaleniu nie bylo komunikatu. Po zczytaniu błędu wykazało p0299 jako historyczny. Do dnia dzisiejszego problem się nie powtorzył. Czy ktoś miał taki przypadek?

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#52

Nieprzeczytany post autor: marianz »

Odpowiedź masz w tym samym wątku.

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#53

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

marianz pisze:
18 cze 2019, 20:54
Odpowiedź masz w tym samym wątku.
Trochę sporo tego spr -cały układ doładowania do sprawdzenia. Błąd pojawił się ponownie w identycznej sytuacji. Auto ciepłe duże obciążenie ze względu na mocno ustawioną klimę. i "awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem""

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#54

Nieprzeczytany post autor: marianz »

To by wskazywało na to samo co było u mnie tj. pęknięcie kolektora - komunikat ten pojawiał się rzadko (w zasadzie 2 razy), ale podczas dużego obciążenia silnika. Aby to potwierdzić bądź wyeliminować, odkręć sondę lambda i zajrzyj na turbinę kamerką inspekcyjną - jak masz pęknięcie to będzie to widać. Jak to wygląda możesz zerknąć np. tutaj [External Link Removed for Guests]

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#55

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

Wczoraj i Dziś próbowałem odtworzyć błąd. Nie udało się.

Bład powrócił po raz trzeci- auto oddane do mechanika, będą sprawdzać.

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#56

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

hapvlz pisze:
03 cze 2019, 15:39
Cześć,

dzięki za podzielenie się swoją historią w sprawie elektozaworu, u mnie ten przy turbo został równiez wymieniony, ale podobno niewiele to dało.

W Opel Astra J 1.4 turbo A14NET, są dwa wyglądające tak samo zaworki do turbo, jeden jest tuż przy turbo tkz. N75, natomiast drugi jest od strony kolektora ssącego jak na zdjęciu poniżej:
n75_kolektor.png

I prowadzi on do odpowietrzania turbiny?

2019-06-03 15_41_36-Photos.png

Orientuje się może ktoś czy drugi zaworek turbo przy kolektorze ssącym może mieć wpływ na błąd P0299?
Próbował może ktoś wymontować ten zaworek? Podobno w VW/Audi wymontowywują go i przeprowadzają wężyk bezpośrednio do kolektora.
Czy chodzi o zawór 12: 55566387
i zawór N75 na zdjęciu 14: 55574902 ?

[External Link Removed for Guests]


Po diagnozie mechanik stwierdził konieczność wykonania regulacji ustawienia zmiennej geometrii

Awatar użytkownika
baku996

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2017, 4:50
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#57

Nieprzeczytany post autor: baku996 »

Witam państwa od miesiaca borykam sie z tym cholernym komunikatem awaria pojazdu... a więc, razem z pomocą znajomego i jego opcomem, wyszło że jest to błąd P0299-00. Wracając do domu autotradą zrobiłem jeszcze test a mianowicie, powolutku na 6 biegu dodawałem gazu i rozkulałem astre do prędkości 240km/h trzymałem ją tak z 2-3 minuty i żaden komunikat nie wyskoczył. Zachamowałem do prędkości 130km/h po czym depnołem do końca gaz. po 10 sekundach komunikat awaria pojazdu... Wnioskuje z tego że żaden problem to z turbiną być nie może bo tak jak wspominałem po mieście wszystko chodzi idealnie od biegu 1-4 pełny gaz do 6 tysięcy obrotów i wszystko działa jak trzeba, problem pojawia sie na autostradzie tak ja wspomniałem. Jakieś sugestie ? :)

mcluki

Astro-maniak
Posty: 307
Rejestracja: 06 paź 2018, 20:55
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14NEL
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 12 razy

#58

Nieprzeczytany post autor: mcluki »

Mogę CI podpowiedzieć, że to nie zmienna geometria - bo takich rzeczy nie znajdziesz w benzynowych samochodach dla ludu. Człowiek u którego zostawiłęm auto chciał mnie naciągnąc na 250zł albo wyciąganie turbiny. Na dodatek nie chciał sie przyznać i wymyślał coraz to bardziej beznadziejne wymówki pomimo tego, że poprosiłęm wcześniej o fakturę z wypisaną diagnozą.

U innego człowieka u człowieka, który zajmuje się diagnostyką benzyn::
-zawór N&7 i drugi zawór\czujnik doładowania
-pracę sztangi
-dolot

Stwierdził, że to turbo, dziła prawidłowo ale jest przytarte i za słabo dmucha. Zadzwoniłem do człowieka od regeneracji turbo i powiedział że On przy tym przebiegu nie rozkręci turbo bo przy tych objawach to musi być coś innego. Kazał spr\podmienić przepływomierz ale dopiero przy wysokich temp.


Dziś autko katowane na dwójce, 80/90 km/h, brak błędów.

Awatar użytkownika
baku996

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2017, 4:50
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#59

Nieprzeczytany post autor: baku996 »

mcluki pisze:
05 lip 2019, 17:19
Mogę CI podpowiedzieć, że to nie zmienna geometria - bo takich rzeczy nie znajdziesz w benzynowych samochodach dla ludu. Człowiek u którego zostawiłęm auto chciał mnie naciągnąc na 250zł albo wyciąganie turbiny. Na dodatek nie chciał sie przyznać i wymyślał coraz to bardziej beznadziejne wymówki pomimo tego, że poprosiłęm wcześniej o fakturę z wypisaną diagnozą.

U innego człowieka u człowieka, który zajmuje się diagnostyką benzyn::
-zawór N&7 i drugi zawór\czujnik doładowania
-pracę sztangi
-dolot

Stwierdził, że to turbo, dziła prawidłowo ale jest przytarte i za słabo dmucha. Zadzwoniłem do człowieka od regeneracji turbo i powiedział że On przy tym przebiegu nie rozkręci turbo bo przy tych objawach to musi być coś innego. Kazał spr\podmienić przepływomierz ale dopiero przy wysokich temp.


Dziś autko katowane na dwójce, 80/90 km/h, brak błędów.
wjedz na autostradę albo jakiś długi odcinek prostej drogi gdzie pały nie stoją, rozpędź się do 100, wrzuć 6 bieg i depnij pełny gaz do podłogi, przytrzymaj tak z minute i daj znać jaki efekt ;)

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#60

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Tak sobie mysle, ze problemy sie pojawiaja przy mocniejszym depnieciu w gaz. W takich warunkach podcisnienie w kolektorze rosnie. Jesli zaworki przepuszczaja te lewe podcisnienie na sztange to uchylaja ten zawor bezpieczenstwa i brak jest doladowania. Sa one sterowane elektrycznie wiec powinny puszczac wtedy gdy komp wysle do nich sygnal ale co jesli membrana w nich nie trzyma???

ODPOWIEDZ