Astra J 2010 - czarny osad na ściankach zbiornika

LukaszDG

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:55
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Rocznik: 2010
Województwo: śląskie

Astra J 2010 - czarny osad na ściankach zbiornika

#1

Nieprzeczytany post autor: LukaszDG »

Dzień Dobry,
piszę o poradę w sprawię dziwnej przypadłości jaka męczy moją Astrę od dłuższego czasu. Przedmiotowy samochód to wspomniana Astra J 2010 r. 1.6 115 KM z nalotem 170 tyś. Problem polega na tym, że od dłuższego czasu zaobserwowałem powstawanie czarnego nalotu na górnych ściankach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego ( jak na zdjęciach ) - do tego dochodzi obecność ciemnych małych paprochów w samym płynie. Zakupiłem test na obecność CO2 w układzie chłodzenia i po 2 próbach okazało się, że nie wykazał obecności spalin w układzie. Dodatkowo samochód zostawiłem u mechanika w celu przeprowadzenia diagnozy - według mechanika wszystko z samochodem OK a wspomniany nalot to nic "groźnego" ( sprawdził właściwości płynu i według niego płyn jest jeszcze w porządku - finalnie stwierdził, że wymiana nie jest konieczna ). Płyn w układzie chłodzenia był wymieniany dawno temu ( jakieś 50 tyś km temu ), dodatkowo wymieniany był termostat. Auto nie kopci, węże są miękkie i cała reszta wygląda ok. Ktoś ma jakieś pomysły?

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 12:22 przez LukaszDG, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Moim zdaniem normalne to nie jest. Początki jakieś nieszczelności uszczelki pod głowicą.
Gdzieś pomiędzy układem oleju smarującego a płynem chłodzącym. Test na CO2 nic nie wykaże, bo to nie spaliny przedostają się do płynu a olej. Smarowanie oleju ma wyższe ciśnienie niż płyn chłodzący, stąd przecieki oleju do płynu.
Nieszczelność mikroskopijna, ale z upływem czasu będzie się powiększać.

LukaszDG

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:55
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Rocznik: 2010
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: LukaszDG »

Jakieś sugestię odnośnie dalszego postępowania, bo przyznam szczerze, że brakuje mi pomysłów. Wymieniać uszczelkę? Wymienić płyn? Ponowna diagnostyka w warsztacie? Chciałbym rozwiązać raz a dobrze ten problem ale nie wiem od czego zacząć.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 13:27 przez LukaszDG, łącznie zmieniany 1 raz.

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

Mi osad w zbiorniczku kojarzy się głównie z problem uszczelki pod głowicą, dziwne że mechanik nie poszedł w tą stronę. Ja bym zrobił tak:
- wyczyścić układ chłodnicy
- zalać nowy płyn
- obserwować czy dalej się pojawiają
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 13:28 przez losiu20, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Czy w tym silniku wystepuje jakas chlodnica oleju ? jak w 1.7 cdti ?

LukaszDG

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:55
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Rocznik: 2010
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: LukaszDG »

Czarnypiotrek, właśnie gdzieś czytałem też o tym, że nieszczelność może występować na chłodniczce oleju. Z tego co udało mi się sprawdzić to chyba występuje, przynajmniej jest do kupienia dla tego modelu więc pewnie tak.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 13:42 przez LukaszDG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5371
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 129 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

No jak występuje chłodnica oleju to zacząłbym od niej.

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

ciekawe czy mechanik słyszał o tej chłodnicy oleju 8-)

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

losiu20 pisze:QR_BBPOST ciekawe czy mechanik słyszał o tej chłodnicy oleju
Mogl nie slyszec, ale mogl poprostu spojrzec pod maske i ja zauwazyc.

Ps. Pojechalem do mechanika i mowie mu skrzynia M32 itd. On mowi ze nie slyszal o takiej skrzyni. Zdziwilem sie. - Spojrzal na skrzynie pod samochodem i juz wiedzial, ze olej tylko orginalny, ponad 2.4 litra, ze padaja lozyska i podal liste pojazdow gdzie wystepuje taka skrzynia i wszystkie jej wady :).

LukaszDG

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09 sty 2017, 11:55
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Rocznik: 2010
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: LukaszDG »

Bardzo Wam dziękuje za pomocne sugestię. Czyli reasumując od czego polecacie zacząć ? Najpierw mechanik i zasugerować mu nieszczelność chłodnicy oleju a żeby to sprawdził? Później ewentualnie przepłukanie układu i wymiana płynu? Tak na marginesie to warto lać ten oryginalny płyn od GM czy może polecicie coś lepszego?

Byłem sprawdzić raz jeszcze jak wygląda sprawa z płynem i przyznam szczerze, że zdziwiła mnie bardzo jedna rzecz. Płyn jest ogólnie ok, ale wspomniana czarna warstwa osadu na górnych ściankach zbiornika jest zamarznięta, co to może być?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 15:42 przez LukaszDG, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ