Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
ok jestem po likwidacji wycieku czyli wymianie reduktora i... cód temperatura max 107 jaka złapałem przy wcześniejszych 109-110 niby niewielka różnica a jednak.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- bartos
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 9:11
- Imię: Bartek
- Auto: Astra J ST 1.4T
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: śląskie
Krótkie info po wizycie w serwisie - wymieniony został prawonik gazu, od tego czasu wygląda ok, pozostaje monitorować sytuację.
- jasin7
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 maja 2017, 18:52
- Auto: Astra j
- Silnik: 14net
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Witam,
Również zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Poproszę o pomoc w wskazaniu minimum i maksimum płynu w zbiorniczku- kreska 1,2,3,4? Namierzyłem chyba wyciec-zdjęcie nr 2. Od czego zacząć najlepiej naprawę?
Również zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Poproszę o pomoc w wskazaniu minimum i maksimum płynu w zbiorniczku- kreska 1,2,3,4? Namierzyłem chyba wyciec-zdjęcie nr 2. Od czego zacząć najlepiej naprawę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4838
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Jak bedziesz sam naprawial - to przeczytaj najpierw dostepne tematy/watki. Jest tego troche. Czesci dostepne.. problem znany.
Linia 1 to maksimum...
Linia 1 to maksimum...
- jasin7
- Posty: 5
- Rejestracja: 09 maja 2017, 18:52
- Auto: Astra j
- Silnik: 14net
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Dzięki za odp ale teraz mam dopiero mętlik bo wg instrukcji odczytuje że linia 1 to minimum. Ktoś wyjaśni?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Również miałem problemy z ubytkiem płynu
Do sprawdzenia :
- zbiorniczek wyrównawczy rozszczelnienia się na zgrzewach (Nowy z korkiem i czujnikiem ASO 150zł)
- trójnik na bloku sinika i jego elementy również rozszczelnia się na zgrzewie
- ewentualnie okolice termostatu i łączenia LPG z układem chłodzenia jeżeli posiadasz
JA wymieniłem zbiorniczek i trójnik na nowy i mam spokój a ubytki miałem spore 100ml/tydz
Problem w tym że płyn szybko paruję i ciężko to zlokalizować
Poziom płynu na zimnym silniku jest oznaczony na zbiorniczku Cold Kat ( to jest max )
Do sprawdzenia :
- zbiorniczek wyrównawczy rozszczelnienia się na zgrzewach (Nowy z korkiem i czujnikiem ASO 150zł)
- trójnik na bloku sinika i jego elementy również rozszczelnia się na zgrzewie
- ewentualnie okolice termostatu i łączenia LPG z układem chłodzenia jeżeli posiadasz
JA wymieniłem zbiorniczek i trójnik na nowy i mam spokój a ubytki miałem spore 100ml/tydz
Problem w tym że płyn szybko paruję i ciężko to zlokalizować
Poziom płynu na zimnym silniku jest oznaczony na zbiorniczku Cold Kat ( to jest max )
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 0:23 przez lukasz1912, łącznie zmieniany 1 raz.
- ellox13
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 sty 2018, 14:11
- Imię: Stanisław
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
Cześć wszystkim,
pierwszy post i od razu pytanie i problem.
A więc też miałem taki wyciek jak w pierwszym poście. Kupiłem wężyk GM 1336360. Generalnie okazało się, że do niego jest "przejściówka", którą musiałem ściągnąć ze starego wężyka. Zamontowałem, przejechałem kilka km i okazało się, że wywala jeszcze mocniej. Zdemontowałem, zamontowałem jeszcze raz (w złym miejscu dałem uszczelke - kilka postów wcześniej jest zdjęcie gdzie uszczelka jest w miejscu czerwonej strzałki, tym się sugerowałem i było niestety źle. Dopiero po przełożeniu uszczelki w miejsce zielonej strzałki jest ok i nie cieknie) - posłużyłem się zdjęciami z forum.
Pojawił się drugi problem/ pytanie. Temperatura na komputerze pokazuje 107 stopni podczas jazdy w mieście (włączyłem zapłon podczas robienia fotki, dlatego kontrolka silnika, normalnie nic nie wywala, żadna kontrolka, żaden błąd), a na wskaźniku 90 stopni (o tym, że tak może pokazywać słyszałem). Jednak pytanie czy ta temperatura nie jest zbyt wysoka? Jak podjechałem do mechanika to się wystraszył, węże podobno były twarde i zimna chłodnica, a płyn chłodniczy rozgrzany - padło więc podejrzenie na termostat (chociaż podobno jest jakiś czujnik, który wskazuje, że termostat ma być zepsuty, u mnie żaden błąd nie wyskakiwał.). Został wymieniony na nowy, węże są już bardziej miękkie, a chłodnica się rozgrzewa (ale tego sam już nie sprawdzałem, no może poza wężami). Pytanie do was - jakie temperatury wam pokazuje komputer (nie wskaźnik) podczas zwykłej jazdy? Mam silnik 1.4 Turbo 140km (A14NET), Astra jest z 2011 roku, przejechane 73 tys km.
pierwszy post i od razu pytanie i problem.
A więc też miałem taki wyciek jak w pierwszym poście. Kupiłem wężyk GM 1336360. Generalnie okazało się, że do niego jest "przejściówka", którą musiałem ściągnąć ze starego wężyka. Zamontowałem, przejechałem kilka km i okazało się, że wywala jeszcze mocniej. Zdemontowałem, zamontowałem jeszcze raz (w złym miejscu dałem uszczelke - kilka postów wcześniej jest zdjęcie gdzie uszczelka jest w miejscu czerwonej strzałki, tym się sugerowałem i było niestety źle. Dopiero po przełożeniu uszczelki w miejsce zielonej strzałki jest ok i nie cieknie) - posłużyłem się zdjęciami z forum.
Pojawił się drugi problem/ pytanie. Temperatura na komputerze pokazuje 107 stopni podczas jazdy w mieście (włączyłem zapłon podczas robienia fotki, dlatego kontrolka silnika, normalnie nic nie wywala, żadna kontrolka, żaden błąd), a na wskaźniku 90 stopni (o tym, że tak może pokazywać słyszałem). Jednak pytanie czy ta temperatura nie jest zbyt wysoka? Jak podjechałem do mechanika to się wystraszył, węże podobno były twarde i zimna chłodnica, a płyn chłodniczy rozgrzany - padło więc podejrzenie na termostat (chociaż podobno jest jakiś czujnik, który wskazuje, że termostat ma być zepsuty, u mnie żaden błąd nie wyskakiwał.). Został wymieniony na nowy, węże są już bardziej miękkie, a chłodnica się rozgrzewa (ale tego sam już nie sprawdzałem, no może poza wężami). Pytanie do was - jakie temperatury wam pokazuje komputer (nie wskaźnik) podczas zwykłej jazdy? Mam silnik 1.4 Turbo 140km (A14NET), Astra jest z 2011 roku, przejechane 73 tys km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 14:50 przez ellox13, łącznie zmieniany 2 razy.
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Te 108 ze zdjecia to pewnie maks i na postoju, a za chwilę się załącza wentylator. Podczas normalnej jazdy po mieście u mnie do 105 stopni. Jak twarde węże to sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego.
161nt167
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Ja mialem wyciek na czujniku temperatury plynu chlodzacego pod tymi trojnikami. Ubywalo niewiele ale czuc bylo zapach plynu na zewnatrz. Uszczelka czujnika byla mocno splaszczona ale plyn byl tez pod wtyczka. Oczywiscie uszczelka jest dostepna tylko z nowym czujnikiem. Na szczescie koszt czujnika Febi to okolo 45zl i po problemie 105 stopni to normalna temperatura robocza tego silnika. U mnie max 106 pokazuje.