Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
- Imię: Marian
- Auto: Astra J ST OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 18 razy
Re: Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
Jak wyciek masz w tym samym miejscu co opisane powyżej to nie ma tam nic skomplikowanego - demontujesz uszkodzony przewód (wcześniej wyciągnij sobie płyn ze zbiorniczka strzykawką lub czymś podobnym, bo Ci się porozlewa po silniku i skrzyni) i montujesz nowy - szczegóły we wcześniejszych postach.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
- Imię: Arkadiusz
- Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Jutro prześlę fotki swojego rozwiązania, teraz jest bezawaryjne.
Dodam tylko, że przy wersjach 120KM oryginał dłużej wytrzymuje niż w 140KM.
Generalnie w tym mocniejszym układ chłodzenia bardziej w dupe dostaje. Ja w trakcie 300 tys. km 2 razy wymieniałem uszczelki chłodnicy oleju, raz zbiornik wyrównawczy, trójnik płynu przy głowicy mam już czwarty, przewód trójnik-chłodnica też został wymieniony, gumowy odcinek turbo - podstawa filtra oleju też padł przy około 270tys. oraz przewód gumowy pomiędzy trójnikiem a podstawą filtra oleju. Gdyby osłona termiczna kolektora i turbiny była lepsza to by się to wszystko nie sypało a tak jak się da po garach i podniesie maskę to widać, że turbina jest rozgrzana do czerwoności i akurat od strony filtra oleju nie jest osłonięta.
Dodam tylko, że przy wersjach 120KM oryginał dłużej wytrzymuje niż w 140KM.
Generalnie w tym mocniejszym układ chłodzenia bardziej w dupe dostaje. Ja w trakcie 300 tys. km 2 razy wymieniałem uszczelki chłodnicy oleju, raz zbiornik wyrównawczy, trójnik płynu przy głowicy mam już czwarty, przewód trójnik-chłodnica też został wymieniony, gumowy odcinek turbo - podstawa filtra oleju też padł przy około 270tys. oraz przewód gumowy pomiędzy trójnikiem a podstawą filtra oleju. Gdyby osłona termiczna kolektora i turbiny była lepsza to by się to wszystko nie sypało a tak jak się da po garach i podniesie maskę to widać, że turbina jest rozgrzana do czerwoności i akurat od strony filtra oleju nie jest osłonięta.
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 lis 2016, 12:24
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra g, astra J
- Silnik: z14xep, a14net
- Województwo: opolskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 6 razy
Witajcie, mnie też to dopalo, pytanie z innej beczki, można zacisnąć tylko wąż żeby woda nie leciała? Czy lepiej odessac? Jeśli przejsciowka nie jest do dostania osobno, to można ją kupić z wężem czy jak?
Witam i mnie dopadają wycieki wody ale u mnie to raczej leci z okolic turbiny bo ponoć tam idą przewody od wody i teraz pytanie co tam tak naprawdę trzeba wymienić aby mieć święty spokój??
- tomn95
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 paź 2016, 9:46
- Auto: astra h
- Województwo: mazowieckie
Ktoś z Was wie jaki ma rozmiar oring na tym króćcu którego nie można dokupić osobno? Samochód był u mechanika który go nie założył.
- tomn95
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 paź 2016, 9:46
- Auto: astra h
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 cze 2016, 18:38
- Imię: Janek
- Auto: Astra J sedan 2015
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
Dzisiaj wymieniałem ten przewód u siebie. Tam nie było żadnej uszczelki od początku. Czy Wy mieliście tam oring ?
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 29 maja 2020, 9:19
- Imię: Robot
- Auto: Astra j 1.4T
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 1 raz
Zauważyłem, że od jakiegoś czasu ubywa płynu chłodniczego, zlokalizowałem wyciek pod spodem zbiorniczka na odejściu grubej rurki (czarna strzałka). Myślałem, że to wina zacisku, zastąpiłem go opaską skręcana ale nadal to samo ,coś tam pęka czy przewód gumowy się przeciął lub sparciał ?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Dokładnie, pęka. Do wymiany króciec nazywany czasami obudową termostatu, chodź z termostatem nie ma nic wspólnego (GM 55565334)