Na allegro tez widzialem pojawily sie ale bez opornikow. Pamietaj ze to zamiennik wiec nie bedzie super jakosci ale za 40 zeta czemu nie sprobowac.jezyktor pisze:QR_BBPOST Dziękuję
Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
- Auto: Zafira C
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Zależy mi na oporniku. Pytałem tego sprzedawcę na Allegro czy będzie miał z opornikami ale niestety nie ma już takiej opcji.gregorbs pisze:Na allegro tez widzialem pojawily sie ale bez opornikow. Pamietaj ze to zamiennik wiec nie bedzie super jakosci ale za 40 zeta czemu nie sprobowac.jezyktor pisze:QR_BBPOST Dziękuję
- tomaszjasinski
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 sie 2016, 22:36
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Astra J 1.4 Turbo A14NEL 120KM, 2015, przebieg: 61.500km
Moja przygoda z poszarpywaniem zaczęła się miesiąc temu. Objawy były następujące: podczas mocnego dodawania gazu na niskich obrotach (na 3,4 lub 5 biegu) dochodziło do krótkiej serii (pół sekundy) szarpnięć lub bardziej przydławień silnika (coś podobnego jak nagłe hamowanie ABS). Dodając gaz auto kilka razy szarpnęło i dalej już przyspieszało normalnie. Co ciekawe - nie było żadnej informacji typu "awaria" lub "check engine". Problem występował tylko przy dobrze rozgrzanym silniku i zdarzał się zupełnie losowo (nie przy każdym przyspieszaniu szarpał). Podejrzenia były różne: tempomat, kiepskie paliwo, turbo, cewka, świece. Byłem dziś w serwisie i diagnoza była prosta - cewka zapłonowa do wymiany (jak ktoś chce to mogę zrobić fotki uszkodzeń). Dodatkowo wymieniłem wszystkie świece (Opel zaleca ich wymianę po 60.000km). Po wymianie cewki i świec szarpanie nie występuje. Auto śmiga aż miło.
Generalnie nie radzę bagatelizować tego problemu. Wypadanie zapłonów może pociągnąć za sobą o wiele poważniejsze awarie - bardzo narażony jest katalizator.
Moja przygoda z poszarpywaniem zaczęła się miesiąc temu. Objawy były następujące: podczas mocnego dodawania gazu na niskich obrotach (na 3,4 lub 5 biegu) dochodziło do krótkiej serii (pół sekundy) szarpnięć lub bardziej przydławień silnika (coś podobnego jak nagłe hamowanie ABS). Dodając gaz auto kilka razy szarpnęło i dalej już przyspieszało normalnie. Co ciekawe - nie było żadnej informacji typu "awaria" lub "check engine". Problem występował tylko przy dobrze rozgrzanym silniku i zdarzał się zupełnie losowo (nie przy każdym przyspieszaniu szarpał). Podejrzenia były różne: tempomat, kiepskie paliwo, turbo, cewka, świece. Byłem dziś w serwisie i diagnoza była prosta - cewka zapłonowa do wymiany (jak ktoś chce to mogę zrobić fotki uszkodzeń). Dodatkowo wymieniłem wszystkie świece (Opel zaleca ich wymianę po 60.000km). Po wymianie cewki i świec szarpanie nie występuje. Auto śmiga aż miło.
Generalnie nie radzę bagatelizować tego problemu. Wypadanie zapłonów może pociągnąć za sobą o wiele poważniejsze awarie - bardzo narażony jest katalizator.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
- Auto: Zafira C
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Miałem to samo. Pisałem wyżej. U mnie pomogła wymiana sprężynek i rezystorów.tomaszjasinski pisze:Astra J 1.4 Turbo A14NEL 120KM, 2015, przebieg: 61.500km
Moja przygoda z poszarpywaniem zaczęła się miesiąc temu. Objawy były następujące: podczas mocnego dodawania gazu na niskich obrotach (na 3,4 lub 5 biegu) dochodziło do krótkiej serii (pół sekundy) szarpnięć lub bardziej przydławień silnika (coś podobnego jak nagłe hamowanie ABS). Dodając gaz auto kilka razy szarpnęło i dalej już przyspieszało normalnie. Co ciekawe - nie było żadnej informacji typu "awaria" lub "check engine". Problem występował tylko przy dobrze rozgrzanym silniku i zdarzał się zupełnie losowo (nie przy każdym przyspieszaniu szarpał). Podejrzenia były różne: tempomat, kiepskie paliwo, turbo, cewka, świece. Byłem dziś w serwisie i diagnoza była prosta - cewka zapłonowa do wymiany (jak ktoś chce to mogę zrobić fotki uszkodzeń). Dodatkowo wymieniłem wszystkie świece (Opel zaleca ich wymianę po 60.000km). Po wymianie cewki i świec szarpanie nie występuje. Auto śmiga aż miło.
Generalnie nie radzę bagatelizować tego problemu. Wypadanie zapłonów może pociągnąć za sobą o wiele poważniejsze awarie - bardzo narażony jest katalizator.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 01 lis 2016, 22:32
- Auto: Zafira C
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Ja takie coś zaimplementowałem i od 10 kkm jest ok.melon pisze:Czy to jest dobry zestaw do naszych silników?
[External Link Removed for Guests]
W serwisie wymieniają po prostu całe cewki, kowle- mechanicy też - nie chcąc się bawić (trochę ich rozumiem bo muszą dać jakaś przecież gwarancję na usunięcie usterki).
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 19 mar 2018, 21:46
- Imię: Kuba
- Auto: Opel Astra IV Sedan 1.4 Turbo
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Ostatnio zauważyłem u siebie taki efekt, że na 2 lub 3 biegu (bardziej odczuwalne na 3) rozpędzam się do 2500-3000 i po odpuszczeniu gazu czuć bardzo delikatne 1-2 szarpnięcia. Nie jest to jakieś mega odczuwalne ale jest (efekt można zniwelować odpuszczając bardzo delikatnie gaz). Czasami podobnie jest po ostrzejszym dodaniu gazu. Nie wiem czy to jest normalne, ale wydaje mi się że nie było tego wcześniej (albo mogłem nie zwracać na to uwagi). Nie podejrzewam układu przeniesienia napędu bo sprzęgło i skrzynia pracują ok (oczywiście jak na Astrę). Czy macie coś podobnego u siebie? Silnik to B14NET, skrzynia 6MT, przebieg 19 000 km.
- obrigado
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 paź 2016, 11:08
- Imię: Rafal
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: opolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Astra J 1.4 NET rok 2013 przebieg 111000 km
Już wcześniej miałem takie dolegliwości jak koledzy wyżej. Chyba się do nich przyzwyczaiłem i nauczyłem jeździć tak, żeby występowały jak najrzadziej, ale nie o to chodzi i przyszedł czas naprawić usterkę.
Jeśli mechanik stwierdzi uszkodzenia cewki to wymianę na jakiej firmy polecacie?
Przy okazji planuje tez wymienić świece i tez prosilbym o podpowiedz na jakiej firmy zmienić.
Już wcześniej miałem takie dolegliwości jak koledzy wyżej. Chyba się do nich przyzwyczaiłem i nauczyłem jeździć tak, żeby występowały jak najrzadziej, ale nie o to chodzi i przyszedł czas naprawić usterkę.
Jeśli mechanik stwierdzi uszkodzenia cewki to wymianę na jakiej firmy polecacie?
Przy okazji planuje tez wymienić świece i tez prosilbym o podpowiedz na jakiej firmy zmienić.