Użytkowanie Astry z niefabryczną instalajcą LPG:)
- Teg
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 cze 2016, 11:09
- Auto: Corolla
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Użytkowanie Astry z niefabryczną instalajcą LPG:)
Witam.
Mam pytanie do osób, które same zakładały instalcję LPG do 1.4 140KM i przejechały już jakąs większą ilośc kilometrów - bo na początku to wiadomo, prawie każdy jest zadowolony.
Czy ktoś ma, miał, albo zna przypadek problemów z głowicą/gniazdami zaworów/uszczelkami pod głowicę itp.? Chodzi mi zwłaszcza o silniki które nie są fabrycznie przystosowane do LPG - bez opji KL7 widocznej przy kodzie silnika po rozkodowaniu VINu. Gazowników mam sprawdzonych, ogólnie znanych i polecanych, ludzie z całej Polski do nich przyjeżdżają. Tylko czy to można gazować i wytrzyma chociaż 100kkm. Corolla miała niby bez problemu wytrzymać "tylko zainstaluj na dobrych częściach u dobrych gazowników i sprawdzaj regularnie luz zaworowy" - guzik prawda.
Mam pytanie do osób, które same zakładały instalcję LPG do 1.4 140KM i przejechały już jakąs większą ilośc kilometrów - bo na początku to wiadomo, prawie każdy jest zadowolony.
Czy ktoś ma, miał, albo zna przypadek problemów z głowicą/gniazdami zaworów/uszczelkami pod głowicę itp.? Chodzi mi zwłaszcza o silniki które nie są fabrycznie przystosowane do LPG - bez opji KL7 widocznej przy kodzie silnika po rozkodowaniu VINu. Gazowników mam sprawdzonych, ogólnie znanych i polecanych, ludzie z całej Polski do nich przyjeżdżają. Tylko czy to można gazować i wytrzyma chociaż 100kkm. Corolla miała niby bez problemu wytrzymać "tylko zainstaluj na dobrych częściach u dobrych gazowników i sprawdzaj regularnie luz zaworowy" - guzik prawda.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Polecam porobic zdjecia pod maska, zebrac informacje jaka instalacja I jakie podzespoly I zadac pytanie na forum lpg-forum.pl. Tam twoja instalacja zostanie oceniona I wypowiedza sie inni uzytkownicy, ktorzy na codzien zajmuja sie autami z gazem.
Piotrek
Piotrek
Według ogólnie dostępnych informacji i zestawień dot. obecnie montowanych silników (m.in. Auto Świat), silnik A14NET dobrze znosi pracę na LPG.
Po zapoznaniu się z problemami w serwisie instalacji LPG przez ASO, zdecydowałem się na niezależny montaż. Wybrałem zakład, który już znałem z instalacji i serwisu mojej poprzedniej instalacji a Astra G na której pokonałem 90 kkm bez kłopotów, a nowy właściciel wymienił tylko wtryskiwacze i dalej śmiga.
W obecnej AJ instalacja ma już ponad 20 kkm i sprawuje się wzorowo. Jak dotąd podczas serwisów tylko wymiana filtrów i sprawdzenie ustawień. Nigdy nie zapalił się check.
Przed montażem zebrałem chyba wszystkie dostępne info w necie i najczęstsze problemy związane były z emulacją ciśnienia paliwa. U mnie zagadka, ale ciśnienie benzyny jest stałe i zawsze wynosi 399 kPa (bez względu na obroty i paliwo LPG/Pb), przez co nie trzeba było montować dodatkowego emulatora.
Pod względem technicznym zdecydowałem się na pojedyńcze wtryskiwacze na bardzo krótkich rurkach tj bardzo blisko kolektora (ściśliwość gazów) - troszkę więcej pracy przy montażu, ale później łatwiej przy konfiguracji. Czasy wtrysku to 0,2-0,25 ms.
Generalnie i ogólnie - cały sukces to dobry gazownik, który będzie potrafił ustawić i skonfigurować system. nawet najdroższe elementy i źle ustawione nie zapewnią komfortu, a rozkład pod maską to też kwestia estetyki montera.
Po zapoznaniu się z problemami w serwisie instalacji LPG przez ASO, zdecydowałem się na niezależny montaż. Wybrałem zakład, który już znałem z instalacji i serwisu mojej poprzedniej instalacji a Astra G na której pokonałem 90 kkm bez kłopotów, a nowy właściciel wymienił tylko wtryskiwacze i dalej śmiga.
W obecnej AJ instalacja ma już ponad 20 kkm i sprawuje się wzorowo. Jak dotąd podczas serwisów tylko wymiana filtrów i sprawdzenie ustawień. Nigdy nie zapalił się check.
Przed montażem zebrałem chyba wszystkie dostępne info w necie i najczęstsze problemy związane były z emulacją ciśnienia paliwa. U mnie zagadka, ale ciśnienie benzyny jest stałe i zawsze wynosi 399 kPa (bez względu na obroty i paliwo LPG/Pb), przez co nie trzeba było montować dodatkowego emulatora.
Pod względem technicznym zdecydowałem się na pojedyńcze wtryskiwacze na bardzo krótkich rurkach tj bardzo blisko kolektora (ściśliwość gazów) - troszkę więcej pracy przy montażu, ale później łatwiej przy konfiguracji. Czasy wtrysku to 0,2-0,25 ms.
Generalnie i ogólnie - cały sukces to dobry gazownik, który będzie potrafił ustawić i skonfigurować system. nawet najdroższe elementy i źle ustawione nie zapewnią komfortu, a rozkład pod maską to też kwestia estetyki montera.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 10:10
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: małopolskie
Zakładałem w 2014 r. instalację BRC i przejechałem na niej już 35 tys. Jak na razie nie mam żadnych problemów. Silnik chodzi bez zarzutu i moc jest taka sama jak na benzynie (trzeba oczywiście tankować gaz na dobrych stacjach). Wymieniem regularnie filtry nawet częściej niż zalecane i jest OK. Wlew mam pod klapką i centralkę schowaną pod tym rozsuwanym schowkiem pod podłokietnikiem i jeśli komuś nie powiem to nikt się nie domyśli, że samochód jest na gazie. Olej i płyn chłodzący nie ubywa, tankuje się za grosze więc ja jestem zadowolony.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 14 gru 2011, 14:50
- Imię: Marek
- Auto: Logan MCV / Opel Karl
- Silnik: B10XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
W Merivie z silnikiem A14NEL (120 KM) założyłem instalację Omegas i bez większych problemów przejechałem prawie 120 tys km na LPG.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 30 maja 2013, 12:00
- Auto: astra J
- Województwo: śląskie
Poniżej podaję link do artykułu, który właśnie ukazał się na Onecie na temat niefabrycznej instalacji lpg w Astrze J 1.4 100KM
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Mala notatka z mojej strony. Reduktor Alaska wspomniany w artykule wystarcza do okolo 100koni mechanicznych. Takze do 120km czy 140 to za malo.
Piotrek
Piotrek
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
oddo pisze:Zakładałem w 2014 r. instalację BRC i przejechałem na niej już 35 tys. Jak na razie nie mam żadnych problemów. Silnik chodzi bez zarzutu i moc jest taka sama jak na benzynie (trzeba oczywiście tankować gaz na dobrych stacjach). Wymieniem regularnie filtry nawet częściej niż zalecane i jest OK. Wlew mam pod klapką i centralkę schowaną pod tym rozsuwanym schowkiem pod podłokietnikiem i jeśli komuś nie powiem to nikt się nie domyśli, że samochód jest na gazie. Olej i płyn chłodzący nie ubywa, tankuje się za grosze więc ja jestem zadowolony.
U kogo zakladales lpg?
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Brc ma kilka wad. Cena. Serwis w ograniczonych punktach z powodu zablokowanego sterownika. Nieustawne listwy z wtryskami. Na śląsku jest kilka fajnych gazowni.
Piotrek
Piotrek
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 10:10
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: małopolskie
AUTO GAZ KAR GAZ na ul.Geodetów 18 b Kraków.gregorbs pisze:oddo pisze:Zakładałem w 2014 r. instalację BRC i przejechałem na niej już 35 tys. Jak na razie nie mam żadnych problemów. Silnik chodzi bez zarzutu i moc jest taka sama jak na benzynie (trzeba oczywiście tankować gaz na dobrych stacjach). Wymieniem regularnie filtry nawet częściej niż zalecane i jest OK. Wlew mam pod klapką i centralkę schowaną pod tym rozsuwanym schowkiem pod podłokietnikiem i jeśli komuś nie powiem to nikt się nie domyśli, że samochód jest na gazie. Olej i płyn chłodzący nie ubywa, tankuje się za grosze więc ja jestem zadowolony.
U kogo zakladales lpg?
Dużo wcześniej zakładałem u nich w Audi A3 i było ok......poza tym, że w chu..... miejscu zrobili wlew gazu w zderzaku. No ale moja wina zrobili gdzie mieli najłatwiej. Teraz objeździłem cały Kraków z jasnym warunkiem - wlew pod klapką i centralka nie mogła być widoczna. Niektórzy chcieli 200-300 zł dodatkowo bo podobno w Oplach nie da się pod klapką i trzeba sprowadzać jakieś części. Tam jak obiecali tak zrobili i alles gut