Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 lip 2020, 11:11
- Imię: Pawel
- Auto: Astra j
- Silnik: 14nel
- Rocznik: 2012
- Województwo: podlaskie
Re: Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
Ja bylem u fachowca na komputerze sprawdzał mi też te czujniki faz rozrzadu i mowił ze pracują prawidłowo ja też powymieniałem czujniki co sie dalo a reszte poczyscilem, ma ktos jeszcze jakies pomysły.
Dodano po 5 minutach 36 sekundach:
Czytalem kiedys na jakim forum że kąt wtrysku trzeba zmienic, ze moze to byc przyczyna, proponowali mi jeszcze aby soft uaktualnic na nowsza wersje albo zrobić adaptacje softu swojego zegrac wszystko i od nowa wszystko wegrac i zaadaptować, co wy na to?
Dodano po 5 minutach 36 sekundach:
Czytalem kiedys na jakim forum że kąt wtrysku trzeba zmienic, ze moze to byc przyczyna, proponowali mi jeszcze aby soft uaktualnic na nowsza wersje albo zrobić adaptacje softu swojego zegrac wszystko i od nowa wszystko wegrac i zaadaptować, co wy na to?
- mati2411
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 mar 2021, 20:09
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.4T 140KM
- Silnik: ECOTEC A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam panowie.
Bardzo byłbym wdzięczny za jakieś sugestie co robić. Posiadam Astre J 1.4T 140KM A14NET rocznik 2010 benzyna, pare dni temu wymieniłem olej, fitr oleju i powietrza i na następny dzień jadąc autostradą zaczeło mi szarpać samochodem przy dodawaniu gazu tak jakby się dławił czy coś takiego i tak z 10razy w ciągu 200km trasy. Problem jednak się zaczyna powtarzać coraz częściej i już nie tylko na 5/6 biegu ale i na niższych, bez względu na prędkość i zauważyłem, że tak przy obrotach 2-3k. Silnik również na postoju pracuje jakoś nie równo i czuć drobne szarpnięcia. Dodam, iż auto posiadam 2lata i rok temu był robiony remont skrzyni biegów, wymiana wysprzęglika, pilnuję wymian oleju i filtrów itd.W październiku miałem podobny problem z szarapniem, ale na postoju i okazało się, że mam dziurę w membranie odmy pokrywy zaworów i cała pokrywa została wymieniona i przy okazji wszystkie świece. I tutaj widzę, że może być obecny winowajca....przy okazji wymiany świec mechanik stwierdził, że jedna cewka jest złamana jak na załączonym zdjęciu i że tak było i że mi to pokleił i że powinno być ok skoro do teraz auto chodziło normalnie, no i się na to zgodziłem, żeby ograniczyc koszty, dlatego czytając wcześniejsze posty celowałbym, że winowajcą jest cewka zapłonowa, ale może macie jakieś inne sugestie (po sklejeniu pół roku chodziło auto bez zarzutów). Ogólnie silnik jakoś dziwnie chodzi jak podniosę maskę i słucham, dołączam dwa nagrania, na 1wszym jest bez piszczenia tylko takie jakby szuranie, a na drugim to po 2min jak nasłuchiwałem doszło jeszcze piszczenie, które również nagrałem. Auto wydaje mi się że dość dużo pali bo ok 10l/100km w mieście. Proszę o pomoc, z góry dzięki.
Dźwięki spod maski:
[External Link Removed for Guests]
[url][External Link Removed for Guests]]
Bardzo byłbym wdzięczny za jakieś sugestie co robić. Posiadam Astre J 1.4T 140KM A14NET rocznik 2010 benzyna, pare dni temu wymieniłem olej, fitr oleju i powietrza i na następny dzień jadąc autostradą zaczeło mi szarpać samochodem przy dodawaniu gazu tak jakby się dławił czy coś takiego i tak z 10razy w ciągu 200km trasy. Problem jednak się zaczyna powtarzać coraz częściej i już nie tylko na 5/6 biegu ale i na niższych, bez względu na prędkość i zauważyłem, że tak przy obrotach 2-3k. Silnik również na postoju pracuje jakoś nie równo i czuć drobne szarpnięcia. Dodam, iż auto posiadam 2lata i rok temu był robiony remont skrzyni biegów, wymiana wysprzęglika, pilnuję wymian oleju i filtrów itd.W październiku miałem podobny problem z szarapniem, ale na postoju i okazało się, że mam dziurę w membranie odmy pokrywy zaworów i cała pokrywa została wymieniona i przy okazji wszystkie świece. I tutaj widzę, że może być obecny winowajca....przy okazji wymiany świec mechanik stwierdził, że jedna cewka jest złamana jak na załączonym zdjęciu i że tak było i że mi to pokleił i że powinno być ok skoro do teraz auto chodziło normalnie, no i się na to zgodziłem, żeby ograniczyc koszty, dlatego czytając wcześniejsze posty celowałbym, że winowajcą jest cewka zapłonowa, ale może macie jakieś inne sugestie (po sklejeniu pół roku chodziło auto bez zarzutów). Ogólnie silnik jakoś dziwnie chodzi jak podniosę maskę i słucham, dołączam dwa nagrania, na 1wszym jest bez piszczenia tylko takie jakby szuranie, a na drugim to po 2min jak nasłuchiwałem doszło jeszcze piszczenie, które również nagrałem. Auto wydaje mi się że dość dużo pali bo ok 10l/100km w mieście. Proszę o pomoc, z góry dzięki.
Dźwięki spod maski:
[External Link Removed for Guests]
[url][External Link Removed for Guests]]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 17 lis 2021, 13:47
- Imię: Ireneusz
- Auto: Astra J GTC Opc Line
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2013
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Kłodzko
- Wdzięczny: 34 razy
- Pomocny: 7 razy
Obstawiałbym na cewkę , u mnie było pęknięcie na jednej fajce , kupiona nowa cewka i przy okazji świece i jest ok .
Hmm... 10 litrów w mieście na ten silnik to nie jest dużo...(kolega ma chyba lekką nogę )
Hmm... 10 litrów w mieście na ten silnik to nie jest dużo...(kolega ma chyba lekką nogę )
- mati2411
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 mar 2021, 20:09
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.4T 140KM
- Silnik: ECOTEC A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Taa pojawia się na ekranie napis awaria silnika i awaria ESP i świeci przez chwilę pomarańczowa lampka z ikonką silnika i za 10sek znika.
Dodano po 2 minutach 8 sekundach:
Wydawało mi się, że troche dużo, na trasie jestem w stanie zejść do 7,2l ale w mieście masakra 10-10,9l :/ Wrocławskie korki niestety dobijają
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 08 kwie 2022, 8:29
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 16 razy
Najłatwiej byłoby znaleźć kogoś z taką samą cewką i na chwilę podmienić i sprawdzić, wtedy było by jasne. Jeszcze można przeczyścić przepustnicę, podobno pomaga w wielu przypadkach. Tak z ciekawości jaki olej wlewałeś?
- mati2411
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 mar 2021, 20:09
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra J 1.4T 140KM
- Silnik: ECOTEC A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Taki sam jak rok temu wlewałem: Castrol Edge 5W30 Dexos2
Dodano po 8 godzinach 59 minutach 15 sekundach:
Tak mnie naszło czy te dzbany w serwisie nie nalały za dużo oleju bo wyczytałem, że 4l wchodzą a w bańce zostało jakoś tak mało z 0,5l a bańka była 5l... sprawdzam a tam bagnet cały w oleju qwa... szarpanie i dławienie może być też tego efektem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 08 kwie 2022, 8:29
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 16 razy
Michu z M4K robił taki test na YT i taka ilość nie powinna być wielkim problemem ale dla świętego spokoju wziąłbym strzykawkę z wężykiem i bym odciągnął do linii max.
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Nie.mati2411 pisze: ↑28 kwie 2022, 22:58Taki sam jak rok temu wlewałem: Castrol Edge 5W30 Dexos2
Dodano po 8 godzinach 59 minutach 15 sekundach:
Tak mnie naszło czy te dzbany w serwisie nie nalały za dużo oleju bo wyczytałem, że 4l wchodzą a w bańce zostało jakoś tak mało z 0,5l a bańka była 5l... sprawdzam a tam bagnet cały w oleju qwa... szarpanie i dławienie może być też tego efektem?
Masz uszkodzona cewke.