Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

#21

Nieprzeczytany post autor: qtom »

ok jestem po likwidacji wycieku czyli wymianie reduktora i... cód temperatura max 107 jaka złapałem przy wcześniejszych 109-110 niby niewielka różnica a jednak.
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
bartos

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2017, 9:11
Imię: Bartek
Auto: Astra J ST 1.4T
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: śląskie

#22

Nieprzeczytany post autor: bartos »

Krótkie info po wizycie w serwisie - wymieniony został prawonik gazu, od tego czasu wygląda ok, pozostaje monitorować sytuację.

Awatar użytkownika
jasin7

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2017, 18:52
Auto: Astra j
Silnik: 14net
Województwo: kujawsko-pomorskie

#23

Nieprzeczytany post autor: jasin7 »

Witam,
Również zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Poproszę o pomoc w wskazaniu minimum i maksimum płynu w zbiorniczku- kreska 1,2,3,4? Namierzyłem chyba wyciec-zdjęcie nr 2. Od czego zacząć najlepiej naprawę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4838
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jak bedziesz sam naprawial - to przeczytaj najpierw dostepne tematy/watki. Jest tego troche. Czesci dostepne.. problem znany.
Linia 1 to maksimum...

Awatar użytkownika
jasin7

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 09 maja 2017, 18:52
Auto: Astra j
Silnik: 14net
Województwo: kujawsko-pomorskie

#25

Nieprzeczytany post autor: jasin7 »

Dzięki za odp ale teraz mam dopiero mętlik bo wg instrukcji odczytuje że linia 1 to minimum. Ktoś wyjaśni?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lukasz1912

Astro-maniak
Posty: 172
Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: 14NET LPG STAG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 3 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: lukasz1912 »

Również miałem problemy z ubytkiem płynu
Do sprawdzenia :

- zbiorniczek wyrównawczy rozszczelnienia się na zgrzewach (Nowy z korkiem i czujnikiem ASO 150zł)
- trójnik na bloku sinika i jego elementy również rozszczelnia się na zgrzewie
- ewentualnie okolice termostatu i łączenia LPG z układem chłodzenia jeżeli posiadasz

JA wymieniłem zbiorniczek i trójnik na nowy i mam spokój a ubytki miałem spore 100ml/tydz
Problem w tym że płyn szybko paruję i ciężko to zlokalizować

Poziom płynu na zimnym silniku jest oznaczony na zbiorniczku Cold Kat ( to jest max )
Ostatnio zmieniony 22 maja 2017, 0:23 przez lukasz1912, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ellox13

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2018, 14:11
Imię: Stanisław
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: wielkopolskie

#27

Nieprzeczytany post autor: ellox13 »

Cześć wszystkim,

pierwszy post i od razu pytanie i problem.

A więc też miałem taki wyciek jak w pierwszym poście. Kupiłem wężyk GM 1336360. Generalnie okazało się, że do niego jest "przejściówka", którą musiałem ściągnąć ze starego wężyka. Zamontowałem, przejechałem kilka km i okazało się, że wywala jeszcze mocniej. Zdemontowałem, zamontowałem jeszcze raz (w złym miejscu dałem uszczelke - kilka postów wcześniej jest zdjęcie gdzie uszczelka jest w miejscu czerwonej strzałki, tym się sugerowałem i było niestety źle. Dopiero po przełożeniu uszczelki w miejsce zielonej strzałki jest ok i nie cieknie) - posłużyłem się zdjęciami z forum.

Pojawił się drugi problem/ pytanie. Temperatura na komputerze pokazuje 107 stopni podczas jazdy w mieście (włączyłem zapłon podczas robienia fotki, dlatego kontrolka silnika, normalnie nic nie wywala, żadna kontrolka, żaden błąd), a na wskaźniku 90 stopni (o tym, że tak może pokazywać słyszałem). Jednak pytanie czy ta temperatura nie jest zbyt wysoka? Jak podjechałem do mechanika to się wystraszył, węże podobno były twarde i zimna chłodnica, a płyn chłodniczy rozgrzany - padło więc podejrzenie na termostat (chociaż podobno jest jakiś czujnik, który wskazuje, że termostat ma być zepsuty, u mnie żaden błąd nie wyskakiwał.). Został wymieniony na nowy, węże są już bardziej miękkie, a chłodnica się rozgrzewa (ale tego sam już nie sprawdzałem, no może poza wężami). Pytanie do was - jakie temperatury wam pokazuje komputer (nie wskaźnik) podczas zwykłej jazdy? Mam silnik 1.4 Turbo 140km (A14NET), Astra jest z 2011 roku, przejechane 73 tys km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 14:50 przez ellox13, łącznie zmieniany 2 razy.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: melon »

U mnie 104-107 stopni. Przy dużym obciążeniu 95.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Te 108 ze zdjecia to pewnie maks i na postoju, a za chwilę się załącza wentylator. Podczas normalnej jazdy po mieście u mnie do 105 stopni. Jak twarde węże to sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego.
161nt167

pawelwaw84

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
Imię: Paweł
Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Ząbki
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: pawelwaw84 »

Ja mialem wyciek na czujniku temperatury plynu chlodzacego pod tymi trojnikami. Ubywalo niewiele ale czuc bylo zapach plynu na zewnatrz. Uszczelka czujnika byla mocno splaszczona ale plyn byl tez pod wtyczka. Oczywiscie uszczelka jest dostepna tylko z nowym czujnikiem. Na szczescie koszt czujnika Febi to okolo 45zl i po problemie ;) 105 stopni to normalna temperatura robocza tego silnika. U mnie max 106 pokazuje.

ODPOWIEDZ