Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 30 mar 2016, 12:00
- Imię: Mirek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Re: Szarpanie podczas przyspieszania 1.4T A14NET
Hej,
I mnie dopadło szarpanie, wyciągnięta cewka i niestety w 2-óch fajkach śniedź i to dużo. Kupiłem nowe fajki ze sprężynkami, niestety w jednym gnieździe cewki tam gdzie wchodzą sprężynki z opornikami już pojawiły się małe wżery (na zdjęciu, ale jakość kiepska bo ciężko ostrość złapać). Chciałbym to jakoś spróbować wyszlifować. Ma ktoś w kolegów jakiś sprytny pomysł jak się do tego zabrać - niestety miejsce głębokie i bardzo wąskie (próbowałem małym śrubokrętem z drobnym papierem ściernym założonym na końcu, ale nie widać efektu).
Generalnie samochód odżył - idzie znów jak "rakieta" ale czasami - bardzo rzadko - pojawiają się minimalne szarpnięcia i obstawiam ze ten styk tutaj powoduje problem.
A na marginesie, to chyba zacznę co 5tyś sprawdzać tą cewkę, bo 5 minut roboty, a można by wcześniej to uratować myślę (u mnie do końca jeździł dobrze - nic nie wskazywało na taki problem -aż zaczęło szarpać ostro cały czas).
Pozdrawiam
I mnie dopadło szarpanie, wyciągnięta cewka i niestety w 2-óch fajkach śniedź i to dużo. Kupiłem nowe fajki ze sprężynkami, niestety w jednym gnieździe cewki tam gdzie wchodzą sprężynki z opornikami już pojawiły się małe wżery (na zdjęciu, ale jakość kiepska bo ciężko ostrość złapać). Chciałbym to jakoś spróbować wyszlifować. Ma ktoś w kolegów jakiś sprytny pomysł jak się do tego zabrać - niestety miejsce głębokie i bardzo wąskie (próbowałem małym śrubokrętem z drobnym papierem ściernym założonym na końcu, ale nie widać efektu).
Generalnie samochód odżył - idzie znów jak "rakieta" ale czasami - bardzo rzadko - pojawiają się minimalne szarpnięcia i obstawiam ze ten styk tutaj powoduje problem.
A na marginesie, to chyba zacznę co 5tyś sprawdzać tą cewkę, bo 5 minut roboty, a można by wcześniej to uratować myślę (u mnie do końca jeździł dobrze - nic nie wskazywało na taki problem -aż zaczęło szarpać ostro cały czas).
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Saabik85
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 kwie 2024, 23:45
- Imię: Mario
- Auto: Zafira C
- Silnik: Xxx
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
Witam. Udało Sue Wam rozwiązać ten problem tego silnika?
Cewka podmienione na nową i to samo, świece nowe, gdy jest gorący to szarpie jakby chciał silnik spod maski wypluć. Przy zimnym wyczuwalne szarpanie lekkie przy przyspieszaniu. Dziś na zimnym nawet samemu z siebie mu się zdechło podczas osiedlowej jazdy. Zapalił od strzała, zero błędów, p} przyjeździe z długiej trasy zawsze szarpie przy ruszaniu. Kiedyś nawet jak zimny to szarpał jeden dzień, a na drugi dzień ok... Jakaś magia. 106tys przebiegu Zafira C, 2016r 1.4 140km z lpg ale jak jeszcze lpg nie było to tak samo się zachowywał. Po podłączeniu pod komp to zero wypadania zapłonu, obroty płynnie działają. Co najrzec?
Cewka podmienione na nową i to samo, świece nowe, gdy jest gorący to szarpie jakby chciał silnik spod maski wypluć. Przy zimnym wyczuwalne szarpanie lekkie przy przyspieszaniu. Dziś na zimnym nawet samemu z siebie mu się zdechło podczas osiedlowej jazdy. Zapalił od strzała, zero błędów, p} przyjeździe z długiej trasy zawsze szarpie przy ruszaniu. Kiedyś nawet jak zimny to szarpał jeden dzień, a na drugi dzień ok... Jakaś magia. 106tys przebiegu Zafira C, 2016r 1.4 140km z lpg ale jak jeszcze lpg nie było to tak samo się zachowywał. Po podłączeniu pod komp to zero wypadania zapłonu, obroty płynnie działają. Co najrzec?
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
- Imię: Pawel
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 10 razy
Ja będę sprawdzał i cewke i dokrecenie świec co 10000 przy wymianie oleju. (i tylne klocki demontował czyścił i smarował)
Poluzowana świeca była u mnie przyczyną sporadycznego szarpania jaki i dźwięków/pisków jakby rolka przy dodawaniu gazu.
Pozdrawiam
- Saabik85
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 kwie 2024, 23:45
- Imię: Mario
- Auto: Zafira C
- Silnik: Xxx
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
Ja sam ogarniam świece więc nigdy się nie zdarzyło by były luźne czy coś. Szkoda że niemam automata to mógłbym wyeliminować przynajmniej koło dwumasowe z tych bołączek o ile owy automat go nie posiada
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
- Imię: Pawel
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 10 razy
Właśnie dwumasa może też być przyczyną szarpnięć, ale nie ma chyba metody potwierdzenia bez zrzucenia skrzyni, jest tam procedura że jak różnica luźnej pozycji (jak już sprężyna nie odpycha) w lewo i prawo jest większa niż 8 zebów to należy wymienić..no i jak stoi na dębowo i jak hałasuje też.
Zaczłąłem od LPG, potem przeszedłem do cewki i świec..no i znalazłem przyczyne szarpania u siebie, przy okazji dziwnych dźwięków
Zaczłąłem od LPG, potem przeszedłem do cewki i świec..no i znalazłem przyczyne szarpania u siebie, przy okazji dziwnych dźwięków
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2023, 11:12
- Imię: Jacek
- Auto: Astra j
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2011
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
U mnie potrafi szarpać podczas spokojnego toczenia się w kolumnie jak obroty spadną do około 1500 i przy odpowiedniej pozycji pedału gazu
to normalne w tych silnikach czy też muszę szukać w cewkach /świecach ?
to normalne w tych silnikach czy też muszę szukać w cewkach /świecach ?
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 13 razy
Warto też sparawdzić problem opisany w postach: viewtopic.php?f=163&t=850727&p=1394591& ... u#p1394591
Ostatnio w programie "Jeździć i obserwować" omawiany był problem z zaworami zmiennych faz rozrządu których awarie w skrajnych wypadkach prowadzą do wygenerowania błędu np. wypadanie zapłonu, a wypadanie zapłonu najczęściej kojarzone jest z układem zapłonowym.
Roboty niedużo, a warto sprawdzić czy trzpienie "chodzą" lekko.
Ostatnio w programie "Jeździć i obserwować" omawiany był problem z zaworami zmiennych faz rozrządu których awarie w skrajnych wypadkach prowadzą do wygenerowania błędu np. wypadanie zapłonu, a wypadanie zapłonu najczęściej kojarzone jest z układem zapłonowym.
Roboty niedużo, a warto sprawdzić czy trzpienie "chodzą" lekko.