Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
- kwiatek666
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 kwie 2019, 17:34
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j 2012 1.4 100KM
- Województwo: łódzkie
Re: Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak włączyć tą opcję temperatury na wyświetlaczu komputera jak u kolegi na zdjęciu? U mnie niestety nie mogę tego znaleźć...
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Czesc,kwiatek666 pisze: ↑04 kwie 2019, 19:28Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak włączyć tą opcję temperatury na wyświetlaczu komputera jak u kolegi na zdjęciu? U mnie niestety nie mogę tego znaleźć...
możesz sobie taką opcje dodać OP-Comem, lub znaleźć kogoś kto Ci to zrobi.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 25 lis 2014, 23:05
- Imię: Łukasz
- Auto: AJ ST
- Silnik: 14NET
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
- Pomocny: 7 razy
Dobra,
sam rozeznałem temat i dokonałem naprawy.
Więc tak, wyciek pojawia się w miejscu łączenia króćca wodnego (GM1338489) i przewodu odpowietrzającego (GM 1336360).
Gdy wyczepimy przewód od króćca (należy zdjąć drucik blokujący), naszym oczom ukaże się taka końcówka: Gdy kupujemy przewód odpowietrzający, końcówka jest zupełnie inna:
GM stosuje jakąś dziwną przejściówkę, która jest częścią integralną króćca i jest nie do dostania osobno. Dlatego należy uważać, żeby jej nie zgubić.
Ja po zdjęciu plastiku zabezpieczającego, 'zdjąłem' złączkę z końcówki starego przewodu.
Przyczyna wycieku została w złączce. Problemem jest kawałek plastikowej rurki (o długości mniejszej niż 1 cm), który ułamuje się w miejscu uszczelki.
Żeby wyciągnąć ułamany kawałek ze złączki najlepiej użyć gwintownika M8, wychodzi bez problemu.
Potem zakładamy już nowy przewód i UWAGA, uszczelkę zakładamy w miejscu oznaczonym ZIELONĄ strzałką!
jak założymy ją w miejscu czerwonej to uszczelka nie będzie w ogóle się stykać z króćcem.
sam rozeznałem temat i dokonałem naprawy.
Więc tak, wyciek pojawia się w miejscu łączenia króćca wodnego (GM1338489) i przewodu odpowietrzającego (GM 1336360).
Gdy wyczepimy przewód od króćca (należy zdjąć drucik blokujący), naszym oczom ukaże się taka końcówka: Gdy kupujemy przewód odpowietrzający, końcówka jest zupełnie inna:
GM stosuje jakąś dziwną przejściówkę, która jest częścią integralną króćca i jest nie do dostania osobno. Dlatego należy uważać, żeby jej nie zgubić.
Ja po zdjęciu plastiku zabezpieczającego, 'zdjąłem' złączkę z końcówki starego przewodu.
Przyczyna wycieku została w złączce. Problemem jest kawałek plastikowej rurki (o długości mniejszej niż 1 cm), który ułamuje się w miejscu uszczelki.
Żeby wyciągnąć ułamany kawałek ze złączki najlepiej użyć gwintownika M8, wychodzi bez problemu.
Potem zakładamy już nowy przewód i UWAGA, uszczelkę zakładamy w miejscu oznaczonym ZIELONĄ strzałką!
jak założymy ją w miejscu czerwonej to uszczelka nie będzie w ogóle się stykać z króćcem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- woldi7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lis 2019, 8:54
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: dolnośląskie
Witam
mam kilka pytań bo też pojawił sie u mnie wyciek w tym miejscu
jaki o ring / uszczelkę założyłeś ?
czy założyłeś 2 ( zielona + czerwona )
mam kilka pytań bo też pojawił sie u mnie wyciek w tym miejscu
jaki o ring / uszczelkę założyłeś ?
czy założyłeś 2 ( zielona + czerwona )
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
- Imię: Marian
- Auto: Astra J ST OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 18 razy
Mnie też to dopadło. Dzisiaj po krótkiej jeździe z ciekawości zerknąłem pod maskę (a muszę przyznać, że odkąd mam tą generację astry to po przejściach z nią zerkam tam dość często) i zauważyłem wyciek dokładnie w tym samym miejscu co pokazuje kolega "kleko" (zaznaczyłem również na obrazku). Dodam tylko, że 2 lata temu wymieniałem już cały króciec (nr 31), gdyż pękł u podstawy. Z powyższego wnioskuję, że muszę kupić przewód i przełożyć do niego przejściówkę z króćca. Czy taki przewód będzie się nadawał [External Link Removed for Guests] czy też lepiej wziąć oryginał [External Link Removed for Guests]
P.S. Zamówiłem oryginał i zobaczę jaki będzie efekt.
P.S. Zamówiłem oryginał i zobaczę jaki będzie efekt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
- Imię: Marian
- Auto: Astra J ST OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 18 razy
Dotarł nowy przewód i dzisiaj wymieniłem. Usterka, to modelowy przykład podany w tym temacie - pęknięta końcówka, która została w przejściówce. Przy okazji okazało się, że uszczelka króćca była lekko "sfatygowana" więc wymieniłem na nową - i tutaj był największy problem przy tej wymianie. Założyłem ją zgodnie z sugestiami w miejscu oznaczonym na poprzednich zdjęciach zieloną strzałką i... za nic końcówka nie dała się wcisnąć w króciec. W końcu po prostu włożyłem oring do króćca, a następnie wcisnąłem w niego rurkę i weszło z delikatnym oporem, ale praktycznie od razu.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 maja 2020, 21:25
- Imię: Arkadiusz
- Auto: Astra J 1,4T ST, Insignia A SIDI 1
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 2 razy
Generalnie to złącze z tworzywa to bubel GM, trochę swoją astrą przejechałem i jak już miałem to wymieniać 3 raz to przerobiłem to na złącze w metalowe z króćca pompy paliwa od fso. Zainteresowanym mogę zdjęcie przesłać.
Raz nawet wystrzeliło mi w trakcie jazdy.
Raz nawet wystrzeliło mi w trakcie jazdy.
- Leonastra
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 cze 2020, 17:21
- Imię: Leon
- Auto: Astra J
- Silnik: X14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
Witam serdecznie, u mnie w aucie chyba występuje podobny problem, czyli wyciek pomiędzy magistralą a przewodem do zbiorniczka wyrównawczego. Chciałem zapytać szanownego kolegi w jaki sposób usunąć usterkę z systemem własnym, ponieważ wymiana w Aso Opla, daje rezultaty tylko na krótki czas. Pozdrawiam.