Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 lut 2018, 20:44
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J LPG
- Silnik: B14NET
- Województwo: dolnośląskie
Re: Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
U mnie występowały takie objawy, że po długiej jeździe autostradą (min 30min) z prędkością 130-140 km/h podczas przyspieszania występowało lekkie szarpnięcie. Początkowo raz na kilka przyspieszeń, po kilku tygodniach przy każdym przyspieszeniu aż w czerwcu podczas upałów praktycznie za każdym razem kilka szarpnięć podczas przyspieszania przy dużych prędkościach. Po lekturze tego wątku zakupiłem profilaktycznie cewkę i nowe świece. Po wymianie okazało się, że opornik w fajce (pierwszy od strony gniazda przyłączeniowego) jest zaśniedziały. Po dokładnym obejrzeniu cewki okazało się, że fajka posiada pęknięcie i trzyma się na słowo honoru. Zrobiłem kilka zdjęć poglądowych. Najpierw byłem przekonany że to sprawa LPG ale gdy objaw był częsty sprawdziłem, że występuje niezależnie czy jadę na LPG czy PB.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jaculo
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2018, 16:22
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Mam dokładnie taka sama sytuację jak Ziolo. Zaczęło sie dosyć dawno pojedynczymi szarpnieciami a teraz w drodze nad morze przy każdym dynamicznym przyspieszaniu na autostradzie. Na samochodach niestety sie nie znam, trochę boje sie samemu coś wymieniać. ASO za diagnozę życzy sobie 300zł... a jak w innym warsztacie jak mówię ze to Astra z fabryczna instalacja LPG to mówią ze nie zdiagnozują i do ASO kierują... także nie wiem co robić? Czy nie mówić ze to fabryczna instalacja LPG i każdy warsztat może taką diagnoze z wymiana zrobić?
- Slabek
- Posty: 639
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
- Imię: Sławek
- Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
- Silnik: DFCA20
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
- Wdzięczny: 53 razy
- Pomocny: 38 razy
- Kontakt:
Znany temat, zalecane ściagnięcie dekla/osłony deko z silnika w celu szybszego odprowadzania ciepła. Moduł i świece dłużej pożyją
Temperatura robi swoje
awaria esp i drgania silnika
#170 moja
Temperatura robi swoje
awaria esp i drgania silnika
#170 moja
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
- jaculo
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 paź 2018, 16:22
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Z tego co czytam to przy wymianie cewki należy wymienić też świece, tak?
Jaką cewkę i świece kupic? Jakąś konkretną firmę/model polecacie, czy nie ma to większego znaczenia w przypadku tej części?
Jaką cewkę i świece kupic? Jakąś konkretną firmę/model polecacie, czy nie ma to większego znaczenia w przypadku tej części?
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
@jaculo może najpierw warto sprawdzić fajki?
ja tak zaoszczędziłem na wymianie całej cewki
na 4 cylindrze opornik był zazieleniony, oczyszczenie wymiana na nowa fajke za 28 zl i cewka jak nowa
a swiece to tylko NGK IFR7X7G
ja tak zaoszczędziłem na wymianie całej cewki
na 4 cylindrze opornik był zazieleniony, oczyszczenie wymiana na nowa fajke za 28 zl i cewka jak nowa
a swiece to tylko NGK IFR7X7G
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
- wojtekkos4
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 sty 2021, 11:55
- Auto: Astra G
- Rocznik: 2008
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Po długich bojach problem szarpania ogarnięty. Międzyczasie wymienione wtryski, cewka,świece, rezystorki cewki + czyszczenie czujników. Uszkodzone okazały się przewody do wtryskiwaczy LPG. Wyglądały na dobre ale się uparłem na wymianę i bingo co prawda zapłony na gazie dalej wypadają ale to podobno wina wtryskiwaczy które na dniach będę reklamował.
- Theuglythebad85
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 sie 2021, 10:34
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2017
- Województwo: dolnośląskie
U mnie były szarpania na LPG przy obrotach 2,5 tys zwłaszcza na 3,4 biegu. Wymienione świece i wtryski do LPG. Wymiana wtrysków pomogła tylko na chwilę. Dopiero wymiana cefki zapłonowej rozwiązała problem. Auto po wymianie cefki i przejechaniu około 200 km ani razu nie szarpnęło.Plynna jazda. Kosz cefki Delphi 850 zł w Inter Carsie wymiana wtrysków LPG 1100 zł.Wtryski oczywiście Landi. Koszt jednego wtrysku w ASO to 540 zł. Kod błędu w komputerze jaki się pojawiał P304 wypadanie zapłonu.
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
"Koszt cewki Delphi 850 zł w Inter Carsie "
Fajne ceny w tym intercars-ie, takie nie za niskie
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
albo iparts.pl bo to jeden pies
[External Link Removed for Guests]
Używka to absurd, nawet od wolnossącego silnika ( bo mniej przegrzana), ew. na zapas można kupić za max 50 zł
Fajne ceny w tym intercars-ie, takie nie za niskie
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
albo iparts.pl bo to jeden pies
[External Link Removed for Guests]
Używka to absurd, nawet od wolnossącego silnika ( bo mniej przegrzana), ew. na zapas można kupić za max 50 zł