Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

Awatar użytkownika
kwiatek666

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 04 kwie 2019, 17:34
Imię: Mariusz
Auto: Astra j 2012 1.4 100KM
Województwo: łódzkie

Re: Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

#31

Nieprzeczytany post autor: kwiatek666 »

Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak włączyć tą opcję temperatury na wyświetlaczu komputera jak u kolegi na zdjęciu? U mnie niestety nie mogę tego znaleźć...

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#32

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

kwiatek666 pisze:
04 kwie 2019, 19:28
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak włączyć tą opcję temperatury na wyświetlaczu komputera jak u kolegi na zdjęciu? U mnie niestety nie mogę tego znaleźć...
Czesc,

możesz sobie taką opcje dodać OP-Comem, lub znaleźć kogoś kto Ci to zrobi.

kleko

Astro-maniak
Posty: 100
Rejestracja: 25 lis 2014, 23:05
Imię: Łukasz
Auto: AJ ST
Silnik: 14NET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa
Pomocny: 7 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: kleko »

Panowie, odkopię temat. Jak dostać samą tą złączkę, przejściówkę? Przewód sprzedawany jest bez niej, nie mogę nigdzie znaleźć jej referencji.

kleko

Astro-maniak
Posty: 100
Rejestracja: 25 lis 2014, 23:05
Imię: Łukasz
Auto: AJ ST
Silnik: 14NET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa
Pomocny: 7 razy

#34

Nieprzeczytany post autor: kleko »

Dobra,

sam rozeznałem temat i dokonałem naprawy.

Więc tak, wyciek pojawia się w miejscu łączenia króćca wodnego (GM1338489) i przewodu odpowietrzającego (GM 1336360).
InkedIMG_3443_LI.jpg
Gdy wyczepimy przewód od króćca (należy zdjąć drucik blokujący), naszym oczom ukaże się taka końcówka:
IMG_3453.JPG
Gdy kupujemy przewód odpowietrzający, końcówka jest zupełnie inna:
1336360.jpg
GM stosuje jakąś dziwną przejściówkę, która jest częścią integralną króćca i jest nie do dostania osobno. Dlatego należy uważać, żeby jej nie zgubić.

Ja po zdjęciu plastiku zabezpieczającego, 'zdjąłem' złączkę z końcówki starego przewodu.
Przyczyna wycieku została w złączce. Problemem jest kawałek plastikowej rurki (o długości mniejszej niż 1 cm), który ułamuje się w miejscu uszczelki.
IMG_3454.JPG
IMG_3454.JPG
Żeby wyciągnąć ułamany kawałek ze złączki najlepiej użyć gwintownika M8, wychodzi bez problemu.

Potem zakładamy już nowy przewód i UWAGA, uszczelkę zakładamy w miejscu oznaczonym ZIELONĄ strzałką!
jak założymy ją w miejscu czerwonej to uszczelka nie będzie w ogóle się stykać z króćcem.
a4f91239a51d5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
woldi7

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2019, 8:54
Auto: Astra j
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: dolnośląskie

#35

Nieprzeczytany post autor: woldi7 »

Witam
mam kilka pytań bo też pojawił sie u mnie wyciek w tym miejscu
jaki o ring / uszczelkę założyłeś ?
czy założyłeś 2 ( zielona + czerwona )

kleko

Astro-maniak
Posty: 100
Rejestracja: 25 lis 2014, 23:05
Imię: Łukasz
Auto: AJ ST
Silnik: 14NET
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: W-wa
Pomocny: 7 razy

#36

Nieprzeczytany post autor: kleko »

Kup nowy przewodów i nie kombinuj. To wina przewodu a nie uszczelki.

Ja nic nie pisałem o zakładaniu dodatkowych uszczelek.

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: marianz »

Mnie też to dopadło. Dzisiaj po krótkiej jeździe z ciekawości zerknąłem pod maskę (a muszę przyznać, że odkąd mam tą generację astry to po przejściach z nią zerkam tam dość często) i zauważyłem wyciek dokładnie w tym samym miejscu co pokazuje kolega "kleko" (zaznaczyłem również na obrazku). Dodam tylko, że 2 lata temu wymieniałem już cały króciec (nr 31), gdyż pękł u podstawy. Z powyższego wnioskuję, że muszę kupić przewód i przełożyć do niego przejściówkę z króćca. Czy taki przewód będzie się nadawał [External Link Removed for Guests] czy też lepiej wziąć oryginał [External Link Removed for Guests]

P.S. Zamówiłem oryginał i zobaczę jaki będzie efekt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: marianz »

Dotarł nowy przewód i dzisiaj wymieniłem. Usterka, to modelowy przykład podany w tym temacie - pęknięta końcówka, która została w przejściówce. Przy okazji okazało się, że uszczelka króćca była lekko "sfatygowana" więc wymieniłem na nową - i tutaj był największy problem przy tej wymianie. Założyłem ją zgodnie z sugestiami w miejscu oznaczonym na poprzednich zdjęciach zieloną strzałką i... za nic końcówka nie dała się wcisnąć w króciec. W końcu po prostu włożyłem oring do króćca, a następnie wcisnąłem w niego rurkę i weszło z delikatnym oporem, ale praktycznie od razu.

arol

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
Imię: Arkadiusz
Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 2 razy

#39

Nieprzeczytany post autor: arol »

Generalnie to złącze z tworzywa to bubel GM, trochę swoją astrą przejechałem i jak już miałem to wymieniać 3 raz to przerobiłem to na złącze w metalowe z króćca pompy paliwa od fso. Zainteresowanym mogę zdjęcie przesłać.
Raz nawet wystrzeliło mi w trakcie jazdy.

Awatar użytkownika
Leonastra

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2020, 17:21
Imię: Leon
Auto: Astra J
Silnik: X14NET
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie

#40

Nieprzeczytany post autor: Leonastra »

Witam serdecznie, u mnie w aucie chyba występuje podobny problem, czyli wyciek pomiędzy magistralą a przewodem do zbiorniczka wyrównawczego. Chciałem zapytać szanownego kolegi w jaki sposób usunąć usterkę z systemem własnym, ponieważ wymiana w Aso Opla, daje rezultaty tylko na krótki czas. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ