Mimo wszystko lepiej znać dokładny kod a nie opis który podali "fachowcy"Darek19 pisze:Pokazuje tylko uszkodzenie termostatu i po skasowaniu błędu jest około dwóch tygodni spokoju. A pisząc fachowcy to byli elektrycy i mechanicy
Ciągła praca wentylatora
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Re: Ciągła praca wentylatora
[External Link Removed for Guests]
- Darek19
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 sty 2016, 18:56
- Imię: Darek
- Auto: Astra J
- Silnik: A16X E R
- Województwo: świętokrzyskie
Nic jeszcze nie wymieniałem bo próbuje się upewnić chociaż w małym stopniu ponieważ są opcje termostat..czujniki instalacja a czego by się nie dotknąć to drogo
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
To jak mamy pomóc, to tak, jak pisze @przemty, podaj kody błędów odczytanych w ASO lub za pomocą op-coma.
Nie wiem czym się posługiwali fachowcy, ale uniwersalne testery często nie czytają w Oplu wszystkich błędów.
A co do kosztów, to fakt, Astra J to nie F czy G.
Nie wiem czym się posługiwali fachowcy, ale uniwersalne testery często nie czytają w Oplu wszystkich błędów.
A co do kosztów, to fakt, Astra J to nie F czy G.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 24 maja 2011, 15:57
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1.6
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 3 razy
sprawdz czujnik temperatury cieczy przy wentylatorze...to on jest odpowiedzialny za wlaczanie i wylaczenie sie wentylatora.
Jeżeli nie to to jeszcze jest drugi czujnik cieczy przy termostacie...tez dosyc czesto padaja. u mnie wlasnie ostatnio padl i musialem wymieniac
Jeżeli nie to to jeszcze jest drugi czujnik cieczy przy termostacie...tez dosyc czesto padaja. u mnie wlasnie ostatnio padl i musialem wymieniac
"Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”
Miałem podobne objawy w 1.4 net, wentylator włączał się wcześniej (bez włączonej klimy), chłodnica zimna. Oczywiście zero błędów Padł termostat, tylko u mnie już było za późno i czekała mnie wymiana uszczelki pod głowicą.
- tkus
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 paź 2011, 10:34
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra J ST MY13
- Silnik: 1.6 Turbo
- Województwo: podkarpackie
Witaj,
Miałem to samo. Co jakis czas pojawial sie komunikat o kontakt z serwisem i na biegu jałowym właczał sie wentylaor zaraz po uruchomieniu silnika. W serwisie wymienili mi termostat z czujnikiem ( koszt okolo 600 PLN) i juz teraz nie ma problemu. Mi się udało bochc samochód po gwaracji ( minęly juz 3 lata) to nie zapłacilem za części z uwagi na ciągłaość przeglądów w ASO. Zakwalifikowali to jako naprawę gwarancyjną
Miałem to samo. Co jakis czas pojawial sie komunikat o kontakt z serwisem i na biegu jałowym właczał sie wentylaor zaraz po uruchomieniu silnika. W serwisie wymienili mi termostat z czujnikiem ( koszt okolo 600 PLN) i juz teraz nie ma problemu. Mi się udało bochc samochód po gwaracji ( minęly juz 3 lata) to nie zapłacilem za części z uwagi na ciągłaość przeglądów w ASO. Zakwalifikowali to jako naprawę gwarancyjną
- ElPablo
- Posty: 170
- Rejestracja: 04 sty 2015, 15:53
- Imię: Paweł
- Auto: Astra J
- Silnik: 16XER
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
Witam,
W 100% jest to termostat, iż miałem takie same objawy ( ten sam silnik). Koszty: 300 zł termostat + 80 zł uszczelka +60 zł robocizna ( dolanie płynu nie policzyli nic )
Pozdrawiam
W 100% jest to termostat, iż miałem takie same objawy ( ten sam silnik). Koszty: 300 zł termostat + 80 zł uszczelka +60 zł robocizna ( dolanie płynu nie policzyli nic )
Pozdrawiam
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 13:30
- Imię: Radek
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 2 razy
Miałem to samo. Na bank termostat / czujnik lub korpus termostatu jeśli zauważyłeś wycieki.
Ja wymieniałem komplet bo taniej. Korpus jest razem z termostatem, czujnikiem i uszczelkami. Widać różnice w budowie w stosunku do wersji która miałem wcześniej zamontowana. Jest bardziej solidnie wykonane.
Po wymienię spokój. Proponuje od razu dokonać wymiany bo z autopsji wiem, ze problem będzie się pogłębiał i wentylator będzie napierniczal na okrągło.
Ja wymieniałem komplet bo taniej. Korpus jest razem z termostatem, czujnikiem i uszczelkami. Widać różnice w budowie w stosunku do wersji która miałem wcześniej zamontowana. Jest bardziej solidnie wykonane.
Po wymienię spokój. Proponuje od razu dokonać wymiany bo z autopsji wiem, ze problem będzie się pogłębiał i wentylator będzie napierniczal na okrągło.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
- Imię: Norbert
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 115KM 85Kw
- Województwo: małopolskie
Witam.
Mam taki sam objaw z pracującym ciągle wentylatorem. Czy montowaliście oryginalny termostat czy zamiennik innego producenta?
Mam taki sam objaw z pracującym ciągle wentylatorem. Czy montowaliście oryginalny termostat czy zamiennik innego producenta?
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lut 2016, 20:49
- Imię: Robert
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: SD
Przy padniętym termostacie to chyba raczej jest on cały czas otwarty więc nie można przegrzać silnika.
Tydzień temu miałem to samo. Zimny silnik a wentylator na pełnych obrotach. Zdjąłem klemę z akumulatora na godzinę i na razie po przejechaniu 500km spokój. Działa normalnie.
Tydzień temu miałem to samo. Zimny silnik a wentylator na pełnych obrotach. Zdjąłem klemę z akumulatora na godzinę i na razie po przejechaniu 500km spokój. Działa normalnie.