Użytkowanie Astry z niefabryczną instalajcą LPG:)

Awatar użytkownika
Teg

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2016, 11:09
Auto: Corolla
Województwo: kujawsko-pomorskie

Użytkowanie Astry z niefabryczną instalajcą LPG:)

#1

Nieprzeczytany post autor: Teg »

Witam.

Mam pytanie do osób, które same zakładały instalcję LPG do 1.4 140KM i przejechały już jakąs większą ilośc kilometrów - bo na początku to wiadomo, prawie każdy jest zadowolony.

Czy ktoś ma, miał, albo zna przypadek problemów z głowicą/gniazdami zaworów/uszczelkami pod głowicę itp.? Chodzi mi zwłaszcza o silniki które nie są fabrycznie przystosowane do LPG - bez opji KL7 widocznej przy kodzie silnika po rozkodowaniu VINu. Gazowników mam sprawdzonych, ogólnie znanych i polecanych, ludzie z całej Polski do nich przyjeżdżają. Tylko czy to można gazować i wytrzyma chociaż 100kkm. Corolla miała niby bez problemu wytrzymać "tylko zainstaluj na dobrych częściach u dobrych gazowników i sprawdzaj regularnie luz zaworowy" - guzik prawda.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Polecam porobic zdjecia pod maska, zebrac informacje jaka instalacja I jakie podzespoly I zadac pytanie na forum lpg-forum.pl. Tam twoja instalacja zostanie oceniona I wypowiedza sie inni uzytkownicy, ktorzy na codzien zajmuja sie autami z gazem.

Piotrek

Usunięty użytkownik 855151

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 855151 »

Według ogólnie dostępnych informacji i zestawień dot. obecnie montowanych silników (m.in. Auto Świat), silnik A14NET dobrze znosi pracę na LPG.
Po zapoznaniu się z problemami w serwisie instalacji LPG przez ASO, zdecydowałem się na niezależny montaż. Wybrałem zakład, który już znałem z instalacji i serwisu mojej poprzedniej instalacji a Astra G na której pokonałem 90 kkm bez kłopotów, a nowy właściciel wymienił tylko wtryskiwacze i dalej śmiga.
W obecnej AJ instalacja ma już ponad 20 kkm i sprawuje się wzorowo. Jak dotąd podczas serwisów tylko wymiana filtrów i sprawdzenie ustawień. Nigdy nie zapalił się check.
Przed montażem zebrałem chyba wszystkie dostępne info w necie i najczęstsze problemy związane były z emulacją ciśnienia paliwa. U mnie zagadka, ale ciśnienie benzyny jest stałe i zawsze wynosi 399 kPa (bez względu na obroty i paliwo LPG/Pb), przez co nie trzeba było montować dodatkowego emulatora.
Pod względem technicznym zdecydowałem się na pojedyńcze wtryskiwacze na bardzo krótkich rurkach tj bardzo blisko kolektora (ściśliwość gazów) - troszkę więcej pracy przy montażu, ale później łatwiej przy konfiguracji. Czasy wtrysku to 0,2-0,25 ms.
Generalnie i ogólnie - cały sukces to dobry gazownik, który będzie potrafił ustawić i skonfigurować system. nawet najdroższe elementy i źle ustawione nie zapewnią komfortu, a rozkład pod maską to też kwestia estetyki montera.

oddo

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 19 kwie 2014, 10:10
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: małopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: oddo »

Zakładałem w 2014 r. instalację BRC i przejechałem na niej już 35 tys. Jak na razie nie mam żadnych problemów. Silnik chodzi bez zarzutu i moc jest taka sama jak na benzynie (trzeba oczywiście tankować gaz na dobrych stacjach). Wymieniem regularnie filtry nawet częściej niż zalecane i jest OK. Wlew mam pod klapką i centralkę schowaną pod tym rozsuwanym schowkiem pod podłokietnikiem i jeśli komuś nie powiem to nikt się nie domyśli, że samochód jest na gazie. Olej i płyn chłodzący nie ubywa, tankuje się za grosze więc ja jestem zadowolony.

mbar

Astro-maniak
Posty: 453
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
Imię: Marek
Auto: Logan MCV / Opel Karl
Silnik: B10XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

#5

Nieprzeczytany post autor: mbar »

W Merivie z silnikiem A14NEL (120 KM) założyłem instalację Omegas i bez większych problemów przejechałem prawie 120 tys km na LPG.
[External Link Removed for Guests]

astrofizyk

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 30 maja 2013, 12:00
Auto: astra J
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: astrofizyk »

Poniżej podaję link do artykułu, który właśnie ukazał się na Onecie na temat niefabrycznej instalacji lpg w Astrze J 1.4 100KM

[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Mala notatka z mojej strony. Reduktor Alaska wspomniany w artykule wystarcza do okolo 100koni mechanicznych. Takze do 120km czy 140 to za malo.

Piotrek

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

oddo pisze:Zakładałem w 2014 r. instalację BRC i przejechałem na niej już 35 tys. Jak na razie nie mam żadnych problemów. Silnik chodzi bez zarzutu i moc jest taka sama jak na benzynie (trzeba oczywiście tankować gaz na dobrych stacjach). Wymieniem regularnie filtry nawet częściej niż zalecane i jest OK. Wlew mam pod klapką i centralkę schowaną pod tym rozsuwanym schowkiem pod podłokietnikiem i jeśli komuś nie powiem to nikt się nie domyśli, że samochód jest na gazie. Olej i płyn chłodzący nie ubywa, tankuje się za grosze więc ja jestem zadowolony.

U kogo zakladales lpg?

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Brc ma kilka wad. Cena. Serwis w ograniczonych punktach z powodu zablokowanego sterownika. Nieustawne listwy z wtryskami. Na śląsku jest kilka fajnych gazowni.
Piotrek

oddo

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 19 kwie 2014, 10:10
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: małopolskie

#10

Nieprzeczytany post autor: oddo »

gregorbs pisze:
oddo pisze:Zakładałem w 2014 r. instalację BRC i przejechałem na niej już 35 tys. Jak na razie nie mam żadnych problemów. Silnik chodzi bez zarzutu i moc jest taka sama jak na benzynie (trzeba oczywiście tankować gaz na dobrych stacjach). Wymieniem regularnie filtry nawet częściej niż zalecane i jest OK. Wlew mam pod klapką i centralkę schowaną pod tym rozsuwanym schowkiem pod podłokietnikiem i jeśli komuś nie powiem to nikt się nie domyśli, że samochód jest na gazie. Olej i płyn chłodzący nie ubywa, tankuje się za grosze więc ja jestem zadowolony.

U kogo zakladales lpg?
AUTO GAZ KAR GAZ na ul.Geodetów 18 b Kraków.
Dużo wcześniej zakładałem u nich w Audi A3 i było ok......poza tym, że w chu..... miejscu zrobili wlew gazu w zderzaku. No ale moja wina zrobili gdzie mieli najłatwiej. Teraz objeździłem cały Kraków z jasnym warunkiem - wlew pod klapką i centralka nie mogła być widoczna. Niektórzy chcieli 200-300 zł dodatkowo bo podobno w Oplach nie da się pod klapką i trzeba sprowadzać jakieś części. Tam jak obiecali tak zrobili i alles gut

ODPOWIEDZ