Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Re: Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
Joł joł.
Tylko nie zapomnijcie dobrze odpowietrzyć układ bo korek do odpowietrzania jest, jest na chłodnicy po lewej stronie na górze jak stoi pod maską.
A przy LPG to bym jeszcze zwrócił uwagę czy czasem reduktor nie jest wyżej jak ten korek.
Reduktor nie powinien być najwyższym punktem w układzie chłodzenia zdaje się ?
No i nic na szybko.
Na zimnym silniku po robocie/otwarciu układu chłodzenia nie zalewamy tylko płynu do poziomu i zakręcamy korek i wio na przejażdżkę.
Dobre 10 minut od pierwszego odpalenia po zalaniu układu chłodzenia silnik ma sobie pyrkać i zbiorniczek ma być otwarty i obserwujemy jak wciąga płyn.
Warto też pościskać węże od chłodnicy żeby sobie łyknął płynu.
Może to wszyscy wiedzą a może nie.
Może przesadzam.
Ale.
Zamykanie układu korkiem na zbiorniczku gdzie układ się jeszcze nie napełnił w pełni i jazda potem, może być przyczyną przegrzania a przy LPG to fajny jest objaw jak zamarza reduktor.
Fajnie kwiczy reduktor bez płynu.
Kłi kłi kłi
To Ople mają zazwyczaj nagrzewnice wpiętą na pełny przepływ płynu a zimne ciepłe powietrze idzie po klapkach.
Ale są auta i tu dla przykładu mój VW T4 2.4D gdzie nagrzewnica jest sterowana zaworem po płynie.
Niektóre auta tak mają.
No i jak przy odpowietrzaniu nie dasz grzania na max to nagrzewnica pusta.
No i stąd się też bierze ta dobra praktyka że zawsze przy odpowietrzaniu dajemy grzanie na max i badamy czy silnik po rozgrzaniu oddaje ciepło nawiewami/ czy nagrzewnica zalała się płynem.
Dobra.
Się rozpisałem.
To krótko.
Po robocie przy otwarciu układu chłodzenia należy silnik odpalić i broń boże nie zakręcać korka od zbiorniczka i dać silnikowi popyrkać 10 min.
Że dwa razy odpowietrznik otworzyć żeby powietrze uszło.
Na pewno coś łyknie więcej.
Potem dopiero jazda do pełnego rozgrzania i kontrola.
Wszystkie termostaty mają mikro otworek na poczet odpowietrzenia układu.
W sumie
Tak
Teoretycznie
To najlepszym sprzętem do odpowietrzenia układu byłby taki adapter nakręcany na zbiorniczek płynu, taka tylko długa rura w pionie żeby słup płynu grawitacyjnie napełnił układ.
Ale to już może fantazje.
Przy sobocie po robocie.
Tylko nie zapomnijcie dobrze odpowietrzyć układ bo korek do odpowietrzania jest, jest na chłodnicy po lewej stronie na górze jak stoi pod maską.
A przy LPG to bym jeszcze zwrócił uwagę czy czasem reduktor nie jest wyżej jak ten korek.
Reduktor nie powinien być najwyższym punktem w układzie chłodzenia zdaje się ?
No i nic na szybko.
Na zimnym silniku po robocie/otwarciu układu chłodzenia nie zalewamy tylko płynu do poziomu i zakręcamy korek i wio na przejażdżkę.
Dobre 10 minut od pierwszego odpalenia po zalaniu układu chłodzenia silnik ma sobie pyrkać i zbiorniczek ma być otwarty i obserwujemy jak wciąga płyn.
Warto też pościskać węże od chłodnicy żeby sobie łyknął płynu.
Może to wszyscy wiedzą a może nie.
Może przesadzam.
Ale.
Zamykanie układu korkiem na zbiorniczku gdzie układ się jeszcze nie napełnił w pełni i jazda potem, może być przyczyną przegrzania a przy LPG to fajny jest objaw jak zamarza reduktor.
Fajnie kwiczy reduktor bez płynu.
Kłi kłi kłi
To Ople mają zazwyczaj nagrzewnice wpiętą na pełny przepływ płynu a zimne ciepłe powietrze idzie po klapkach.
Ale są auta i tu dla przykładu mój VW T4 2.4D gdzie nagrzewnica jest sterowana zaworem po płynie.
Niektóre auta tak mają.
No i jak przy odpowietrzaniu nie dasz grzania na max to nagrzewnica pusta.
No i stąd się też bierze ta dobra praktyka że zawsze przy odpowietrzaniu dajemy grzanie na max i badamy czy silnik po rozgrzaniu oddaje ciepło nawiewami/ czy nagrzewnica zalała się płynem.
Dobra.
Się rozpisałem.
To krótko.
Po robocie przy otwarciu układu chłodzenia należy silnik odpalić i broń boże nie zakręcać korka od zbiorniczka i dać silnikowi popyrkać 10 min.
Że dwa razy odpowietrznik otworzyć żeby powietrze uszło.
Na pewno coś łyknie więcej.
Potem dopiero jazda do pełnego rozgrzania i kontrola.
Wszystkie termostaty mają mikro otworek na poczet odpowietrzenia układu.
W sumie
Tak
Teoretycznie
To najlepszym sprzętem do odpowietrzenia układu byłby taki adapter nakręcany na zbiorniczek płynu, taka tylko długa rura w pionie żeby słup płynu grawitacyjnie napełnił układ.
Ale to już może fantazje.
Przy sobocie po robocie.
- 2often
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 lut 2023, 13:12
- Imię: Maciej
- Auto: Meriva B 1,4T A14NET 140KM
- Silnik: A14NET
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
Dziękuję za wszystkie wskazówki. Korek wymieniłem, nadal cieknie z chłodnicy i w okolicach "pompy wody"? (dodaje miejsce drugiego wycieku na zdjęciu) ale już nie tak bardzo jak wcześniej- przed wymianą korka dosłownie się lało. Zrobiłem test na uszczelkę pod głowicą- niczego nie wykazał, więc mam nadzieję, że to nie to.heinrich12 pisze: ↑28 lut 2023, 17:04W pierwszej kolejności to wymieniłbym na nowy korek zbiorniczka płynu chłodzącego. To korek a konkretnie to zaworki, które znajdują się w nim odpowiadają za ciśnienie i podciśnienie w całym układzie. Awaria korka może powodować zbyt wysokie ciśnienie, które powoduje rozszczelnienie słabych punktów układu. Korek musi być dedykowany konkretnie do modelu lub poru modeli silnika. Pozdrawiam.
Dzisiaj odebrałem nowy, oryginalny zbiornik wyrównawczy- może wymiana coś da. Generalnie jutro samochód oddaje do mechanika. Wymieni zbiornik, posprawdza dokładne miejsca wycieków i wymienimy to co trzeba będzie. Będę dawać znać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Patrząc na ten oryginalny, ułamany króciec a konkretnie na jego niewielką grubość ścianki i od niego odchodzący kawałek węża skierowanego pionowo do góry (następnie łagodnie w dół) + dochodzące do tego wszystkiego drgania pracującego silnika najprawdopodobniej są przyczyną pękania tego króćca - najsłabszy punkt całości. Pozdrawiam.
- 2often
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 lut 2023, 13:12
- Imię: Maciej
- Auto: Meriva B 1,4T A14NET 140KM
- Silnik: A14NET
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
Mam diagnozę. Leje obudowa termostatu. Ktoś ma numer części? Dzisiaj do ASO się już nie dodzwonię. Rozumiem, że obudowa występuje razem z samym termostatem jako komplet?
- Penia1984
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 paź 2022, 11:21
- Imię: Dominik
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
A jaki to oring , bo nigdzie nie mogę znaleźć?
- Penia1984
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 paź 2022, 11:21
- Imię: Dominik
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Viper62
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2020, 17:17
- Imię: Mariusz
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: pomorskie
Witam. Mam pytanko. Czy po wymianie przewodu odpływowego trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?
Pacjent: Astra J 1,4 Turbo 140 KM.
Pacjent: Astra J 1,4 Turbo 140 KM.