Duży wyciek płynu chłodniczego A14NET
: 07 lut 2016, 14:09
Witam,
od kilku dni mam duży wyciek płynu chłodniczego.
Na zdjęciach zaznaczyłem miejsce, w którym pojawił się wyciek. Czy ktoś wie, jak ten element się nazywa ? Czy to jest tylko jakiś łącznik/trójnik ? A może to jest obudowa termostatu ? Może ktoś zna numer katalogowy tej części ? Jeśli element jest trudny do rozpoznania, to dodam, że od góry wpinany jest wężyk powrotny do zbiornika wyrównawczego.
Sytuacja wygląda tak, że gdy mam nalane płynu na maxa (tzn. do górnej kreski) i samochód stoi, to wycieku nie ma. Podczas jazdy płynu zaczyna ubywać, a po wyłączeniu silnika płyn potrafi sikać na łączeniu tego wężyka powrotnego z plastikowym króćcem. Ubywa około litr płynu i koniec. Jak na rozgrzanym silniku doleję trochę płynu, to za chwilę znowu zostaje wyrzucony. Przy dolaniu na zimnym płynu nie ubywa.
Olej w normie, temperatura silnika 90st.
Czyżby w układzie chłodzenia tworzyło się zbyt duże ciśnienie ? Na czym skupić się na początku ? Korek zbiornika wyrównawczego ? Termostat ? Wężyk powrotu ? Króciec zaznaczony na zdjęciu ?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
od kilku dni mam duży wyciek płynu chłodniczego.
Na zdjęciach zaznaczyłem miejsce, w którym pojawił się wyciek. Czy ktoś wie, jak ten element się nazywa ? Czy to jest tylko jakiś łącznik/trójnik ? A może to jest obudowa termostatu ? Może ktoś zna numer katalogowy tej części ? Jeśli element jest trudny do rozpoznania, to dodam, że od góry wpinany jest wężyk powrotny do zbiornika wyrównawczego.
Sytuacja wygląda tak, że gdy mam nalane płynu na maxa (tzn. do górnej kreski) i samochód stoi, to wycieku nie ma. Podczas jazdy płynu zaczyna ubywać, a po wyłączeniu silnika płyn potrafi sikać na łączeniu tego wężyka powrotnego z plastikowym króćcem. Ubywa około litr płynu i koniec. Jak na rozgrzanym silniku doleję trochę płynu, to za chwilę znowu zostaje wyrzucony. Przy dolaniu na zimnym płynu nie ubywa.
Olej w normie, temperatura silnika 90st.
Czyżby w układzie chłodzenia tworzyło się zbyt duże ciśnienie ? Na czym skupić się na początku ? Korek zbiornika wyrównawczego ? Termostat ? Wężyk powrotu ? Króciec zaznaczony na zdjęciu ?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]