1.6 turbo sidi 170 KM dotarcie silnika - jak użytkować

VectorOPC

Astro-maniak
Posty: 1050
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:02
Imię: Przemek
Auto: Golf VII
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

1.6 turbo sidi 170 KM dotarcie silnika - jak użytkować

#31

Nieprzeczytany post autor: VectorOPC »

Roboczogodziny, przebieg, przebieg wypaleń DPFa, rozruchy i oczywiście data. W Audi składowych jest więcej, ale też nijak ma się to do stanu oleju. W przeciwnym razie nie byłoby najmniejszych szans na dojeżdżanie do 30 000km. Przeciętny Castrol czy GM po 15 000km ma całkiem ciekawe parametry. Ciekawe do poczytania, nie dla silnika.

mehmet7

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
Imię: Michał
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie

#32

Nieprzeczytany post autor: mehmet7 »

Do pracy mam 3.5 km. (tak wiem, mały odcinek, może lepiej byłoby rowerem itp :]) silnik w sumie nagrzewał się dość szybko. Ale może fakt, że to przez małe odcinki. Jednak po mieście prócz dojazdu do pacy robię większe przebiegi.

Zobaczymy jak będzie po pierwszej wymianie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
notchbacklpg

Astro-maniak
Posty: 541
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
Auto: Astra J
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 12 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: notchbacklpg »

VectorOPC pisze:Roboczogodziny, przebieg, przebieg wypaleń DPFa, rozruchy i oczywiście data. W Audi składowych jest więcej, ale też nijak ma się to do stanu oleju. W przeciwnym razie nie byłoby najmniejszych szans na dojeżdżanie do 30 000km. Przeciętny Castrol czy GM po 15 000km ma całkiem ciekawe parametry. Ciekawe do poczytania, nie dla silnika.
To jaki olej polecasz? Zamierzam pierwszą wymianę zrobić przy 3000km.

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#34

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

też stoję przed wymianą oleju... ale najlepszy wg mnie do tego silnika nie ma dexos2 (FUCHS TITAN RACE PRO S). Trochę głupio w książce mieć taki słaby wpis...

EDIT:
Porównanie kilku olei z dexos2:

Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GLT (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinematyczna - im wyższa tym lepiej
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ na czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 8% bardzo dobrze, poniżej 10% dobrze
- HTHS - powyżej 3,5 dobrze, powyżej 4,0 bardzo dobrze

LIQUIMOLY Top Tec 4600 5W-30

SAE class (engine oils) 5W-30
SAE J300
Gęstość 15°C 0.855 g/cm³
Lepkość kinematyczna 40°C 64 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C 11.6 mm²/s
Viskosität bei -35°C (MRV) < 60000 mPas
Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas
Wskaźnik lepkości 169
HTHS at 150°C >= 3,5 mPas
Noack 9,5 %
Temperatura płynięcia -36°C
Temperatura zapłonu 232°C
Tbn 7,4 mg KOH/g
Sulfate ash <= 0,8 g/100g

MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5w30
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 15 C…0,850
Lepkość kinematyczna przy 100 C…10,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C…65,0 cSt
Indeks lepkości…160
Temperatura krzepnięcia…-42 C
Temperatura zapłonu…>200 C
Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP
TBN mg KOH/g…7,85

MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40
SAE klasa lepkości: 5W40
Ciężar właściwy przy 15 C 0,848
Lepkość kinematyczna przy 100 C 13,9 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C 82,6 cSt
Indeks lepkości 173
Temperatura krzepnięcia -39 C
Temperatura zapłonu >200 C
Lepkość niskotemperaturowa przy -30 C 6,600 cP max
TBN mg KOH/g…7,44

Mobil Super 3000 Formula G 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40º C 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Gęstość w temp. 15° C, [kg/l], ASTM D 4052 0.85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36

Mobil Super 3000 XE 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36

Mobil 1 ESP 0W-40
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 73
cSt w temp. 100º C 13.2
Popiół siarczanowy, w%, ASTM D 874 0.8
Fosfor 0.08
Temp. zapłonu, °C, ASTM D 92 234
Gęstość w 15°C, kg/l, ASTM D 4052 0.845
Całkowita liczba zasadowa (TBN) ASTM D 2896 7.8
MRV w temp -30ºC 26400
Wskaźnik lepkości 176
Lepkość HTHS, mPa•s w temp. 150ºC, ASTM D 4683 3.76

Castrol Magnatec 5W-40 C3
Gęstość w 15 C g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100 C mm²/s 13.4
Lepkość CCS -30C (5W) mPa.s (cP) 6220
Lepkość kinematyczna w 40 C mm²/s 81
Indeks lepkości - 169
Temperatura płynięcia °C -45
Temperatura zapłonu °C 207
Popiół siarczanowy % wt 0.8

Castrol EDGE 0W-30
Gęstość względna w 15°C g/ml 0.838
Lepkość kinematyczna w 100°C mm²/s 12.3
Lepkość CCS przy -35°C mPa.s (cP) 5900
Lepkość kinematyczna w 40°C mm²/s 71
Indeks lepkości 170
Popioły siarczanowe % wt 0.7
Temperatura płynięcia °C -57
Temperatura zapłonu °C 238

Niestety... parametry podane na niemieckich stronach różnią się z podanymi na polskich... Może to wynikać z innych norm na postawie których określane są parametry oliw.

EDIT:
A tu parametry oleju którego nie wleję bo nie ma dexos2 a jest bardzo dobry dla tego silnika:
FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40
Temperatura zapłonu IP34 (zamknięty tygiel) [°C]: 195
Lepkość dynamiczna w -30°C [mPas]: 6500
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 92,4
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 14,89
Noack (%): 6,6
HTHS (mPas): 4,07
Wskaźnik lepkości: 184
Temperatura płynięcia [°C]: -51

Tu inny fuchs z dexos2:
FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL
Parametry
Barwa: 2,5 ASTM
Gęstość w 15°C [kg/m³]: 0,850
Temperatura zapłonu [°C]: 230
Lepkość dynamiczna w -30°C [mPas]: 5100
Lepkość kinematyczna w 40°C [mm²/s]: 67
Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 11,8
Wskaźnik lepkości: 175

EDIT:
Castrol EDGE Titanium FST 5W30 C3
Leopkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 12.1
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.8524
Lepkość CCS w -30°C (5W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5750
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 70
Indeks lepkości ASTM D2270 - 173
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -42
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 204
Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.8

EDIT:
po tych doktoratach mimo wszystko kupiłem MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 5w30 w pewnym źródle.

SAE klasa lepkości:…5W30

Ciężar właściwy przy 15 C…0,849

Lepkość kinematyczna przy 100 C…12,1 cSt

Lepkość kinematyczna przy 40 C…72,1 cSt

Indeks lepkości…165

Temperatura krzepnięcia… -45 C

Temperatura zapłonu…>200 C

Lepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP max

TBN mg KOH/g…7,85

bergmen

Astro-maniak
Posty: 709
Rejestracja: 30 kwie 2015, 23:00
Imię: Radek
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B16SHT
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#35

Nieprzeczytany post autor: bergmen »

jestem po wymianie oleju. I po serwisie auta po roku. Serwis zrobiłem wczoraj. Jak trochę pojeżdżę to dam znać czy/jak olej (MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 5w30) wpłynął na pracę silnika... Tylko póki co żadna trasa mi się nie szykuje.

pawelus668

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2009, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

#36

Nieprzeczytany post autor: pawelus668 »

Czy 1.6 SIDI ma hydropopychacze? Czy jak poprzednik LET ma szklankowa regulacje?
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

mehmet7

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:03
Imię: Michał
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: B16SHT
Województwo: śląskie

#37

Nieprzeczytany post autor: mehmet7 »

Witam wszystkich ponownie.

Zrobiłem 10 tyś dopiero teraz. Większość drogi w miesiącu niestety pokonuję służbowym samochodem. Ale odnośnie mojej astry. Samochód po roku i 3 miesiącach użytkowania spisuje się super ( co raczej normalne bo ciężko aby po takim czasie coś nie grało ;] )Miałem w poprzednie wakacje trasę do Cro. Łącznie zrobiłem 2800 km z czego 400 km raczej miasto korki, tereny górzyste. Najniższe faktyczne spalanie (wg wlanego paliwa )w trasie na odcinku 400 km to 6,48 l. Prędkość utrzymywałem pomiędzy 130-140 km/h. W sumie samochód załadowany dość mocno, ja z Żoną, dziecko, pies i w cholerę bagaży ;] i ze względu na córę i psa klima włączona prawie przez cały czas.

Łączna średnia z całego odcinka 2800 km wyszła 7,1 wg kompa, wg wlanego paliwa 7,64l/100km

W tej chwili w zimie po mieście samochód pali jakieś 11 l. Ogólny wynik i tak uważam za bardzo dobry.

Silnik w trasie spisuje się świetnie. Dynamika jazdy, hałas oceniam na bardzo dobrym poziomie (jak dla mnie)

To co też zauważyłem a co nie jest nowością pewnie dla wszystkich to to, że jazda w sugestii komputera, tzn zmiana biegu na wyższy powoduje u mnie spalanie wyższe o 1,5l/100 km. Ten EKO bełkot jest po prostu już śmieszny ale co zrobić...

Pozdrawiam wszystkich.

PS

Co do zużycia oleju to faktycznie, żywotność (wg kompa) jest ustalana przez ilość odpaleń, długość odcinków. w trasie żywotność zeszła mi chyba tylko o 3-4%

ODPOWIEDZ