Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

Foton

Astro-maniak
Posty: 1200
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 64 razy

Re: Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET

#91

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Joł joł.

Tylko nie zapomnijcie dobrze odpowietrzyć układ bo korek do odpowietrzania jest, jest na chłodnicy po lewej stronie na górze jak stoi pod maską.

A przy LPG to bym jeszcze zwrócił uwagę czy czasem reduktor nie jest wyżej jak ten korek.

Reduktor nie powinien być najwyższym punktem w układzie chłodzenia zdaje się ?

No i nic na szybko.

Na zimnym silniku po robocie/otwarciu układu chłodzenia nie zalewamy tylko płynu do poziomu i zakręcamy korek i wio na przejażdżkę.

Dobre 10 minut od pierwszego odpalenia po zalaniu układu chłodzenia silnik ma sobie pyrkać i zbiorniczek ma być otwarty i obserwujemy jak wciąga płyn.

Warto też pościskać węże od chłodnicy żeby sobie łyknął płynu.

Może to wszyscy wiedzą a może nie.
Może przesadzam.

Ale.

Zamykanie układu korkiem na zbiorniczku gdzie układ się jeszcze nie napełnił w pełni i jazda potem, może być przyczyną przegrzania a przy LPG to fajny jest objaw jak zamarza reduktor.

Fajnie kwiczy reduktor bez płynu.
Kłi kłi kłi

To Ople mają zazwyczaj nagrzewnice wpiętą na pełny przepływ płynu a zimne ciepłe powietrze idzie po klapkach.

Ale są auta i tu dla przykładu mój VW T4 2.4D gdzie nagrzewnica jest sterowana zaworem po płynie.
Niektóre auta tak mają.

No i jak przy odpowietrzaniu nie dasz grzania na max to nagrzewnica pusta.

No i stąd się też bierze ta dobra praktyka że zawsze przy odpowietrzaniu dajemy grzanie na max i badamy czy silnik po rozgrzaniu oddaje ciepło nawiewami/ czy nagrzewnica zalała się płynem.

Dobra.
Się rozpisałem.

To krótko.

Po robocie przy otwarciu układu chłodzenia należy silnik odpalić i broń boże nie zakręcać korka od zbiorniczka i dać silnikowi popyrkać 10 min.
Że dwa razy odpowietrznik otworzyć żeby powietrze uszło.
Na pewno coś łyknie więcej.
Potem dopiero jazda do pełnego rozgrzania i kontrola.

Wszystkie termostaty mają mikro otworek na poczet odpowietrzenia układu.


W sumie
Tak
Teoretycznie
To najlepszym sprzętem do odpowietrzenia układu byłby taki adapter nakręcany na zbiorniczek płynu, taka tylko długa rura w pionie żeby słup płynu grawitacyjnie napełnił układ.

Ale to już może fantazje.
Przy sobocie po robocie.

Awatar użytkownika
2often

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2023, 13:12
Imię: Maciej
Auto: Meriva B 1,4T A14NET 140KM
Silnik: A14NET
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#92

Nieprzeczytany post autor: 2often »

heinrich12 pisze:
28 lut 2023, 17:04
W pierwszej kolejności to wymieniłbym na nowy korek zbiorniczka płynu chłodzącego. To korek a konkretnie to zaworki, które znajdują się w nim odpowiadają za ciśnienie i podciśnienie w całym układzie. Awaria korka może powodować zbyt wysokie ciśnienie, które powoduje rozszczelnienie słabych punktów układu. Korek musi być dedykowany konkretnie do modelu lub poru modeli silnika. Pozdrawiam.
Dziękuję za wszystkie wskazówki. Korek wymieniłem, nadal cieknie z chłodnicy i w okolicach "pompy wody"? (dodaje miejsce drugiego wycieku na zdjęciu) ale już nie tak bardzo jak wcześniej- przed wymianą korka dosłownie się lało. Zrobiłem test na uszczelkę pod głowicą- niczego nie wykazał, więc mam nadzieję, że to nie to. :(
Dzisiaj odebrałem nowy, oryginalny zbiornik wyrównawczy- może wymiana coś da. Generalnie jutro samochód oddaje do mechanika. Wymieni zbiornik, posprawdza dokładne miejsca wycieków i wymienimy to co trzeba będzie. Będę dawać znać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#93

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

bolobol pisze:
03 mar 2023, 21:13
Ja oringu nie wymieniałem, nawet go nie widziałem. U mnie pękł oryginalny, plastykowy króciec
pobrane1.jpg
Patrząc na ten oryginalny, ułamany króciec a konkretnie na jego niewielką grubość ścianki i od niego odchodzący kawałek węża skierowanego pionowo do góry (następnie łagodnie w dół) + dochodzące do tego wszystkiego drgania pracującego silnika najprawdopodobniej są przyczyną pękania tego króćca - najsłabszy punkt całości. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
2often

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2023, 13:12
Imię: Maciej
Auto: Meriva B 1,4T A14NET 140KM
Silnik: A14NET
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 2 razy

#94

Nieprzeczytany post autor: 2often »

Mam diagnozę. Leje obudowa termostatu. Ktoś ma numer części? Dzisiaj do ASO się już nie dodzwonię. Rozumiem, że obudowa występuje razem z samym termostatem jako komplet? :D

andwid

Astro-maniak
Posty: 224
Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
Auto: Astra J Sedan
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 13 razy

#95

Nieprzeczytany post autor: andwid »

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Penia1984

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2022, 11:21
Imię: Dominik
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie

#96

Nieprzeczytany post autor: Penia1984 »

gregorbs pisze:
03 mar 2023, 20:49
Ja wymienilem oring za 20 groszy i tez nie cieknie 😉 Ale jak dlugo to nie wiem.
A jaki to oring , bo nigdzie nie mogę znaleźć?

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#97

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Penia1984 pisze:
25 kwie 2023, 20:53
A jaki to oring , bo nigdzie nie mogę znaleźć?
Nie podam niestety bo dobieralem na zasadzie dopasowania zs skrzynki z oringami kupionej w lidlu. Taki zestaw za 40 zł. Wszystko trzyma jak wściekłe.

Awatar użytkownika
Penia1984

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 paź 2022, 11:21
Imię: Dominik
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2011
Województwo: małopolskie

#98

Nieprzeczytany post autor: Penia1984 »

Dzięki , za odpowiedź , zrobiłem tak samo .

Awatar użytkownika
Viper62

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 22 lis 2020, 17:17
Imię: Mariusz
Auto: ASTRA J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2015
Województwo: pomorskie

#99

Nieprzeczytany post autor: Viper62 »

Witam. Mam pytanko. Czy po wymianie przewodu odpływowego trzeba odpowietrzać układ chłodzenia?
Pacjent: Astra J 1,4 Turbo 140 KM.

ODPOWIEDZ