Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

Awatar użytkownika
pucuS50

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2014, 23:26
Imię: magSAlVE
Auto: bmw
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 1980
Województwo: Zagranica - USA
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

#11

Nieprzeczytany post autor: pucuS50 »

średnica mi też się wydaje trochę małą, ale nie wiem czy widziałeś tę dziurkę przez który ten płyn przechodzi, żeby wrócić do zbiornika,
mianowicie jak plastik się łączy z wężem to da dziurka jest średnicy zapałki, to i ciśnienie robi tam robotę
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
haas82

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 08 kwie 2015, 9:09
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie

#12

Nieprzeczytany post autor: haas82 »

U mnie problem został rozwiązany. Kupiłem i wymieniłem tego węża idącego od zbiornik wyrównawczego. Okazało się, że końcówka tego węża urwała się (prawdopodobnie przy pomocy mechaników, którzy grzebali w tych okolicach dwa dni wcześniej) i utknęła w "złączce". Dlatego właśnie w tym miejscu był wyciek, a węża ze złączki dało się bez problemu wyciągnąć. Nawet wtedy, gdy była zapięta spinka. Gdy patrzyłem do złączki, było w niej widać jakiś kawałek plastiku, ale myślałem, że to wewnętrzna część tej złączki i nie starałem się na siłę wyciągnąć go ze złączki. Ale właśnie trzeba było na siłę ten urwany fragment węża wytargać ze złączki ;)

Awatar użytkownika
bartos

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2017, 9:11
Imię: Bartek
Auto: Astra J ST 1.4T
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: śląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: bartos »

Witam,

@ pucuS50 - czy problem w Twoim aucie został rozwiązany i w jaki sposób? U mnie wymienili zbiornik płynu chłodniczego (też jeżdżę do ASKO w Tarnowskich Górach), kilka dni było ok, potem auto stało tydzień, zrobiło 60km a jak wczoraj dolewałem płynu do spryskiwaczy to zauważyłem, że nie ma 3/4 zbiornika. Dolałem płynu chłodniczego, było ok ale dzisiaj rano znowu mała dolewka.

Auto na gwarancji więc w poniedziałek znowu jedzie do serwisu. Ostatnio trzymali 1,5 dnia, wymienili zbiornik, zużyli mój płyn chłodniczy i zostawili mi po nim puste opakowanie...

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: melon »

Skoro naprawa gwarancyjna to nieźle z płynem pojechali :) Pooglądaj króćce, gdzie węże wchodzą do reduktora gazu czy tam się nie poci. Czy jak jedziesz i zatrzymujesz się, to działa Ci wentylator na chłodnicy?

Awatar użytkownika
bartos

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2017, 9:11
Imię: Bartek
Auto: Astra J ST 1.4T
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: śląskie

#15

Nieprzeczytany post autor: bartos »

Trochę pojechali... nie chodzi mi już o płyn ale mogli wyrzucić pojemnik i rozdarta jednorazówkę w której był. Zostawili jeszcze dekiel z jakiegoś spray'u smarującego (zgłaszałem też skrzypienie pedału sprzęgła podczas naciskania i zwalniania), który wpadł żonie podczas jazdy pod pedał gazu... a po pierwszym przeglądzie znalazłem jakiś patyczek ze znacznikami w zagłębieniu błotnika pod maską... no cóż... zwróciłem to co znalazłem i wyraziłem swoją opinię na ten temat :twisted:

Wracając do tematu - sprawdziłem węże i chyba znalazłem wyciek a miejsce zaznaczyłem na fotkach. Niestety nie widać tego zbyt dobrze bo fotki nie najlepszej jakości a wyciek występuje od strony kokpitu. W tym miejscu widać jasno różowy płyn a od przodu jasno pomarańczową maź (a'la rdza) na krawędzi węża. Śledząc węże to idą one za silnikiem do zbiornika płynu chłodzącego. Pytanie tylko czy to źle zaciśnięty wąż czy ta cześć do której jest podłączony :?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: melon »

Może źle dobrane średnice, może zbyt wysokie ciśnienie w układzie i szuka ujścia. Mi w tym miejscu też się pociło. Wymieniali mi reduktor, potem te dwa węże a potem te dwa króćce.
Powiedz, jak u Ciebie z tym wentylatorem chłodnicy. Włącza się często? Masz włączony podgląd temperatury na kompie?

Awatar użytkownika
bartos

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2017, 9:11
Imię: Bartek
Auto: Astra J ST 1.4T
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: śląskie

#17

Nieprzeczytany post autor: bartos »

Wentylator z tego co zauważyłem nie włącza się zbyt często. Jak pierwszy raz zauważyłem wyciek to było przy podobnej pogodzie jak teraz, może trochę chłodniej. Stałem w korku i nad maską mi mocno parowało to zjechałem i sprawdziłem poziom płynu, nie było 3/4 pojemnika - wtedy oczywiście włączył się wentylator. Nie mam włączonego podglądu temperatury na kompie ale wskaźnik temp. płynu chłodzącego nie wchodzi powyżej 90 stopni.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: melon »

Wycieki zazwyczaj maja to do siebie, że nasilają się jak jest chłodno. Wskaźnik tak ma, że staje na 90. Przydałby Ci się podgląd temperatury to byś widział, czy termostat dobrze pracuje.

robertsz

Astro-maniak
Posty: 424
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 25 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

Witam,

nie chcę zakładać nowego wątku więc podłączę się pod temat.
Poszukuję odpowiedzi na pytanie czy faktycznie układ chłodzenia w tych samochodach jest tak tragiczny czy to u mnie coś jest nie tak i stąd moje problemy?
Jeżdżę AJ od ponad roku, kupiłem ją w zimie, wszystko było ok, jak tylko przyszło lato i większe upały zaczęło się sypać. Najpierw rozszczelniła się pompa wody, wymieniłem, dolałem płynu, jakiś czas był spokój. Lato minęło do wymiany poszedł zbiornik wyrównawczy, skruszył się króciec od wężyka powrotnego. Wymieniłem zbiornik trochę pomogło, ale dalej było nieszczelne, wymieniłem wężyk powrotny (odgazowujący) i cybanty, to zaczęło śmierdzieć płynem gdzieś w drugim końcu komory silnika. Wymieniłem profilaktycznie jeszcze płyn, bo zdarzyło mi się awaryjnie uzupełnić braki zwykła wodą. Przejechałem ze 2tyś i właśnie znowu pod samochodem kałuża. Ręce mi opadają. Właśnie w poniedziałek jakę do ASO na sprawdzenie całego układu, pomęczę ich też żeby sprawdzili mi ciśnienie w układzie bo może uszczelka pod głowicą poszła się ...

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: melon »

Jak dzieje się coś z układem chłodzenia, to dobrze byłoby mieć podgląd na rzeczywistą temperaturę (nie na te zaczarowane 90 stopni ze wskaźnika). Byłby jakiś trop, a tak to...

ODPOWIEDZ