Błąd P0299 a14NET

Awatar użytkownika
lukasz1912

Astro-maniak
Posty: 172
Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: 14NET LPG STAG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 3 razy

Błąd P0299 a14NET

#41

Nieprzeczytany post autor: lukasz1912 »

KaMYk pisze:QR_BBPOST Jak już chcesz coś diagnozować, to się najpierw zapoznaj z zasadą działania, bo długo będziesz szukał tych łopatek turbiny zmieniających wydajność.
Przepraszam ale w błąd wprowadził mnie warsztat który opiekuję się moją Astrą - z tego co widzę jednak nie do końca znają się na rzeczy.
On zasugerował "czyszczenie" turbiny właśnie ze względy na element zmiennej geometrii.

W każdym razie problem nadal pozostał nie rozwiązany
Przy czym "błąd" się już nie pojawia ale prawdopodobnie jest to spowodowane niższą temp. powietrza
Pewnie gdy wrócą upały problem pojawi się ponownie.

Może warto dokładniej przyjrzeć się pracy Wastegate i czujnika który nim steruję.

EDIT:
aro7121 pisze:QR_BBPOST Z powodu zbyt ubogiej mieszanki, przegrzewała się obudowa turbiny i zawór przestawał pracować.
Czy możesz nam zdradzić jak dokładnie zdiagnozowałeś ten problem - również miałeś problemy przy prędkościach autostradowych w upalne dni ?
No i jaki był koszt naprawy , ja również mam zamontowane LPG ale nie mam powodów aby sądzić że to jego wina auto potrafiło wyrzucić błąd podczas jazdy na lpg jak i pb

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

lukasz1912 pisze:QR_BBPOST Przepraszam ale w błąd wprowadził mnie warsztat
Nie Ciebie pierwszego, nie Ciebie ostatniego :) nie masz za co przepraszać. To mechanik powinien Ciebie przeprosić. Najgorsze jest to że z taką wiedzą to on nigdy nie znajdzie przyczyny. Zmień warsztat.
Często można spotkać się na forum z niekompetentnym mechanikiem. Znamy już przypadki złej diagnozy w układzie ładowania akumulatora, bo elektrycy nie wiedzą, że w Astzre J napięcie w systemie jest zmienne zależnie od potrzeb od 12,6 do 15,1 V. Ostatnio wyszły braki wiedzy w serwisie klimatyzacji. Samo życie, jak ktoś robił 20 lat auta i było tak, to dlaczego w Astrze J ma być inaczej :)
Błąd od przeładowania turbo może się też brać z zabrudzonego (minimalnie) czujnika przepływu. Jeśli jest brudny i zaniża rzeczywiste wskazanie, to komputer chcąc dostać odpowiednią ilość powietrza reguluje turbinę na większą wydajność i czujnik ciśnienia łapie alarmową wartość i wywala błąd.
Oczywiście jest to jedna z wielu możliwości, ale warto to sprawdzić.

Usunięty użytkownik 857816

#43

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857816 »

lukasz1912 pisze:QR_BBPOST Czy możesz nam zdradzić jak dokładnie zdiagnozowałeś ten problem - również miałeś problemy przy prędkościach autostradowych w upalne dni ?
No i jaki był koszt naprawy , ja również mam zamontowane LPG ale nie mam powodów aby sądzić że to jego wina auto potrafiło wyrzucić błąd podczas jazdy na lpg jak i pb
Żeby sprawdzić czy zawór nie jest zatarty, tak na szybko, można kombinerkami chwycić pręt wychodzący z gruchy sterującej zaworem i pociągnąć w stronę zaworu, czyli wyciągać z gruchy, ale najlepiej to zdjąć osłonę termiczną turbiny, odłączyć gruchę i wtedy zawór ma chodzić bardzo lekko i bez zacięć. Żeby to rozruszać wystarczyło WD-40, a później smar ceramiczny. Najpierw oczywiście szukałem pomocy u mechaników, wszyscy bez zaglądania pod maskę twierdzili, że trzeba zdemontować turbinę, a może nawet wymienić obudowę turbiny. Od tej operacji zrobiłem 15 tys. i jest ok.
Jeśli chodzi o lpg to trzeba sprawdzić jak zachowują się korekty długoterminowe, najlepiej jak są bliskie zera, jak na plusie to jest za ubogo,szczególnie jest to ważne przy dużym obciążeniu.
Rozruszanie zaworu, na długo nie pomoże, jeśli nadal będzie ubogo. U mnie było na tyle ubogo, że nie wywalało checka, tylko komunikat "Awaria pojazdu"(przy dużym obciążeniu np.jazda po autostradzie) , po podłączeniu pod OBD był błąd oczekujący P0171(mieszanka zbyt uboga).Checka wywala dopiero jak, korekty przekroczą 30%.

Awatar użytkownika
lukasz1912

Astro-maniak
Posty: 172
Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: 14NET LPG STAG
Województwo: małopolskie
Pomocny: 3 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: lukasz1912 »

Gruszkę już kiedyś sprawdzałem - zdemontowałem obudowę termiczną rozruszałem kombinerkami i nasmarowałem - myślę że nawet przed tym było ok i pracowało płynnie.
Jeżeli do wężyka przypnę strzykawkę i wytworze podciśnienie gruszka również pracuję poprawnie.

Ja w moim przypadku skupię się nad dokładniejszą kontrolą przepływomierza bo jego praca nie podoba mi się najbardziej
Poszarpywanie podczas przyśpieszania pod dużym obciążeniem - po czyszczeniu preparatem poprawiło się jego praca ale jednak moim zdaniem nie obejdzie się bez wymiany na nowy.

Trochę przeraża mnie jego cena nowy ok 500zł

michalfulara

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 07 mar 2015, 15:30
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie

#45

Nieprzeczytany post autor: michalfulara »

hejo,
dzis bylem w ASO w marimiexie w krk, opisałęm im co boli moj samochod, pierwsze co mi powiedzieli to to ze mam 3 bezplate kampanie.... jedna zwiazana z wentylatorem(jak wiemy wtedy tez wywalalo blad awaria pojazdu).. zrobili to od szczala ale przy okazji sciagneli katalizator podlaczony do turbo.. i co??? pekniete turbo.. moze nie jakos ekstremalnie ale lekko pekniete jest i mi to pokazali... teraz mnie zastanawia czy blad wyskoczy ponownie po akcji serwisowej, czy to minimalne pekniecie ma wplyw.. jednak jesli juz jest to sie nastawiam i tak na regeneracje. koszt z duzymi rabatami 2,5 tys regeneracja z gwarancja, 4-4,5 nowka.

qtom

Astro-maniak
Posty: 1692
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
Imię: tomek
Auto: Zafira C fl
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszów
Pomocny: 18 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: qtom »

No nie wiem czy to nie ich zasługa mi też wymieniali wtryski LPG a uchwyt wyglądał tak szkoda ze nie zobaczyłem tego od raz tylko po kilku miesiącach Obrazek

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl

Awatar użytkownika
thudy81

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 11 lis 2015, 9:20
Imię: Tomek
Auto: Astra J Sport 1.4 Turbo
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny
Pomocny: 6 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: thudy81 »

Wprawdzie osobiście nie mam problemu z w/w błędem, ale ostatnio jeżdżąc z podpiętym interfejsem i sprawdzając ciśnienie w układzie klimatyzacji zaskoczyła mnie jedna rzecz.
Kiedyś (jeszcze na wiosnę przy dużo niższych temperaturach) sprawdzałem ciśnienie doładowania turbiny. Byłem zaskoczony bo producent podaje ciśnienie rzędu 1,4 bara a u mnie maksymalnie co mogłem osiągnąć to 0,8. Inni koledzy na forum również sprawdzali w swoich astrach i mieli podobne wyniki.
Jakie było moje zaskoczenie kiedy ciśnienie doładowania turbiny ostatnio pokazało 1,1 bara.
Wychodzi na to ze komputer sterując turbiną w cieplejsze dni bardziej doładowuje. Sprawdzę jeszcze wieczorem jak będzie chłodniej, ale najpierw muszę poskładać moją Aśkę.
Moja "Aśka"
Obrazek

pawelwor

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 11 kwie 2016, 21:48
Auto: insignia
Silnik: a14net
Województwo: lubelskie
Pomocny: 1 raz

#48

Nieprzeczytany post autor: pawelwor »

KaMYk pisze:QR_BBPOST
lukasz1912 pisze:QR_BBPOST Przepraszam ale w błąd wprowadził mnie warsztat
Błąd od przeładowania turbo może się też brać z zabrudzonego (minimalnie) czujnika przepływu. Jeśli jest brudny i zaniża rzeczywiste wskazanie, to komputer chcąc dostać odpowiednią ilość powietrza reguluje turbinę na większą wydajność i czujnik ciśnienia łapie alarmową wartość i wywala błąd.
Oczywiście jest to jedna z wielu możliwości, ale warto to sprawdzić.
Niedawno czyściłem czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz - nadal przeładowuje.

Usunięty użytkownik 857816

#49

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 857816 »

Ciśnienie doładowania w tym silniku jest 1,4bara, ale w zależności od tego czy program diagnostyczny, dolicza ciśnienie atmosferyczne, prawidłowe wskazanie będzie 0,5bara na wolnych obrotach do max. 1,9 bara przy dużym obciążeniu, lub jeżeli nie dolicza to wskazanie będzie -0,5 bara na wolnych obrotach do 0,9 bara.

Awatar użytkownika
thudy81

Astro-maniak
Posty: 139
Rejestracja: 11 lis 2015, 9:20
Imię: Tomek
Auto: Astra J Sport 1.4 Turbo
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny
Pomocny: 6 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: thudy81 »

aro7121 pisze:QR_BBPOSTjeżeli nie dolicza to wskazanie będzie -0,5 bara na wolnych obrotach do 0,9 bara.
W moim przypadku nie dolicza, i wskazania mam od -0,5 do 1,1
Moja "Aśka"
Obrazek

ODPOWIEDZ